Featured By: Salma Syahbuddin March 30, 2022 @ 7:13pm

“Sebagai Pelajar Harus Bertanggungjawab, Ni Sikit-Sikit Letak Kat Sosial Media”- Ramai Tak Setuju Pendapat Nurul Hidayah Zahid Isu Pensyarah Hina Pelajar B40

Panas dengan isu kontroversi mengaitkan seorang pensyarah yang dikatakan merendah-rendahkan pelajar dari golongan B40 kerana tidak memiliki laptop, kini anak kepada Presiden UMNO, Datuk Nurul Hidayah Ahmad Zahid pula tampil mengulas mengenai isu tersebut.

Menerusi hantaran terkini di laman Instagram miliknya, beliau berpendapat bahawa tindakan pensyarah itu sememangnya wajar memandangkan pelajar berkenaan tidak mempunyai laptop walaupun sudah berada di semester 5 pengajian.

Bahkan, walaupun kurang berkemampuan, pelajar tersebut haruslah bertanggungjawab dan meletakkan perkara tersebut sebagai keutamannya.

“Pendapat saya, Prof tu marah sebab dah semester 5 tak ada laptop. Ye lah orang susah tapi sebagai pelajar seharusnya bertanggungjawab dan meletakkan perkara utama sebagai priority.

“Saya ni ada juga pensyarah yang saya tak suka tapi, tak ada la sampai nak aibkan pensyarah. Dah dia pensyarah, dia marah lah student yang dia rasakan tak ambik serius dan ambil mudah dalam hal pelajaran,” katanya.

 

Tambahnya lagi, platform media sosial menyebabkan orang ramai lebih terbuka berkongsi mengenai isu-isu yang sepatutnya disimpan sendiri termasuklah hal berkaitan rumah tangga.

“Zaman sekarang marah bini masuk SOCMED. Bini marah laki masuk SOCMED. Gaduh laki bini, sakit hati semua nak letak kat SOCMED. Kena marah dengan pensyarah pun masuk SOCMED.

“Budak zaman nijam. Divert la rasa sedih dan kecewa tu kepada satu tenaga untuk membakar semangat. Kalau betul nak ilmu tak akan share atau aibkan pensyarah macam tu,” jelasnya.

Sementara itu, Nurul menyifatkan tidak timbul isu menghina golongan B40 kerana, pensyarah tersebut bertindak sedemikian rupa akibat kecewa dengan tindakan pelajar terbabit.

“Ramai je orang B40 yang berjaya. Ramai je orang yang mak bapak dia meninggal masa kecil, masa belajar dan berjaya.

“Dan ramai juga yang buat part time kerja untuk beli laptop. Ramai je yang boleh bantu belikan laptop- NGO, wakil-wakil kerajaan, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan wakil rakyat.

“Hendak seribu daya. Itu maksud pensyarah tu sebenarnya. Yang penting utamakan yang utama dan kesungguhan kita untuk mencapai apa yang kita mahukan,” katanya.

Bagaimanapun, rata-rata pengikut beliau tidak bersetuju dengan pendapat yang diberikan malah, masing-masing mempunyai pandangan berbeza mengenai isu berkenaan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 23 Jan 2018

ORANG KETIGA PUNCA SUFIAN – ELFIRA TAK JADI KAHWIN?

Apapun, Sufian mengharapkan agar peminat sentiasa mendoakan yang terbaik buat hubungannya bersama El

Featured Wed, 1 Apr 2020

4 panduan mudah elak bibir menggelupas, merekah

Ambil tindakan segera agar tidak merebak.

Trending Tue, 1 Oct 2019

Saman ‘Mat Delivery’ Kerana Lambat Hantar ..

hanya kerana lambat menerima barang yang dipesan, terus nak saman ! Tapi kenapa ya ?

Featured Mon, 20 Apr 2020
Trending Thu, 16 Jan 2020
Trending Sat, 17 Nov 2018

Beli Beg Mewah Hampir 5 Ribu Dalam Talian, Terkejut Bila Barang Sampai

seorang wanita  yang terkejut apabila menerima bungkusan beg mewah dalam talian yang dibelinya

Hiburan Sun, 26 Jan 2020

Isteri Dakwa PU Abu Curang…Rumah Tangga Bergolak Lagi?

Terdahulu, Hana Azraa memuat naik sekeping foto wanita tidak bertudung di Instagram.

Featured Mon, 11 Oct 2021

“Bukan Mudah Untuk Tarik Perhatian..” – Kendalikan ABPBH 34 Secara Solo, Sherry Alhadad Akui Gementar

Pengacara berbakat, Sherry Alhadad kembali mengemudi pentas Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) ke-34 sebagai pengacara buat tahun ini. Menerusi sidang media maya ABPBH 34, Sherry mengakui perasaaan bercampur baur apabila mendapat tahu bakal mengendalikan majlis […]

Hiburan Wed, 25 Jul 2018

Tidak Mahu Ulang Kesilapan, Maya Karin Makin Memilih

Walaupun namanya agak tidak menonjol beberapa tahun ini namun, pelakon cantik ini mengakui dirinya kini semakin memilih sebelum menerima mana-mana tawaran lakonan walaupun bayarannya cukup lumayan.

Featured Tue, 12 Feb 2019

#GucciShowtime rentasi era kegemilangan muzikal Hollywood

Saksikan video promo #GucciShowtime memang meletop!

| Live TV