Trending By: Padin February 14, 2021 @ 6:36pm

Shuib & Siti Sarah Hadiahkan 2 Rumah Baru Kepada Mangsa Kebakaran

Pasangan selebriti, Shuib dan Siti Sarah membantu untuk meringankan beban dua keluarga yang tinggal sehelai sepinggang selepas rumah yang didiami di Kampung Alor Bakat, Bachok, Kelantan terbakar semalam.

Berada di Kelantan untuk menguruskan pelancaran kedai minuman milik mereka, Shuib dan Sarah mengambil kesempatan untuk menziarahi dua keluarga itu serta mahu mengurangkan beban yang ditanggung.

Menerusi hantaran Instagram terbaru Sarah, dia dan suami mencari rumah sewa untuk didiami dan pasangan itu juga bakal membina rumah baru untuk dua keluarga ini.

“Kebetulan semalam pembukaan Bubble Bee di Kelantan, ada orang beritahu mengenai dua buah rumah terbakar dan tak jauh dari tempat kami buat pelancaran.

“Saya terus tergerak hati nak ajak Shuib dan team ke sana. Sampai je kat sana, tengok rumah kak Halimah dan kak Hawa, hati Sarah macam nak pecah. Bayangkan, dalam masa setengah jam dua rumah hangus terbakar.

“Allah! Memang saya tak dapat nak bayangkan, benda ni terjadi pukul 3.30 pagi. Kita semua ni tengah tidur nyenyak, mereka berlari selamatkan diri dari api sampai tak sempat nak selamatkan barang-barang.

“Apatah lagi, saya yang sampai ke rumah mereka petang semalam, kesan kebakaran masih berasap tak habis lagi.

“Saya membayangkan sekiranya benda ini terjadi pada keluarga kita sendiri. Dalam keadaan macam ni kita doakan yang dua keluarga ini dipermudahkan segala urusan dan kuat lalui ujian ini.

“Insya-Allah Sarah dan Shuib akan cuba bantu dua keluarga ni. Buat masa sekarang ni mak cik dah pilih rumah untuk di sewa semantara dan Insya-Allah kami bantu buatkan dua rumah yang baru secepat mungkin. Minta semua doakan agar semua urusan dipermudahkan,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

Dalam pada itu, Shuib dalam hantaran Instagram terbarunya bersyukur kerana diberi peluang untuk membantu.

“Alhamdulillah diberi peluang untuk membantu. Sedih bila dapat tahu kejadian ini. Dua rumah dijilat api hanya dalam masa 30 minit. Sedih, tapi luar biasa skali redha Kak Mah dan Makcik Siti Hawa.

“Insya-Allah #BubbleBee hadiahkan dua buah rumah kepada mereka. Terima kasih kepada wakil penduduk, badan-badan berwajib juga individu-individu yang terlibat memudahkan urusan ini, Semoga impian kami untuk menyiapkan rumah mereka dipermudahkan. Doakan kami,” tulis Shuib.

Terdahulu, rumah yang didiami oleh penjual kuih, Halimah Mayin, 60, bersama keluarga di Kampung Alor Bakat, Bachok musnah dijilat api pada pagi Sabtu.

Kejadian itu juga melibatkan jiran mereka, seorang ibu tunggal warga emas, Siti Hawa Hamat, 71, yang tinggal tujuh beranak termasuk cucu yang berusia 10 bulan.

Kredit foto: Harian Metro

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 30 Jan 2020

Jack Ma Derma 100 juta yuan (RM58.92 juta) Untuk Vaksin Koronavirus

USAHAWAN tersohor dunia, Jack Ma mendermakan 100 juta yuan (RM58.92 juta) melalui yayasannya bagi membantu membangunkan vaksin baharu melawan koronavirus yang telah menjangkiti ribuan orang dan membunuh sekurang-kurangnya 170 mangsa. Media sosial milik Yayasan Jack Ma berkata, […]

Trending Sat, 6 Jun 2020
Trending Sun, 10 May 2020

Rayuan Permohonan BPN Dilanjutkan Sehingga 31 Mei

Buat korang yang masih gagal memohon BPN..

Trending Wed, 14 Mar 2018

奇怪!世界真有这么巧的事?

没想到,这个万万都真没想到,越想越是觉得奇妙,居然会有这么巧合的事情,简直不像真的——你说世界上怎么有那么巧的事呢?

Trending Wed, 6 Nov 2019

A Food Delivery Company’s Waste Was Found Dumped In Gombak and It Is Truly Shocking!

We’ve stopped using straws to save the turtles but who’s gonna save our jungle?

Featured Sun, 18 Apr 2021

Vaksin Kepada Petugas Media Dalam Fasa Kedua

Fasa Kedua Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK) dijadualkan bermula esok justeru, Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) sudah memohon supaya petugas media turut diberi keutamaan dalam mendapatkan vaksin COVID-19. Menurut Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Saifuddin […]

Trending Wed, 14 Mar 2018

‘Power Couple’ Zayn Malik & Gigi Hadid Dah Berpisah! Ini Sebabnya…Oh, Tidak!

Bukan selalu kita dapat jumpa pasangan selebriti di mana dua-dua individu pun fotogenik dan cantik.

Trending Fri, 8 Jan 2021
Featured Mon, 14 Jun 2021

Beri Kelonggaran Keluarkan i-Sinar Secara Bersasar – Pakar Ekonomi

Kelonggaran untuk mengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) i-Sinar 2.0 secara bersasar kepada golongan yang terkesan wajar dilakukan oleh kerajaan. Menurut Pakar Ekonomi Asia e University, Profesor Datuk Dr Shazali Abu Mansor berkata, KWSP perlu […]

| Live TV