Featured By: Salma Syahbuddin August 12, 2022 @ 7:12pm

Syamsul Yusof Berang, Individu Dilabel ‘Bangsat’ Lempang Pelajar Tahfiz!

Pelakon dan pengarah tersohor, Syamsul Yusof dilihat berang apabila sebuah video tular di laman sosial, Instagram yang memperlihatkan seorang kanak-kanak tahfiz telah dilempang ketika berada di sebuah masjid oleh individu yang tidak dikenali.

Menurut Syamsul, menerusi hantaran video dilaman Instagram miliknya, beliau memohon agar pihak berkuasa mengambil tindakan segera sebelum orang ramai di luar sana mengambil tindakan sendiri sehingga menyebabkan pertumpahan darah berlaku.

“Assalamualaikum… Maaf kalau video ini agak tak proper sebab agak sibuk sikit nak pergi kerja.

“Baru je tadi, tengok satu video, satu klip di mana saya tidak tahu dan tak pasti di manaatau apa sebenarnya yang berlaku. Tengok macam di masjid, di surau atau kelas agama, budak tahfiz pakai serban… dia pergi masuk buat kecoh dan cepuk budak tu.

“Yang tukang cepuk tu siapa? Ya Allah… Allahuakbar! Tolonglah pihak berkuasa, abang-abang polis ambil tindakan kepada bangsat ni!

“Sebelum orang Melayu, orang Islam mengambil tindakan sendiri atau boleh menyebabkan pertumpahan darah. Jadi, pihak berwajib ambil tindakan sewajarnya!

“Dia ingat dia hidup… dunia ni dia yang punya??” katanya.

Sementara itu, Syamsul juga dilihat memohon agar pihak berkuasa menjalankan tanggungjawab mereka memberkas individu terbabit.

Bahkan, beliau sendiri sedar sebagai seorang muslim,  tidak boleh mengambil tindakan secara melulu namun, tindakan tegas perlu diambil buat individu yang dilabelnya sebagai bangsat.

“Saya tahu dan faham apa yang ustaz-ustaz katakan… tak boleh ambil tindakan secara melulu tapi kami kena ambil tindakan dengan individu bangsat ni.

“Kami mungkin cap ayam, kami bukanlah orang yang soleh tapi kami masih ada iman… Kami tak boleh tengok benda-benda macam ni.

“Jangan salahkan kami kalau kami jadi syaitan… ada yang berdarah nanti kang… Allahuakbar!

“Bukan takat orang Islam je, mana-mana agama pun tak boleh buat macam ni. Allahuakbar… Bangkit Semua orang! “jelasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)

 

Dalam hantaran sama, Syamsul juga berharap  mana-mana rakan-rakan artis yang mempunyai pengikut yang ramai agar berkongsi dan menguar-uarkan perkara ini supaya sampai kepada pihak atasan.

Untuk rekod, video yang dikongsikan oleh individu yang dikenali sebagai @act431_775 itu kini telahpun ditonton lebih 18,000 kali sejak ia dimuat naik sebentar tadi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fazlin 1215 (@act431_775)

Dalam hantaran yang berlainan pula, difahamkan insiden berlaku di Pusat Tahfiz, Jalan Cheneras Batu 3, Kuala Lipis, Pahang.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 28 Jan 2020

Chacha Maembong Akui Suka Pakai Seksi Dari Dulu

Kalau takut kena kutuk, tak payah jadi selebriti…betul tak?

Trending Thu, 29 Nov 2018

Bella Hadid Follow Neelofa Di Instagram, Wow!

Neelofa ajar Bella cara makan nasi lemak!

Trending Fri, 13 Jul 2018

Pengasuh Adam Rayqal Mengaku Tidak Bersalah

Bagaimanapun, tertuduh mengaku tidak bersalah dan memohon dibicarakan sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa di hadapan Hakim Syafeera Mohd Said.

Trending Sun, 15 Nov 2020
Hiburan Mon, 3 Sep 2018

Barisan Penyanyi Hebat Tanah Air Warnai Konsert Semalam Di Malaya

Sebelum ini, saya pernah membuat persembahan di pentas yang sama pada 2009 ketika menjayakan Konsert Irama Warisan diiringi MPO. Hampir sedekad tidak beraksi di situ, perasaan gementar sudah pasti ada…

Hiburan Tue, 13 Nov 2018

Kak Lina Pom Pom Akui Kini Hangat Bercinta

Sama-samalah kita doakan yang terbaik buat Kak Lina kita dan juga baby Sefhia okay!

 

Hiburan Mon, 2 Apr 2018

Nana Tolak Lamaran Jadi Isteri Kedua

Nana berharap pendapat peribadinya tidak disalah erti atau mengguris perasaan insan lain kerana ia bukan ditujukan kepada sesiapa, sebaliknya hanya untuk diri sendiri.

Trending Wed, 2 Oct 2019
Trending Mon, 15 Jan 2018

非一般便条纸 让你变成生活的艺术家

虽然说创作纸雕艺术品需要极高创意及一双巧手,但日本近日有公司推出一款纸雕模型便条纸(Memo纸),顾客不需刻意组装或做任何劳作,只要慢慢撕下、用光了便条纸,纸雕作品就会现形。

Hiburan Sun, 25 Sep 2022

| Live TV