Trending By: SGMS Faida July 18, 2019 @ 3:00pm

Hidup Jangan Sombong, Ambil Iktibar Dari Kisah Pekerja Kilang Ini!

Peribahasa Melayu pernah berkata ‘Ikut Resmi Padi,  Makin Berisi Makin Tunduk’.

Sebagai manusia, kita jangan sesekali angkuh antara satu sama lain dan tidak memandang rendah terhadap apa jua jenis pekerjaan.

Paling penting, jangan suka menindas orang di bawah kerana untung nasib diri pada masa depan hanya Tuhan yang menentukannya. Siapa tahu kan bila kita ditimpa kesusahan, orang di bawah itu akan tampil memberi bantuan?

Macam kisah di bawah ini. Tidak sia-sia berbuat baik dengan orang lain! Baca kisah ini dan jadikan iktirbar…

Cerita bermula mengenai kisah seorang wanita yang terperangkap di dalam bilik daging beku ketika memeriksa baki stok bekalan daging. Malangnya…

Bayangkan dalam satu jam tiada apa pun yang dapat membantunya keluar malah jeritannya tidak didengari sesiapa!

Selepas tiga jam, akhirnya seorang lelaki masuk ke dalam bilik itu. Nasib baik! 

Dengar tu…kebanyakan mereka melayan saya seperti tidak pernah wujud. Lain hal pula bagi wanita ini yang sentiasa mengucap ‘Salam’ dan ‘Bye’ kepada pakcik guard itu.

Nah…pengajaran dia, sentiasa jadi orang yang merendah diri, penyayang dan hormat kepada sesiapa tanpa mengira pangkat atau darjat. 

Cubalah untuk memberi kesan kepada setiap orang yang melalui perjalanan hidup dengan anda kerana kita tidak tahu apa akan terjadi di masa depan! 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sat, 4 May 2019

#SetulusIkhlas: 5 Kisah Menyentuh Hati Ini Pasti Buat Air Mata Korang Bergenang

Lebih sayu, lelaki tua yang dikenali dengan nama Pak Cik Zainal ini  hanya bertongkat namun semangat kental dan kegigihannya mencari rezeki menjual minyak attar dengan harga RM 1.50.

Trending Thu, 3 May 2018

Alamak! Lepas Enjin Meletup, Tingkap Pula Retak…

Tiada siapa cedera dalam insiden dua minggu selepas sebuah enjin pesawat Boeing 737 miliknya meletup lalu memecahkan satu tingkap dan mengorbankan seorang penumpang, iaitu insiden maut pertama sejak 2009.

Trending Thu, 8 Nov 2018

‘Publicity Is His Friend’, Kenapa Lelaki Ini Label Aliff Syukri Sebagai Dramatik?

Senang faham, kau baling bola kat orang disleksia, dorang susah nak tangkap. Maksudnya?

Trending Thu, 19 Jul 2018

「Oversize」这样穿超有型!

「网红在走,修图要有」网美、女神照已经落伍了,现在就是要搞怪又爆笑,才能在无聊的日常生活中增添一些乐趣啊!

Trending Tue, 14 Jan 2020

This Japanese Billionaire Is Willing To Give Away 9 Million For Women To Accompany Him To The Moon

Who knows you might be the lucky lady who gets to fly to the moon, and back 😉

Trending Mon, 18 Nov 2019

Henry Golding; The Only Malaysian Who Made It Into TIME’s 100 Next List

We could not have been more proud for our local talent! Congratulations!

Trending Tue, 8 May 2018

埃及图坦卡门墓墙后秘室「根本不存在」

埃及官方先前「90%确定」法老王图坦卡门著名的坟墓背后存在一个秘室;但最新研究显示,墓墙背后根本没有秘室!

Trending Tue, 9 Oct 2018

摄影师不知自己拍到「百万张才有一张的神画面」

有时在自然界发生的一些景象,美好到完全不像是真实的,但是这些完美的巧合,却生动地描述出我们周围世界奇迹般的美!

Trending Sat, 22 Dec 2018

45 Mayat Mangsa Korban Bencana Tsunami Acheh Ditemui

Selepas 14 Tahun, 45 Mayat Mangsa Korban Bencana Tsunami Acheh Ditemui

| Live TV