Featured By: Salma Syahbuddin February 16, 2022 @ 1:38pm

Gara-Gara Darah Haid Tak Stop 2 Bulan, Wawa Zainal Buang Alat Cegah Kehamilan

Pelakon dan usahawan, Wawa Zainal mengakui sudah tidak tahan apabila kitaran haidnya tidak terkawal dan kini sudah cukup dua bulan tidak berhenti.

Justeru itu, dia mengambil keputusan untuk untuk membuang alat mencegah kehamilan yang dipasangnya pada November lalu.

Menurut Wawa, atau nama sebenarnya, Nur Hawa Zainal Abidin, 30, implan tersebut diambil kerana mahu menjarakkan tempoh kehamilan bagaimanpaun perkara tersebut menyukarkan nya untuk fokus mengerjakan ibadah apatah lagi bulan Ramadan sudah semakin hampir.

“Saya pasang implan memang sebagai perancang untuk jarakkan tempoh kehamilan. Namun disebabkan kitaran haid yang tidak terkawal saya rasa lebih baik buang sahaja.

“Sudah dua period saya tak berhenti. Tambahan pula kita nak sambut Ramadan tidak lama lagi, jadi kalau terus pasang alat ini saya tak tahu sama 

ada dalam keadaan suci atau tidak untuk berpuasa,” katanya.

Tambahnya lagi, alat mencegah kehamilan implan tersebut sebenarnya dijadualkan akan dibuka selepas tiga bulan waktu pemasangan.

Namun, Wawa menegaskan dia dan suami, Aeril Zafrel tidak menolak jika diberikan rezeki anak dalam masa terdekat.

“Sekarang ini kami buat perancangan sendiri sahaja untuk jarakkan usia kandungan. Tapi jika diberi rezeki anak dalam masa terdekat saya tidak menolak,” jelasnya.

Terdahulu, Wawa mememaklumkan perkara tersebut menerusi muat naik di instagram story miliknya apabila meminta pendapat orang ramai yang pernah mengalami masalah sama sepertinya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 28 Jan 2020

Chacha Maembong Akui Suka Pakai Seksi Dari Dulu

Kalau takut kena kutuk, tak payah jadi selebriti…betul tak?

Hiburan Thu, 3 Oct 2019

‘Sampai Hari Ini, Saya Masih Tak Percaya…’- Alif Satar

Konsert anjuran Philandure dan Komited Malaysia itu diadakan bagi mengumpul dana untuk enam pertubuhan terpilih.

Hiburan Wed, 27 Nov 2019

Perempuan DM Ayda Jebat Ajak ‘Couple’?

Ni tuntutan watak je lah…Ayda masih perempuan sejati.

Hiburan Tue, 23 Jul 2019

Syafie Naswip- Aishah Azman Putus Tunang

Bukan sebab orang ketiga ya!

Trending Sun, 17 Apr 2022

Gaji Minimum Perlu Diperhalusi Lagi

Datuk Willie mahu kerajaan perhalusi gaji minimum

Trending Mon, 22 Jul 2019
Trending Tue, 21 Apr 2020

Fidyah Wajib Dibayar, Ini Cara-Caranya

Yang nombor 5 tu antara kes kerap..

Hiburan Thu, 7 Mar 2019

Buat Seks Pun Bising! Mas Khan Bengang Dengan Jiran…

Memalukan kan? (sambil tepuk dahi)

| Live TV