Featured By: Dharnieya Nur Amelsa December 16, 2022 @ 12:31pm

Qistina Raisah Tampil Bersuara Mengenai Video Tular Bersama Lelaki – “Henry Itu Abang Kandung Saya!”

Sebelum ini, pelakon remaja Qistina Raisah pernah menjadi bualan ramai apabila tular perkongsian dirinya bersama seorang lelaki di TikTok.

Tidak mendiamkan diri, baru-baru ini, Qistina tampil mendedahkan identiti sebenar lelaki tersebut yang merupakan abang kandungnya bernama Henry.

Menerusi hantaran tersebut, Qistina meluahkan rasa geramnya terhadap segelintir netizen yang melemparkan kata-kata kurang enak dan sering membuat spekulasi tanpa memeriksa terlebih dahulu.

Malah, dia turut meminta segelintir netizen yang menuduhnya itu untuk berfikir secara bijak daripada membuat andaian sendiri.

“Saya nak cakap sikit pasal berkenaan yang viral saya dan Henry itu, yang semua cakap tak kenalah, jauh beza sangatlah, ingat Tuhan, memang umur bukan penghalang tapi jumpa dekat mahkamah.

“Dah kenapa ni? Nak suruh saya masuk mahkamah sebab saya ambil gambar dengan abang saya ke? Tak adalah saya tak marah netizen, tapi saya marah segelintir netizen. Kalau nak jadi netizen tak kisah tapi jadi netizen yang bijak sikit,” katanya.

Menurut Qistina, sekiranya ingin bercakap sesuatu atau membuat andaian sendiri, pemeriksaan harus dilakukan terlebih dahulu sebelum menuduhnya tanpa asal usul periksa.

“Kalau tengok profile Henry tu bawah-bawah dah nampak muka saya ni raya dengan dia. Kalau dah raya sekali tu nampak sangatlah tu abang saya. Lepas itu kalau nak cakap apa-apa pergilah tengok dulu Instagram saya, dia ni siapa? Abang dia ke, apa semua.

“Jangan busy body sangat boleh tak hidup itu. Kadang-kadang awak itu lagi tua dari saya, tapi itulah otak itu kadang-kadang macam bongok je, sakit hati saya,” katanya di dalam video tersebut.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sat, 24 Mar 2018

Akhirnya…Datin Dera Amah Setuju Ke Mahkamah

“Jangan tanya bila dia akan hadir di mahkamah. Harap ia akan berlaku dalam masa terdekat,” katanya kepada akhbar itu.

Featured Mon, 9 Jan 2023

“Sebab Curang Ini Pilihan Bukan Paksaan” – Dr Fadzilah Kamsah

Hm betul apa pesan Dr Fadzilah Kamsah ni kan!

Featured Fri, 10 Sep 2021

Hanya Mampu Titip Doa, 8 Ahli Keluarga Almy Nadia Positif Covid-19

Lapan ahli keluarga pelakon Datin Almy Nadia kini positif Covid-19. Menurut Almy, ahli keluarganya yang positif adalah ibu, adik perempuan dan suaminya serta empat orang anak mereka. Turut dijangkiti adalah anak angkat Almy yang kini

Hiburan Tue, 22 Jan 2019

“Terima Kasih Pada Peminat “- Followers Alif Satar Cecah 2 Juta!

Tahniah sekali lagi Alif Satar, Tak sabar nak Alif dan Sherry dalam AJL33 nanti!

Eat Travel Wed, 26 Jun 2019

Anda rasa kurang cerdas? Amalkan enam jenis makanan ini!

Semua jenis makanan ini sangat enak sebagai hidangan.

Hiburan Fri, 3 Dec 2021
Featured Mon, 8 Feb 2021

Pengisian Borang Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Secara Percuma – LHDN

Apa sahaja sanggup dilakukan demi kepentingan sendiri. Jangan sebar berita palsu!

Hiburan Sat, 5 May 2018

Takziah…Ibu Akim Meninggal Dunia

Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas Allahyarhamah. Amin ya rabbal alamin…

Featured Tue, 20 Dec 2022

Sarah Suhairi Sebak Terkenang Arwah Rudy Imran – “Dia Banyak Tolong Saya, Tak Mampu Nak Balas”

Arwah Rudy Imran banyak naikkan nama Sarah pada awal karier.. Al-fatihah buat Rudy Imran

| Live TV