Sertai misi di www.jomheboh.com.my dan berpeluang memenangi 5 juta koin Shopee, barangan Xiaomi dan beras ERA! Penyertaan dilanjutkan sehingga hari Jumaat 7 Mei 2021. Sertai sekarang!
Trending By: Yanie Baharom December 24, 2018 @ 11:00am

Perbualan Comel Sajat Dan Orang Tuanya. Ayahnya Bilang Sajat Perempuan!

Dalam keadaan apapun seseorang anak itu, hanya ibu bapa saja yang memahami. Malah menerima kita di saat jatuh tersungkur, dihina, dikeji dan dicerca!

Biarpun tindakan kedua ibu bapa Nursajat, mempertahankan status jantina usahawan kosmetik itu mendapat keceman netizen, namun dari satu sudut yang lainnya, terserlah utuhnya kasih sayang keluarga ini.

Kontroversi terbaru membabitkan Sajat bermula, apabila pendedahan nama sebenar usahawan kosmetik, Nur Sajat sewaktu dihadapkan ke mahkamah baru-baru ini tular di media sosial.

Susulan itu, Sajat tampil memberi penjelasan untuk menafikan laporan media yang memetik namanya sebagai Muhammad Sajjad Kamaruzzaman.

Tidak cukup dengan itu, personaliti itu pada Sabtu memuat naik satu video di laman Instagram yang menampilkan ibu bapanya bagi memberi penjelasan berhubung status jantinanya.

“Hanya mak ayah sahaja yang tahu siapa anak dia, bukan wartawan, bukan orang luar.

“Mak yang melahirkan anaknya, mak saya tahu siapa saya, mak kata saya khunsa,” tulisnya menerusi kapsyen posting berkenaan.

Dalam video itu, ibunya yang berada di dapur sebelum Sajat muncul dan mengadu perihal cakap-cakap netizen mengenai status jantinanya. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

saya memang rapat dengan keluarga!!! apa masalah sekali pun,saya tetap mengadu kat mak ayah saya..orang luar tak kan faham apa kita rasa..hanya mak ayah sahaja yang tahu siapa anak dia..bukan wartawan,bukan orang luar,ini mak saya,mak yg melahirkan anak nya..mak saya tahu saya siapa..mak saya kata saya khunsa..saya sedih orang dok hina hina saya..bukan saya nak jadi macam ini..siapa nak di lahirkan serba kekurangan ????..alhamduillah keluarga saya dan adik beradik saya sentiasa bersama saya ????????????????????bila berlaku mcm ini,keluarga tetap support saya..biar lah orang hina kita,keji kita,bercakap macam2 pasal kita..mereka kenal kita dia media sahaja,bukan dia tahu sajat siapa!! takpe sajat,mak ayah ada..orang nak kata apa,kata lah..yang penting mak ayah saya tahu saya siapa..sajat buat jer kerja sajat,jaga anak2,jaga perniagaan,jaga diri.,focus berniaga..kita susah pun orang mengata,kita senang pun orang mengata..asalkan sajat tak ada tipu duit orang..terima kasih mak ayah,time sajat down,keluarga tetap bersama kita…yang baik datang dari Allah,yang jahat datang dari kita..jangan sesekali kita menghina,klu sayang tegur dengan cara kasih sayang..morning semua..love you all..salam semangat dari saya..nursajat ❤️

A post shared by اجرام جت (@ajramjat02) on

“Mak yang lahirkan Ajat (Sajat) mak yang mengandungkan Ajat, apa nak pedulikan dorang.

“Banyak sangat cakap tengok cili ni, cili padi kampung kalau kena mulut orang mengata tu haa…,” kata wanita itu kepada Sajat sambil memotong cili.

Selepas itu muncul pula bapanya yang secara terbuka mengakui Sajat adalah perempuan.

“Sajat ni perempuan la, bayar RM300 juta kalau nak tengok, sekali imbas je boleh,” kata ayahnya.

Dalam pada itu, Sajat menutup ruangan komen di posting video berkenaan dan ia sehingga kini sudah menerima hampir 300,000 tontonan.

Pada Rabu, Sajat didenda RM2,700 oleh Mahkamah Seksyen Shah Alam selepas mengaku bersalah terhadap tiga pertuduhan gagal mengemukakan penyata GST kepada Ketua Pengarah Kastam Malaysia.

Dia bagaimanapun berang apabila namanya disebut sebagai Muhammad Sajjad Kamaruzzaman dalam laporan media dan menafikan nama tersebut adalah nama asalnya.

“Bukan, tak betul. Nama saya bukan Muhammad Sajjad tapi nama penuh saya Sajat Kamaruzzaman.

“Nama dalam IC (kad pengenalan) hanya S… A… J… A… T… Kamaruzaman. Tak ada Muhammad pun,” katanya kepada sebuah portal hiburan baru-baru ini.

Sumber: mStar

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 15 Jan 2018

非一般便条纸 让你变成生活的艺术家

虽然说创作纸雕艺术品需要极高创意及一双巧手,但日本近日有公司推出一款纸雕模型便条纸(Memo纸),顾客不需刻意组装或做任何劳作,只要慢慢撕下、用光了便条纸,纸雕作品就会现形。

Trending Sun, 9 Sep 2018

Empat Hari Akaun Instagram Dibuka, Jebat Jayden Kumpul Sebanyak 80,800 Pengikut!

Seminggu kelahirannya, Jebat Jayden sudah pun menjadi perhatian ramai di laman sosial Instagram.

Trending Wed, 4 Jul 2018

Tarikh Perbicaraan Kes Najib Razak 18 Februari 2019

Hakim Datuk Mohd Sofian Abdul Razak berkata, beliau mencadangkan keseluruhan tempoh perbicaraan selama 19 hari dan tarikh yang ditetapkan ialah 18 hingga 28 Februari 2019, 4 hingga 8 Mac 2019 serta 11 hingga 13 Mac 2019.

Trending Thu, 11 Mar 2021

KKM Jamin Proses Yang Ketat Perlu Untuk Keselamatan Penerima Vaksin

Kesihatan rakyat Malaysia menjadi keutamaan

Trending Mon, 25 Jan 2021
Trending Fri, 26 Mar 2021
Trending Mon, 1 Jun 2020

| Live TV