Trending By: Padin February 8, 2021 @ 3:42pm

Isu Campak Barang Pelanggan: “Mana Pergi Sifat Amanah & Tanggungjawab?” – Siti Sarah

Penyanyi Siti Sarah Raissuddin menyuarakan pendapat mengenai video viral melibatkan pekerja syarikat kurier yang dilihat membaling barang-barang pelanggan.

Bersuara dari perspektif seorang usahawan, Sarah yang mempunyai jenama kosmetik dan tudung sendiri itu mengakui sedih apabila melihat barang pelanggan dilakukan sedemikian rupa.

“Allah… Mana pergi sifat amanah dan tanggungjawab ketika menjalankan kerja? Sarah yang tengok ni pun sedih sangat barang-barang dibeli hasil titik peluh dicampak dan dibaling.

“Kalau ada masalah sekalipun, janganlah sampai kita merosakkan barang yang bukan kepunyaan dan hak kita,” tulis Sarah.

Sarah berkongsi semula potongan video tular di laman Instagram miliknya.

Namun begitu, Sarah percaya pasti ada perkara lain yang berlaku yang menjadi penyebab kejadian terbabit.

“Tapi, mesti ada sebab kenapa mereka bertindak demikian. Apa yang Sarah baca tadi, katanya ada problem sikit dari segi komisyen? Wallahualam.

“Hmmm… Tak tahu apa cerita sebenarnya, tapi tak best juga untuk mereka yang bekerja kalau melibatkan komisyen ni,” katanya.

Tambah pemilik jenama Loveta dan Ratasya Cosmetics ini lagi, majikan dan pekerja harus duduk berbincang terlebih dahulu sekiranya timbul sebarang masalah.

“Kalau ada masalah, duduk berbincang dulu majikan dan pekerja, janganlah buat macam tu sebab barang-barang tu semua tak salah tau!

“Kesian pembeli yang menanti penuh sabar nak dapat parcel dekat rumah. Sarah harap pihak majikan segera ambil tahu isu ini dan sentiasa mengambil maklum masalah dan keluhan pekerja.

“Sarah doakan yang terbaik buat semua.. Harapnya barang yang dicampak itu bukan barang @lovetahq. Kesian customer Sarah yang tunggu dengan penuh sabar tu,” katanya lagi.

ARTIKEL BERKAITAN: Isu Baling Barang Pelanggan, Pekerja Mohon Maaf Kepada Seluruh Rakyat Malaysia

Terdahulu, video berdurasi 57 saat yang dimuat naik di laman sosial secara meluas itu mencetuskan kebimbangan ramai pihak.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 27 Nov 2017

美瞳扔了吧!黑科技20秒让黑眼睛变蓝眼睛

眼睛的颜色毕竟是由基因决定的,那我们炎黄子孙想要变成蓝眼睛只能通过佩戴美瞳,不过近日外媒曝出了一则国外的黑科技,可以让棕色眼睛20秒变成蓝色,这是怎么回事?

Trending Sun, 1 Nov 2020
Trending Wed, 26 Aug 2020

Meriahkan Hujung Minggu Anda Dengan Jom Heboh Di Rumah Pada 29 & 30 Ini!

Jangan lupa bersama meriahkan Jom Heboh Di Rumah okay!

Trending Mon, 21 Oct 2019

Artistreet Dance Competition; Cash Prizes Totaling Up to RM18,000 to be Won!

Your aspiring and enthusiastic talents might be what they are looking for!

Featured Fri, 24 Sep 2021

Asyik Pegang Perut, Betul Ke Neelofa Kini Hamil?

Awwwww… Macam ye je ❤❤❤

Trending Fri, 16 Oct 2020
Trending Wed, 2 Sep 2020
Trending Sat, 4 Aug 2018

Kena Kecam Akibat Buang Sampah

Zaman sosial media sekarang nie pantas dalam menyebar berita dan aksi yang dilakukan . Buang sampah di tanah kenapa tidak di dalam tong sampah yang disediakan

Featured Tue, 15 Jun 2021

Cadangan Laksana i-Sinar i- Lestari 2.0 Pada Kadar Separuh

Cadangan untuk melaksanakan i-Sinar dan i-Lestari 2.0 pada kadar separuh berbanding versi 1.0 untuk tempoh tiga bulan telah disarankan. Menurut Bekas Perdana Menteri, ia memandangkan pengeluaran caruman daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk i-Sinar […]

| Live TV