Trending By: Ad Ops March 7, 2018 @ 2:08pm

Kecewa dengan Neelofa, Peminat Buat Live Video Bakar Tudung Naelofar Hijab

Belum reda lagi rupanya kemarahan peminat Neelofa ekoran tindakan dirinya melancarkan koleksi Naelofar Hijab di sebuah kelab malam bulan lepas.

Ramai yang berkata mereka akan “boikot” Neelofa dan kerjayanya lepas ini. Tapi peminat yang bernama Anne Zuraini ini bukan sekadar cakap je.

Dia siap tunjuk kemarahannya itu dengan membakar tudung-tudung Naelofar Hijab menerusi Facebook Live di akaunnya. Wah!

Video sepanjang 7 minit dengan kapsyen “#kasikbakau tudong daklopa” itu mendapat lebih 200 perkongsian oleh netizen.

“Peringatan untuk kamu yang bernama Neelofa,” kata Anne dalam video tu.

“Saya pernah minat kamu. Saya pernah rasa macam kamu yang terbaik. Saya pernah terbeli tudung kamu ni. Tapi sayanglah kamu buat benda yang saya rasa sangat… memang saya kecewa sangat dengan kamu,” keluhnya.

Sambil memegang paperbag Naelofar Hijab, dia sambung lagi, “Ni bukti saya bukan beli di pasar borong atau di pasar malam. Paperbag kamu pun saya simpan lagi. Resit pun ada.”

Terus dia campak bag tu ke dalam api, sekali dengan tudung dan anak tudung, satu demi satu. Dia juga tunjukkan tudung favouritenya, dan tudung yang dibeli khas untuk acara perkahwinan anaknya. Semuanya dibakar!

“Ada yang kata saya membazir. Ini bukan membazir. Kalau saya pun buang pun label Naelofar, ia tetap tudung Naelofar.

“Tak banyak pun yang saya ada, tapi saya takkan simpan bende yang tak baik.” Ouch!

“Memang takkan beli, takkan sokong lagi dah. Mana-mana artis pun, hiprokrit je. Saya akan beli tudung biasa je.”

Video ni dah mencapai 51,000 views. Tapi orang ramai yang menonton video ini kurang  setuju dengan tindakannya. Ada yang memberi cadangan agar tudung-tudung itu seharusnya disedekah kepada mereka yang memerlukan, bukannya dibakar. 

Anne ada jawapan untuk untuk itu semua. 

Sabar jelah, kak. Beli jelah tudung RM10 kat Masjid Jamek tu.

Sumber: Anne Zuraini

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Sun, 8 Aug 2021

Kelonggaran Pergerakan 2 Dos Vaksin Bermula Selasa, Ini Senarai Kemudahan Penerima Vaksinasi Lengkap

Umum maklum, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin hari ini mengumumkan beberapa kelonggaran pergerakan buat mereka yang telah menerima vaksinasi lengkap. Difahamkan, kesemua kemudahan ini akan berkuatkuasa bermula Selasa, 10 Ogos 2021 untuk negeri-negeri yang berada […]

Trending Fri, 31 Jan 2020
Trending Mon, 30 Dec 2019

Bangunan Perkeso Kota Bharu Diserang ‘Pengamuk’

Meminta untuk segera mengosongkan bangunan kerana ada serangan amukan

Featured Wed, 24 Feb 2021
Featured Wed, 24 Nov 2021

Romantiknya! Suami Bina Replika Taj Mahal Untuk Isteri Sebagai Simbol Cinta Di India

Seorang guru dari negeri Madhya Pradesh, India telah membina replika Taj Mahal untuk isteri sebagai simbol cintanya. Memetik laporan Dailymail, Anand Prakash Chouksey, 52, membina istana marmar seluas 929 meter persegi untuk isterinya, Manju Shah, […]

Selebriti Mon, 24 May 2021

“Tak Banyak Boleh Ulas, Kes Masih Dalam Siasatan”- Neelofa Komen Isu Tidak Pakai Pelitup Muka

Selebriti dan pengacara, Neelofa hari ini dalam satu kenyataan kepada pihak media memberitahu bahawa dia telah memberikan kerjasama kepada pihak polis. Ia berikutan susulan kes yang mendakwa selebriti itu tidak memakai pelitup sewaktu dilihat hadir ke […]

Trending Sun, 21 Nov 2021

Beberapa Kali Tangguh Nikah, Puteri Aishah Akhirnya Selamat Bergelar Isteri Ahli Perniagaan

Pelakon Puteri Aishah, 27, selamat bernikah dengan ahli perniagaan, Muhammad Firdaus, 28, dalam majlis yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di ibu kota jam 11.15 pagi tadi. Puteri atau nama sebenarnya Puteri Aishah Sulaiman dinikahkan […]

| Live TV