Trending By: Padin February 14, 2021 @ 6:36pm

Shuib & Siti Sarah Hadiahkan 2 Rumah Baru Kepada Mangsa Kebakaran

Pasangan selebriti, Shuib dan Siti Sarah membantu untuk meringankan beban dua keluarga yang tinggal sehelai sepinggang selepas rumah yang didiami di Kampung Alor Bakat, Bachok, Kelantan terbakar semalam.

Berada di Kelantan untuk menguruskan pelancaran kedai minuman milik mereka, Shuib dan Sarah mengambil kesempatan untuk menziarahi dua keluarga itu serta mahu mengurangkan beban yang ditanggung.

Menerusi hantaran Instagram terbaru Sarah, dia dan suami mencari rumah sewa untuk didiami dan pasangan itu juga bakal membina rumah baru untuk dua keluarga ini.

“Kebetulan semalam pembukaan Bubble Bee di Kelantan, ada orang beritahu mengenai dua buah rumah terbakar dan tak jauh dari tempat kami buat pelancaran.

“Saya terus tergerak hati nak ajak Shuib dan team ke sana. Sampai je kat sana, tengok rumah kak Halimah dan kak Hawa, hati Sarah macam nak pecah. Bayangkan, dalam masa setengah jam dua rumah hangus terbakar.

“Allah! Memang saya tak dapat nak bayangkan, benda ni terjadi pukul 3.30 pagi. Kita semua ni tengah tidur nyenyak, mereka berlari selamatkan diri dari api sampai tak sempat nak selamatkan barang-barang.

“Apatah lagi, saya yang sampai ke rumah mereka petang semalam, kesan kebakaran masih berasap tak habis lagi.

“Saya membayangkan sekiranya benda ini terjadi pada keluarga kita sendiri. Dalam keadaan macam ni kita doakan yang dua keluarga ini dipermudahkan segala urusan dan kuat lalui ujian ini.

“Insya-Allah Sarah dan Shuib akan cuba bantu dua keluarga ni. Buat masa sekarang ni mak cik dah pilih rumah untuk di sewa semantara dan Insya-Allah kami bantu buatkan dua rumah yang baru secepat mungkin. Minta semua doakan agar semua urusan dipermudahkan,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

Dalam pada itu, Shuib dalam hantaran Instagram terbarunya bersyukur kerana diberi peluang untuk membantu.

“Alhamdulillah diberi peluang untuk membantu. Sedih bila dapat tahu kejadian ini. Dua rumah dijilat api hanya dalam masa 30 minit. Sedih, tapi luar biasa skali redha Kak Mah dan Makcik Siti Hawa.

“Insya-Allah #BubbleBee hadiahkan dua buah rumah kepada mereka. Terima kasih kepada wakil penduduk, badan-badan berwajib juga individu-individu yang terlibat memudahkan urusan ini, Semoga impian kami untuk menyiapkan rumah mereka dipermudahkan. Doakan kami,” tulis Shuib.

Terdahulu, rumah yang didiami oleh penjual kuih, Halimah Mayin, 60, bersama keluarga di Kampung Alor Bakat, Bachok musnah dijilat api pada pagi Sabtu.

Kejadian itu juga melibatkan jiran mereka, seorang ibu tunggal warga emas, Siti Hawa Hamat, 71, yang tinggal tujuh beranak termasuk cucu yang berusia 10 bulan.

Kredit foto: Harian Metro

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Tue, 18 Aug 2020
Trending Thu, 12 Apr 2018

Anda Perlu Bayar Cukai ‘Sayonara’ Kalau Nak Keluar Dari Jepun. Bila Kena Bayar?

Baru-baru ini kerajaan Jepun telah mengumumkan tentang cukai baharu yang perlu dibayar jika anda ingin ke negara tersebut pada tahun hadapan.

Trending Tue, 30 Jun 2020
Trending Thu, 26 Nov 2020

KWSP: Program i-Sinar Diperluas Kepada 8 Juta Pencarum, Dinaikkan Kepada RM 10,000

Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz hari ini mengumumkan Pogram i-Sinar Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan diperluaskan kepada semua ahli yang terjejas dengan lapan juta pencarum bakal mendapat manfaat. Program i-Sinar turut […]

Trending Mon, 15 Jan 2018

5 Sebab Kenapa Anda Tak Perlu Ada Shawl Berbulu!

Dunia fesyen dikejutkan dengan kehadiran gaya tudung perincian bulu menggantikan sekuin atau ruffle seperti sebelum ini. Namun, sebelum mendapatkan sehelai shawl dengan perincian sebegini, berbaloikah shawl itu dengan wang yang dibelanjakan? 1. Bermusim, one day […]

Featured Fri, 30 Jul 2021

Harapan Negara, Nur Dhabitah Mara Ke Separuh Akhir Olimpik Tokyo 2020

Penerjun negara, Nur Dhabitah Sabri berjaya mara ke saingan separuh akhir acara terjun 3 meter (m) papan anjal individu wanita selepas mempamerkan aksi cemerlang dalam peringkat kelayakan di Pusat Akuatik Tokyo pada Jumaat. Nur Dhabitah […]

Trending Wed, 23 Oct 2019

Lagu Terbaru Selena Gomez Sindir Justin Bieber?

Selena Gomez akhirnya ‘move on’?

Featured Thu, 23 Dec 2021

Sebak… Kereta Hasil Titik Peluh 7 Tahun Dihanyutkan Banjir, Wanita Ini Reda Baru 3 Bulan Sempat Pakai

Banjir yang melanda negara tahun ini adalah antara banjir yang terburuk dan telah meragut kehilangan nyawa serta harta benda. Nuarjan Sulaiman, 36, seorang penduduk di Hulu Selangor terpaksa menanggung kekecewaan dengan apa yang terjadi setelah […]

Trending Wed, 18 Nov 2020

| Live TV