Trending By: Padin December 9, 2020 @ 3:53pm

“Dislike? Biarkan Mereka Puaskan Hati Sendiri” – Lagu Cik B Kekal Trending #1, Raih Hampir 3 Juta Tontonan

Selebriti media sosial yang kini bergelar penyanyi, Cik B mencipta rekod peribadi apabila video muzik lagu Tolonglah yang dilancarkan pada 1 Disember lalu kekal di kedudukan nombor satu carta trending.

Lebih hebat apabila video muzik yang ditayangkan di saluran YouTube Seventeen Eleven Music itu sudah mencecah hampir tiga juta tontonan dalam tempoh seminggu.

Cik B, 15, atau nama sebenarnya Edlynn Zamilleen Muhammad Amin berkata, dia tidak pernah menjangka lagu dan video muzik itu akan menjadi tular dan ‘trending’.

“Sejujurnya saya berasa amat gembira dengan pencapaian diraih lagu ini sekarang. Saya macam tidak percaya boleh menghasilkan lagu yang mendapat perhatian orang ramai sehingga ‘trending’.

“Saya menjangkakan lagu ini akan mencecah 3 juta tontonan hari ini. Apabila lagu dan video muzik ini dilancarkan, diakui saya tidak pernah meletakkan sasaran untuk ‘trending’. Sebab saya tahu ada yang tidak berapa suka dengan genre lagu ini.

“Apa pun, saya mahu ucapkan terima kasih kepada yang sudah menonton dan komen positif. Bagi yang memberikan tanda ‘dislike’, saya pun tidak tahu sebab apa. Mungkin mereka tidak tengok lagi tapi dah ‘dislike’. Mungkin juga mereka adalah ‘haters’, jadi dengki dengan saya. Tidak mengapalah, biarlah mereka puaskan hati sendiri dengan cara itu,” katanya.

Dalam masa sama, Cik B yang juga anak kepada usahawan terkenal Datuk Seri Vida berkata selepas ini dia akan muncul dengan video muzik lirik dengan video berbeza.

Malah, Cik B berpesan kepada orang ramai yang memperkecilkan bakatnya supaya tidak menyimpan perasaan iri dan benci terhadap dirinya.

“Insya-Allah selepas ini saya mahu buat video lirik yang mana menampilkan video lain pula. Bagi mereka yang memperkecilkan bakat saya, kita tak boleh benci orang. Simpan saja kalau sakit hati sebab saya tidak pernah sakitkan hati mereka.

“Mengenai kritikan membabitkan kualiti video muzik ini, saya harap mereka faham. Diakui video muzik lagu ini tidaklah sehebat dan sebagus video muzik penyanyi lain.

“Dalam erti kata lain banyak kekurangan terutama pelakon yang terbabit sebab saya menggunakan khidmat kakitangan mama untuk berlakon kecuali pelakon yang melakonkan watak saya.

“Selain itu saya juga masih belum pandai buat ‘lip sync’. Jadi, memang akan nampak pelik. Jadi, untuk segala kritikan saya sudah bersedia termasuk yang akan ‘dislike’.

“Walaupun kecaman diterima akan membuatkan saya berasa lemah semangat, tapi saya buat tidak tahu saja. Ibaratnya masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

“Segala komen jahat dan tidak membina, saya tidak mahu hiraukan. Ini kerana, saya sudah terbiasa sejak umur 11 tahun lagi.

“Tapi, apa yang membuatkan saya yakin adalah beberapa orang yang sudah melihat video muzik ini turut menangis dan rasa apa yang ingin disampaikan dalam lagu dan video muzik,” katanya.

Berkongsi mengenai lagu ciptaan bersama ibunya itu, Cik B yang juga pelakon drama bersiri Lelaki Lingkungan Cinta yang ditayangkan di TV3 baru-baru ini berkata, lirik lagu itu menceritakan kisah silam dan pengalaman sadis Cik B yang menjadi mangsa dera pembantu rumah, kisah ibunya didera dan kematian menyayat hati abangnya.

“Lirik lagu ini mengenai diri sendiri iaitu apa yang saya alami sejak kecil sampai sekarang yang mana saya pernah kena dera dengan bibik (pembantu rumah), pernah melihat mak didera dan abang meninggal dunia depan mata.

“Secara luaran orang melihat saya gembira dan ‘happy go lucky’, tapi dalaman tidak. Saya hanya menceritakan apa yang berlaku. Mama pun okay sebab dia juga turut menyumbang dalam penulisan lirik.

“Sejujurnya, saya tidak sabar menunggu reaksi daripada warganet. Saya bersedia apa saja kritikan yang bakal diterima. Namun, saya tidak meletakkan harapan tinggi agar mereka menyukai lagu dan muzik video lagu ini sebab tidak semua melalui pengalaman saya.

“Paling penting, lagu ini bukan dihasilkan untuk kepuasan peminat, tapi ia adalah kepuasan peribadi selepas menceritakan segala pengalaman dalam lagu ini. Siapa tidak boleh terima, tidak mengapa,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Wed, 24 Aug 2022

#WhazzupNetizen: Jabatan Penjara Nafi DS Najib Diberi Layanan Istimewa, Gaya Sekumpulan Lelaki Pakai Baju 70-an Tarik Perhatian, & Ramai Guru Sakan BerTikTok Dikecam

Bukan guys, tu gambar sel penjara di Switzerland 🤭 Fuhh style la abg abg pakai baju tema retro ala-ala 70 an! 🔥🤩 Guru kuat bertiktok ni macam dah jadi trend kan? 🥲 Tiga topik menarik dalam #WhazzupNetizen minggu ini!

Cahaya Mata Sun, 11 Sep 2022
Trending Tue, 17 Mar 2020

5 Filem Hollywood Yang Ditunda Tayang Akibat Covid-19

PENYEBARAN wabak Corona atau Covid-19 yang menyerang masyarakat dunia pada waktu ini sedikit sebanyak meninggalkan kesan kepada industri perfileman negara dan luar negara. Beberapa filem hebat Holywood terpaksa ditangguhkan tayangannya akibat penularan wabak yang semakin

Featured Thu, 24 Jun 2021

“Doakan Yang Terbaik..”- Aprena Manrose Enggan Ulas Isu Tampil Berhijab

Pelakon Aprena Manrose menjelaskan dirinya tidak ingin membuat sebarang pengumuman berikutan isu dilihat tampil mengenakan hijab sejak akhir-akhir ini. Aprena ketika ditemui di sidang media Drama Akasia Hatimu Sedingin Salju enggan mengulas dengan lebih lanjut mengenai

Featured Wed, 7 Jul 2021

Sistem Kesihatan Di 4 Negeri Ini Akan Lumpuh Jika…

Empat negeri masih menunjukkan peningkatan kes harian baharu melebihi kapasiti maksimum hospital di negeri tersebut iaitu lebih 38 kes baharu harian bagi setiap negeri. Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata empat

Trending Fri, 26 Oct 2018

“Jangan Klik Pautan Minta Kemaskini Info Bank” – Ketua Polis

Orang ramai supaya peka dan tidak sama sekali klik sebarang pautan melalui emel atau pesanan ringkas yang meminta pengguna untuk mengemaskini maklumat bank.

Trending Thu, 14 May 2020

Berita Tular Tentang Tarikh Pembukaan Semula Sekolah Adalah Palsu – KPM

Jadilah pengguna internet yang bertanggungjawab ye.

| Live TV