Trending By: SGMS Faida August 23, 2018 @ 3:00pm

Video Pakcik Jitra Terus Tular, Tukang Rakam Nafi Reka Cerita

Perkongsian menerusi akaun Facebook Suhaida Nabila Binti Jamal Abdul Nasir mengenai video yang dimuatnaiknya semalam ternyata mengundang pelbagai reaksi daripada netizen.

Video yang memaparkan seorang warga emas yang dalam keadaan lemah sedang menjual kerepek itu mendapat 86,000 perkongsian di laman Facebook.

Rata-rata netizen marah dengan tindakan anak kepada warga emas itu di mana perbuatan mereka dianggap tidak masuk akal.

Namun begitu, ada juga segelintir netizen yang menganggap wanita ini cuba memfitnah atau mereka cerita.

“ Ramai jugak yang kaki kondem cakap saya fitnahlah bagai. Cepat menghukum dah sebagainya.

“ Saya sebagai anak dan seorang ibu, boleh pikiaq (fikir) kot…aku pun suka berniaga, memang akan berniaga. Tak harapkan sesiapa dan tak mahu menyusahkan sesiapa tapi bila berbalik kepada situasi #pakcikjitra tu, aku juga sebagai anak akan bertindak untuk menjaga elok-elok dari segala macam aspek.,” tulisnya di laman laman Facebook, hari ini.

Tambah Nabila, dia turut mencadangkan agar anak kepada warga emas itu mencari jalan sekiranya bapa mereka masih berdegil untuk turun ke jalan untuk berniaga.

“ Andai kata bapak tu nak berniaga jugak sebab ketegaq teloqqqqqqqq, macam macam jalan/solusi hang sebagai anak untuk memenuhi permintaan bapak hang.

“ Mungkin hang bukan otak peniaga mcm aku, sekarang aku bagi jalan penyelesaian dekat hang supaya tak timbul lagi isu fitnah sebab isu ni tak akan timbul kalau hang memang seorang yang prihatin.

“ Teman dia dimana sahaja pakcik tu berada. Sebab diusia mcm tu, banyak risiko yang kita tak akan jangka. (Boleh pengsan/ dirompak /jatuh dan sebagainya),” tulisnya. 

Dalam masa sama, Nabila turut mencadangkan agar anak warga emas yang viral itu membeli meja atau payung untuk bapa mereka berniaga dalam keadaan lebih selesa.

“ Hang susun kerepek hang penuh meja, tak payah berjalan dari semasa ke semasa. Ni kerepek habis hang pandai pergi top up pulak. Hampa pakat kata dia kaya kan? P beli meja satu. Payung tak payah pun tak apa memandangkan meniaga awaktu malam,” luahnya geram.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 6 May 2020

Rentas Negeri Di Kuala Lumpur Bermula Esok

Mohon ambil perhatian buat mereka yang berada di KL..

Featured Fri, 30 Jul 2021

11 Kes Positif COVID-19 Di Parlimen Semalam

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesahkan sebanyak 11 kes positif Covid-19 telah dikesan hasil pemeriksaan ke atas 1,183 individu yang hadir di Parlimen sepanjang tempoh Sidang Mesyuarat Khas Parlimen semalam. Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. […]

Trending Mon, 19 Aug 2019

Enraged Fans Started #TreatLuaBetter After Weki Meki’s Recent Comeback

Fans felt betrayed when Lua, one of the 8-member girl group Weki Meki received unfair treatment.

Trending Fri, 15 Jun 2018

Bukti Seorang Bapa Sanggup Lakukan Apa Saja Demi Anak

Bapa ini mahu berkahwin untuk selamatkan anak, rela jadi pengantin/pekerja seumur hidup untuk membayar hutang sekiranya anda membantu menanggung kos rawatan anak saya…

Featured Fri, 24 Sep 2021

Asyik Pegang Perut, Betul Ke Neelofa Kini Hamil?

Awwwww… Macam ye je ❤❤❤

Hiburan Thu, 16 Sep 2021

Here Comes July Kongsi Semangat Anak Muda Pada Hari Malaysia

Kumpulan yang sedang meningkat naik, Here Comes July (HCJ) yang dianggotai Wan Lukman sebagai vokalis, Arfan Zainuddin (gitar utama), Adam Hariz (gitar ritma), Haziq Hashim (pemain bass) dan Irfan Ismail (dram) berkongsi tentang semangat cinta […]

Trending Wed, 28 Aug 2019

“Terima Kasih”, Firefly Airlines to Give Back to the Community

Firefly Airlines remind us on the basics of the briefest etiquette with ‘Terima Kasih’.

Trending Tue, 1 Jan 2019

Gunung Agung Bali Dalam Status Merbahaya, Amaran Lahar Api DiKeluarkan

Satu Lagi Gunung Berapi Indonesia Meletus, Gunung Agung Bali Dalam Status Merbahaya, Penduduk Sekitar Sungai Diberi Amaran Lahar Api

Featured Fri, 2 Jul 2021

Rai Ulang Tahun Perkahwinan Ke -10, Mizz Nina Beri Ucapan Istimewa Buat Noh Hujan

Pasangan selebriti, Mizz Nina dan Noh Hujan menyambut ulang tahun perkahwinan mereka yang kini sudah memasuki usia 10 tahun. Dalam postingnya di Instagram, Mizz Nina meluahkan rasa tidak percaya sudah hampir 10 tahun berkongsi kehidupan […]

Trending Mon, 18 Jan 2021

| Live TV