Trending By: SGMS Faida August 23, 2018 @ 3:00pm

Video Pakcik Jitra Terus Tular, Tukang Rakam Nafi Reka Cerita

Perkongsian menerusi akaun Facebook Suhaida Nabila Binti Jamal Abdul Nasir mengenai video yang dimuatnaiknya semalam ternyata mengundang pelbagai reaksi daripada netizen.

Video yang memaparkan seorang warga emas yang dalam keadaan lemah sedang menjual kerepek itu mendapat 86,000 perkongsian di laman Facebook.

Rata-rata netizen marah dengan tindakan anak kepada warga emas itu di mana perbuatan mereka dianggap tidak masuk akal.

Namun begitu, ada juga segelintir netizen yang menganggap wanita ini cuba memfitnah atau mereka cerita.

“ Ramai jugak yang kaki kondem cakap saya fitnahlah bagai. Cepat menghukum dah sebagainya.

“ Saya sebagai anak dan seorang ibu, boleh pikiaq (fikir) kot…aku pun suka berniaga, memang akan berniaga. Tak harapkan sesiapa dan tak mahu menyusahkan sesiapa tapi bila berbalik kepada situasi #pakcikjitra tu, aku juga sebagai anak akan bertindak untuk menjaga elok-elok dari segala macam aspek.,” tulisnya di laman laman Facebook, hari ini.

Tambah Nabila, dia turut mencadangkan agar anak kepada warga emas itu mencari jalan sekiranya bapa mereka masih berdegil untuk turun ke jalan untuk berniaga.

“ Andai kata bapak tu nak berniaga jugak sebab ketegaq teloqqqqqqqq, macam macam jalan/solusi hang sebagai anak untuk memenuhi permintaan bapak hang.

“ Mungkin hang bukan otak peniaga mcm aku, sekarang aku bagi jalan penyelesaian dekat hang supaya tak timbul lagi isu fitnah sebab isu ni tak akan timbul kalau hang memang seorang yang prihatin.

“ Teman dia dimana sahaja pakcik tu berada. Sebab diusia mcm tu, banyak risiko yang kita tak akan jangka. (Boleh pengsan/ dirompak /jatuh dan sebagainya),” tulisnya. 

Dalam masa sama, Nabila turut mencadangkan agar anak warga emas yang viral itu membeli meja atau payung untuk bapa mereka berniaga dalam keadaan lebih selesa.

“ Hang susun kerepek hang penuh meja, tak payah berjalan dari semasa ke semasa. Ni kerepek habis hang pandai pergi top up pulak. Hampa pakat kata dia kaya kan? P beli meja satu. Payung tak payah pun tak apa memandangkan meniaga awaktu malam,” luahnya geram.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Tue, 17 Apr 2018

Terlebih Lena Dalam Teksi, Polis Terpaksa Kejut Penumpang ‘Tidur Mati’!

Selepas beberapa minit cuba mengejutkan lelaki itu, pemandu teksi mengambil keputusan membawanya ke Balai Polis Sikamat kerana dia tidak tahu alamat rumahnya. 

Trending Fri, 3 Jul 2020

Diskaun Bil Elektrik Dilanjutkan Sehingga Disember

Sabah dan Sarawak juga tidak terkecuali

Trending Wed, 4 Nov 2020
Trending Sun, 24 Dec 2017

你不知道的四个超诡异圣诞节传统

圣诞节是一个体现爱心、感受爱与被爱的特殊日子;无论你是否是基督徒,相信都会十分享受这愉快假期。只不过,有些地方的圣诞习俗让人抓破头皮不能理解。你听过哪几种呢?

Trending Sat, 13 Jun 2020

Solat Jumaat Ditangguhkan Kepada 19 Jun- JHEAINS

Baca betul betul dekat negeri mana..

Trending Sun, 22 Nov 2020

10 Tahun Menyepi, Malique Cetus Kejutan Dengan “Dipinggirkan”

Penyanyi rap Siqma berjaya mencuri perhatian pendengar muzik tempatan sehingga diberi jolokan ‘The New Malique’ oleh peminat selepas kemunculan lagu Cemas dan Salam 1001. Apatah lagi selepas Siqma muncul dengan single ketiganya ‘Raja Simurgh’ pada […]

Trending Sat, 19 May 2018

Netizen Terpukau Ucapan Tahniah Duta Perancis Dalam Bahasa Melayu

video ucapan tahniah Frederic itu disampaikan dalam bahasa Melayu sekali gus mendapat pujian daripada netizen Malaysia.

Trending Mon, 28 May 2018

Warga Sibu, Jangan Panik!

Sumber memberitahu, suspek baharu pulang dari sebuah negara Afrika dan secara tiba-tiba pengsan di sebuah pasar raya pada Ahad.

Trending Tue, 10 Dec 2019

Hentikan Guna Plaster Tradisional Arahan Dari KKM

Plaster Tradisional Ini Dikesan Mengandungi Diphenhydramine

Trending Sun, 8 Dec 2019

Eropah Bakal Terima Gelombang Panas Melampau Setiap Tahun

Eropah bakal berhadapan dengan gelombang panas melampau setiap tahun dan kehilangan separuh daripada hasil tuaian pada masa depan kecuali terdapat usaha yang agresig diambil untuk mengatasi perubahan iklim. Menerusi laporan oleh agensi alam sekitar Kesatuan […]

| Live TV