Featured By: Salma Syahbuddin March 27, 2022 @ 2:41pm

Nikki Palikat Ikat Tangan & Bungkus Diri Dalam Comforter Sambil Nyanyi Demi Hayati Lagu Terakhir Arwah Siti Sarah

Penyanyi berbakat besar, Nikki Palikat mengakui bukan mudah untuk menggantikan Allahyarham Siti Sarah terutamanya dalam membawakan lagu Sudah ciptaan Naim Daniel.

Malah, lagu ini merupakan lagu terakhir yang sempat dirakamkan oleh arwah yang juga berharap lagu ini lolos ke Anugerah Juara Lagu (AJL).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

 

Berkongsi mengenai cabaran yang terpaksa dilalui sebelum merakamkan lagu Sudah, anak kelahiran Tambunan, Sabah ini menjelaskan, dia berasa gementar kerana mengetahui cerita disebalik lagu tersebut.

“Ketika pihak Indigital datang kepada saya dengan lagu ini, mula-mula dengar kita tahu cerita disebaliknya, macam-macam perasaan ada.

“Demo lagu ini dah ada, tinggal ke studio untuk masukkan vokal sahaja. Tapi tak ada rezeki arwah Sarah. Jadi bila saya dapat lagu ni dan Shuib pun merestui, saya rasa ini adalah tanggungjawab saya untuk tunaikan hasrat Sarah sampai ke AJL,” katanya.

Malah, demi menghayati setiap bait kata dalam lagu tersebut, Nikki mengambil inisiatif untuk mengikat tangan dan membungkus diri dalam comforter sambil menyanyikan lagu tersebut.

“Lagu ini memang kuat. Dan saya tidak mahu menyanyi macam lagu balada biasa dalam masa yang sama saya tak nak tayang vokal semata-mata. 

“Saya banyak buat eksperimen termasuklah ikat tangan, bungkus diri dalam comforter sambil menyanyikan lagu ni. 

“Saya buat semua ni sebab nak tengok hasil dia macam mana dan adakah dia memberikan impak pada nyanyian saya kerana da part saya seperti bercakap danmengeluh sebab mahukan perasaan putus harapan hingga tiada tenaga mahu berkata apa-apa,” jelasnya.

Terdahulu, muzik video rasmi lagu Sudah nyanyian Nikki Palikat kini boleh distrim disemua platform digital sejak ia dilancarkan pada 25 Mac lalu.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 18 Jan 2019

Naim Daniel Selesa Tanpa Teman Wanita

Girls, korang tunggu kejap ok?

Featured Thu, 21 Mar 2019

9 gaya kasut sneakers pilihan Nabila Razali. No 3 ‘cool’ habis!

Apa sahaja yang digayakan artis sama ada di Malaysia atau luar negara, pasti akan menjadi ikutan peminatnya. Begitu juga dengan gaya penampilan penyanyi popular Nabila Razali yang sering menjadi perhatian peminat muzik tanah air terutamanya […]

Fab Foodies! Fri, 1 Jun 2018

Apa Di Dapur Bersama Chef Imelda

Perap ayam dengan kesemua bahan, tambah sedikit garam dan lada. Biarkan selama 30 minit & bakar pada suhu 180 selama 20 minit sehingga masak. Siap!

Trending Tue, 9 Jun 2020
Hiburan Thu, 11 Oct 2018

「失控拔掉注射导管」2周2度住院!赛琳娜进精神病院

小天后赛琳娜(Selena Gomez)这阵子搬离洛杉矶,鲜少出席公开活动!没想到现在传出这2个礼拜内住院2次,最后一次更在医院情绪崩溃。

Featured Sun, 12 Apr 2020
Featured Tue, 7 Apr 2020
Hiburan Thu, 21 Nov 2019

Ziela Jalil Kahwin Eizlan Yusof?

Kalau betul apa salahnya…

| Live TV