Trending By: Aisyah Badrul March 12, 2020 @ 9:00am

“Semua Orang Tahu Suara Kau Tak Sedap!”- Bonda Rozita Tegur Alif Syukri Secara Terbuka Di Instagram

SIAPA tidak kenal usahawan komestik muda Dato’ Aliff Syukri. Selain terkenal sebagai seorang usahawan yang berjaya, lelaki berusia 33 tahun ini juga sentiasa terpalit dengan pelbagai jenis kontroversi. Masih belum reda lagi tentang kes dakwaan mendera anak angkatnya, baru-baru ini Aliff Syukri sekali lagi mengejutkan banyak pihak apabila beliau memuatnaik sebuah teaser video lagu terbaharunya di Instagram. Video yang berdurasi 1 minit 16 saat itu memaparkan Aliff sedang menyanyi dan menangis mengeluarkan air mata darah. Alamak, sampai keluar air mata darah ye.

 

 
 
 
View this post on Instagram

. . lagu baru teaser sy… ketika sy di fitnah org mengecam melampau2 dan sy terdiam bukan sebb bersalah ttpi biar pihak berkuasa yg menjalankan tugas.. ..kalau bukan salah sy biarkan korang tnggung nanti… saya sedih .. apa pun sy maaf kan sahaja.. . . bagi sy.. Tiada benda lain di dalam dunia ini yang paling berharga iaitu kebahagiaan.. Ya ALLAH Ya Tuhanku, Engkau kuatkanlah Hati aku, Engkau kuatkanlah Iman aku sebaiknya. Aku sentiasa tabah untuk meneruskan kehidupan ini. Dan Engkau berikanlah aku kebahagiaan kerana tiada benda yang paling penting selain kebahagiaan.. . . lagu ini akan sy relase jumaat jam 12 tghri ini nantikan..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Menurut Aliff, beliau berharap agar lagu terbaharunya ini memasuki Anugerah Juara Lagu 35 kelak. Bukan hanya netizen, ternyata tindakan Aliff ini telah membuatkan ibunya sendiri iaitu Bonda Rozita Ibrahim tampil secara terbuka untuk mengkritik anak lelakinya itu. Menurut Bonda Rozita menerusi sebuah video yang dimuatnaiknya baru-baru ini, beliau sudah letih untuk menasihati anak lelakinya itu sehingga beliau bertindak untuk menegur secara terbuka di Instagram. 

Walaupun mak senyum, tapi hati mak sakit

 

 
 
 
View this post on Instagram

Letih sesak dada Mak dah , xpayah tunggu Covid 19 pun boleh mati kalau x tahan sgt..sudahhh lah kri tak sanggup nak tengok org kutuk kri..!! . “..tetiba naik lagu pulak @aliffsyukriterlajaklaris Sedap sgt ke ..?? Mak rela masuk utan dr tengok IG atau lagu ko kri ..Tak terhibur pun rela Mak panggil Jamal Abdillah atau hattan dr dengar suara ko . Yg menangis2 air mata darah..!! Apa hal pulak ..ni sehabis sopan Mak marah sampai Mak up dekat media sosial ..Maaf ya kri..tak sesudah perangai ko kan,, mak dah penat tengok komen org ‘tak reti ajak anak” . Kalau kecik2 boleh aku piat, aku kurung ko syukri,, kalau dah besar panjang mcm ni ko yg kurung aku balik..!! Sbb ko kuat . Bukan mak x sayang dan bukan mak tak nasihat , berbuih mulut dah , sampai keluar air mata nanah pun Mak kri buat gak..Netizen tak kenal pun keluarga kita mcm mana..!! Sedap mereka cakap pasal kri , sbb kri yg mengundang..!! tolong lah jaga maruah keluarga,, jangan lah buat perangai yg bukan2.. satu2 ..seronok ko je kan..!! Mcm2 kri buat bukan alasan Dileksia ke Akasia ke ” Mak dn kami kena bahananya ” Selama ni mak nasihatkan dekat mak panggil ko cakap bersemuka elok2 ” kri jawab baik sgt , cakap sayang Mak dn ikut cakp Mak” lepas tu buat lagi “ . KRI sgt baik dgn Mak suka gurau , jaga Mak korban apa saja, tp jgn buat macam ni kat orang awam , umur dh 30an drpd kecik susah dgr cakap Mak , Dah tua makin menjadi2 ko kan..!! Tak pernah aku teringin pun nak up bebel ni nasihat ko secara terbuka.. kali ni mmg mak sgt2 marah sbb mak tak sanggup nk dgar lagi org komen negatif ttg kamu syukri..!!

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Menerusi video tersebut, Bonda Rozita menzahirkan rasa kecewanya terhadap sikap Syukri yang enggan mendengar kata dan suka menimbulkan kontroversi. Walaupun sudah ditegur secara privasi berulang kali, Aliff masih tegar melakukan perkara ‘pelik’ yang boleh mengundang kecaman orang ramai. Kata Bonda Rozita lagi, jika seorang anak melakukan keburukan, orang tidak akan lihat keburukan anak. Tetapi mereka akan menyalahkan ibu kerana tidak pandai mendidik anak mereka. 

“Jagalah maruah kerana kebaikan kamu adalah kebaikan mak, keburukan kamu juga adalah keburukan mak. Kalau betul lah mak tidak didik kau, kenapa adik-beradik yang lain tidak berkelakuan seperti itu?,” luah Bonda Rozita menerusi entri terbarunya.

Apa yang kau derita sangat? 

Luah Bonda Rozita lagi, dia tidak faham tindakan Syukri menyanyikan lagu seperti itu seolah-olah beliau benar-benar dalam keadaan yang derita. Katanya, banyak nikmat yang telah dikurniakan Allah dan beliau meminta supaya anaknya menyedari perkara itu.  Pengasas produk Sendayu Tinggi itu juga meminta supaya anaknya berhenti menyanyi kerana berpendapat bahawa suara Aliff Syukri sumbang. 

“Kenapa sampai nak buat video menangis air mata darah? Apa yang kau derita sangat? Berhentilah menyanyi Kri, semua orang tahu suara kau tu tak sedap,”

Jangan suka dengar hinaan orang hanya untuk mendapatkan publisiti

Bonda Rozita juga menasihati Aliff supaya berhenti melakukan perkara-perkara yang boleh mengundang kecaman orang ramai. Jangan salahkan orang ramai yang mengkritik jika kita sendiri yang memilih untuk melakukan perkara yang boleh mengundang kritikan. Kata Bonda lagi, Aliff sudah berjaya dan mempunyai segalanya.

Tidak perlulah meraih publisiti murahan untuk menjadi popular. Sedikit sebanyak tindakan ini akan memburukkan orang sekeliling dan keluarga. 

Bila ibu sendiri  sudah mula bersuara, kita sebagai anak perlulah fikir di mana kesilapan dan kekurangan kita. Jangan sampai lukakan hati ibu. Syurga kita di bawah telapak kaki ibu tau. 

 

Sumber: Instagram Bonda Rozita Ibrahim

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 19 Mar 2018

「枇杷膏」是调酒神配料?外国最惊奇新流行

外国网友近日发现「念慈庵川贝枇杷膏」除了止咳的效果非常好之外,且也是调酒界的「神级配料」!日前在美国更是被炒到天价70美元(约274令吉)的价格,比正常价格贵了10倍以上。

Trending Tue, 27 Nov 2018

Kerana Langgar Kontrak RM4 Billion, Genting Keluarkan Saman Buat Walt Disney

Fox mengeluarkan notis tindakan bertujuan dapat menamatkan kontrak terbabit  demi kepentingan dan faedah sendiri. Like seriously?

Trending Mon, 25 Jun 2018

Pergi Tak Kembali, Pengasas Kuih Keria Antarabangsa Meninggal Dunia

Menurut anaknya, Hajah Rahmah sudah lama tidak terlibat secara langsung dalam perniagaan kuih keria ekoran masalah kesihatan, namun masih memantaunya. 

Trending Fri, 10 Jul 2020
Trending Fri, 9 Nov 2018

Pungut Dari Tempat Sampah, Remaja Mabuk Air Rebusan Tuala Wanita

Remaja Mabuk Air Rebusan Tuala Wanita Pungut ‘Buangan’ Dari Tempat Sampah

Trending Wed, 21 Feb 2018

ANGRY WOMAN SELLS CHEATING HUSBAND ON CAROUSELL FOR RM0.01!

How angry have you been that instead of yelling at or scolding someone, you would rather just sell them on an online platform?

Trending Thu, 8 Feb 2018

Perut Wanita Mengandung Dibelah Dan Bayinya Diculik

Perut Wanita Mengandung Dibelah Dan Bayinya Diculik

Trending Tue, 16 Jun 2020

Semua Masjid, Surau Di Wilayah Persekutuan Kini Dibuka

Syukur bila kita boleh merasai kenikmatan menunaikan ibadah di masjid dan kembali..

| Live TV