Trending By: Aisyah Badrul March 12, 2020 @ 9:00am

“Semua Orang Tahu Suara Kau Tak Sedap!”- Bonda Rozita Tegur Alif Syukri Secara Terbuka Di Instagram

SIAPA tidak kenal usahawan komestik muda Dato’ Aliff Syukri. Selain terkenal sebagai seorang usahawan yang berjaya, lelaki berusia 33 tahun ini juga sentiasa terpalit dengan pelbagai jenis kontroversi. Masih belum reda lagi tentang kes dakwaan mendera anak angkatnya, baru-baru ini Aliff Syukri sekali lagi mengejutkan banyak pihak apabila beliau memuatnaik sebuah teaser video lagu terbaharunya di Instagram. Video yang berdurasi 1 minit 16 saat itu memaparkan Aliff sedang menyanyi dan menangis mengeluarkan air mata darah. Alamak, sampai keluar air mata darah ye.

 

 
 
 
View this post on Instagram

. . lagu baru teaser sy… ketika sy di fitnah org mengecam melampau2 dan sy terdiam bukan sebb bersalah ttpi biar pihak berkuasa yg menjalankan tugas.. ..kalau bukan salah sy biarkan korang tnggung nanti… saya sedih .. apa pun sy maaf kan sahaja.. . . bagi sy.. Tiada benda lain di dalam dunia ini yang paling berharga iaitu kebahagiaan.. Ya ALLAH Ya Tuhanku, Engkau kuatkanlah Hati aku, Engkau kuatkanlah Iman aku sebaiknya. Aku sentiasa tabah untuk meneruskan kehidupan ini. Dan Engkau berikanlah aku kebahagiaan kerana tiada benda yang paling penting selain kebahagiaan.. . . lagu ini akan sy relase jumaat jam 12 tghri ini nantikan..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Menurut Aliff, beliau berharap agar lagu terbaharunya ini memasuki Anugerah Juara Lagu 35 kelak. Bukan hanya netizen, ternyata tindakan Aliff ini telah membuatkan ibunya sendiri iaitu Bonda Rozita Ibrahim tampil secara terbuka untuk mengkritik anak lelakinya itu. Menurut Bonda Rozita menerusi sebuah video yang dimuatnaiknya baru-baru ini, beliau sudah letih untuk menasihati anak lelakinya itu sehingga beliau bertindak untuk menegur secara terbuka di Instagram. 

Walaupun mak senyum, tapi hati mak sakit

 

 
 
 
View this post on Instagram

Letih sesak dada Mak dah , xpayah tunggu Covid 19 pun boleh mati kalau x tahan sgt..sudahhh lah kri tak sanggup nak tengok org kutuk kri..!! . “..tetiba naik lagu pulak @aliffsyukriterlajaklaris Sedap sgt ke ..?? Mak rela masuk utan dr tengok IG atau lagu ko kri ..Tak terhibur pun rela Mak panggil Jamal Abdillah atau hattan dr dengar suara ko . Yg menangis2 air mata darah..!! Apa hal pulak ..ni sehabis sopan Mak marah sampai Mak up dekat media sosial ..Maaf ya kri..tak sesudah perangai ko kan,, mak dah penat tengok komen org ‘tak reti ajak anak” . Kalau kecik2 boleh aku piat, aku kurung ko syukri,, kalau dah besar panjang mcm ni ko yg kurung aku balik..!! Sbb ko kuat . Bukan mak x sayang dan bukan mak tak nasihat , berbuih mulut dah , sampai keluar air mata nanah pun Mak kri buat gak..Netizen tak kenal pun keluarga kita mcm mana..!! Sedap mereka cakap pasal kri , sbb kri yg mengundang..!! tolong lah jaga maruah keluarga,, jangan lah buat perangai yg bukan2.. satu2 ..seronok ko je kan..!! Mcm2 kri buat bukan alasan Dileksia ke Akasia ke ” Mak dn kami kena bahananya ” Selama ni mak nasihatkan dekat mak panggil ko cakap bersemuka elok2 ” kri jawab baik sgt , cakap sayang Mak dn ikut cakp Mak” lepas tu buat lagi “ . KRI sgt baik dgn Mak suka gurau , jaga Mak korban apa saja, tp jgn buat macam ni kat orang awam , umur dh 30an drpd kecik susah dgr cakap Mak , Dah tua makin menjadi2 ko kan..!! Tak pernah aku teringin pun nak up bebel ni nasihat ko secara terbuka.. kali ni mmg mak sgt2 marah sbb mak tak sanggup nk dgar lagi org komen negatif ttg kamu syukri..!!

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Menerusi video tersebut, Bonda Rozita menzahirkan rasa kecewanya terhadap sikap Syukri yang enggan mendengar kata dan suka menimbulkan kontroversi. Walaupun sudah ditegur secara privasi berulang kali, Aliff masih tegar melakukan perkara ‘pelik’ yang boleh mengundang kecaman orang ramai. Kata Bonda Rozita lagi, jika seorang anak melakukan keburukan, orang tidak akan lihat keburukan anak. Tetapi mereka akan menyalahkan ibu kerana tidak pandai mendidik anak mereka. 

“Jagalah maruah kerana kebaikan kamu adalah kebaikan mak, keburukan kamu juga adalah keburukan mak. Kalau betul lah mak tidak didik kau, kenapa adik-beradik yang lain tidak berkelakuan seperti itu?,” luah Bonda Rozita menerusi entri terbarunya.

Apa yang kau derita sangat? 

Luah Bonda Rozita lagi, dia tidak faham tindakan Syukri menyanyikan lagu seperti itu seolah-olah beliau benar-benar dalam keadaan yang derita. Katanya, banyak nikmat yang telah dikurniakan Allah dan beliau meminta supaya anaknya menyedari perkara itu.  Pengasas produk Sendayu Tinggi itu juga meminta supaya anaknya berhenti menyanyi kerana berpendapat bahawa suara Aliff Syukri sumbang. 

“Kenapa sampai nak buat video menangis air mata darah? Apa yang kau derita sangat? Berhentilah menyanyi Kri, semua orang tahu suara kau tu tak sedap,”

Jangan suka dengar hinaan orang hanya untuk mendapatkan publisiti

Bonda Rozita juga menasihati Aliff supaya berhenti melakukan perkara-perkara yang boleh mengundang kecaman orang ramai. Jangan salahkan orang ramai yang mengkritik jika kita sendiri yang memilih untuk melakukan perkara yang boleh mengundang kritikan. Kata Bonda lagi, Aliff sudah berjaya dan mempunyai segalanya.

Tidak perlulah meraih publisiti murahan untuk menjadi popular. Sedikit sebanyak tindakan ini akan memburukkan orang sekeliling dan keluarga. 

Bila ibu sendiri  sudah mula bersuara, kita sebagai anak perlulah fikir di mana kesilapan dan kekurangan kita. Jangan sampai lukakan hati ibu. Syurga kita di bawah telapak kaki ibu tau. 

 

Sumber: Instagram Bonda Rozita Ibrahim

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sun, 10 Dec 2017

McDonald’s Malaysia Nafi Salur Dana Kepada Israel

“Satu Tuduhan yang Tidak Benar, Dusta, Palsu dan Fitnah” McDonald’s Malaysia Nafi Salur Dana Kepada Israel

Trending Fri, 4 Oct 2019

Anak Angelina Jolie Jadi Rapper di Korea?

Besar dah Maddox Jolie-Pitt…

Trending Fri, 3 Jan 2020

1月4日有流星雨!每小时预测可看到约120颗流星划过

没有看过「流星雨」的朋友注意啦!本周六(1月4日)将出现预计每小时120颗流星划过天际。

Trending Wed, 11 Jul 2018

马上找「这种叶子」蟑螂再也不敢出现!

蟑螂到处都在,而蟑螂不死的生命力也让人相当头痛……

Trending Mon, 9 Jul 2018

Authorities Can Track You Down Just for Watching Porn

They might be watching us while we fap :O

Trending Fri, 20 Apr 2018

Bawang Punya Pasal, Lelaki Dipenjara Tiga Hari

Majistret Mohd Firdaus Saleh menjatuhkan hukuman itu terhadap Rahaman Sukuler, 28, yang juga warganegara India selepas mengaku bersalah sejurus pertuduhan dibacakan terhadapnya.

Trending Tue, 4 Dec 2018

Tiga Maut Akibat Letupan Di Kompleks City One Megamall

Restoran berkenaan akan dibuka secara rasmi esok dan hari ini pekerja restoran berkenaan serta pekerja kontrak sedang sibuk membuat persiapan akhir.

Trending Sat, 23 May 2020

[TERKINI] Pengguna Tol MEX, Bakal Nikmati Diskaun Sebanyak 50%

Wah, ini mungkin berita gembira buat semua tapi ingat SOP raya okay!

| Live TV