Trending By: Syafiqa Irdina March 6, 2020 @ 9:30am

[VIRAL] “Makan Ikan Jaket Dalam Jail Tak Ada Apa Sangat” – “Dr. Erin” Dedah Kisah Di Sebalik Tirai Besi Selama Dua Malam

Selepas diikat jamin kerana dituduh menipu seorang peniaga, isteri kedua kepada pendakwah bebas Da’i Farhan atau lebih ingin dikenali sebagai Mutawwif Farhan baru-baru ini mendedahkan pengalaman yang dilalui sepanjang bermalam di lokap.

Pengalaman Buka Mata Tentang Kehidupan Sebenar Lokap

Melalui foto yang dimuat naik oleh “Dr. Erin” atau pemilik nama Noorainul Naqim ini,  pengalaman sepanjang menjadi tahanan di lokap membuka matanya mengenai kehidupan sebenar di sebalik tirai besi. 

“Assalamualaikum, kepada semua yang bertanya Alhamdulillah saya ok. Walaupun 2 malam dalam lokap saya berasa nikmat kehidupan yang sebenar. Kalau nak diikutkan makan nasi jaket tak ada lah apa sangat. Pengalaman Allah nak tunjuk ujian kita ni kecil sangat nak dibandingkan dengan kawan-kawan kat dalam sana tu. Yang kat dalam tu tak semuanya bersalah selagi di tidak didapati bersalah,”luahnya.

 

 

Terima Prosedur Dengan Hati Terbuka

Jelasnya lagi, beliau tiada rasa malu dan takut malah lebih bersifat terbuka menerima prosedur. Katanya, kalau tidak masuk, beliau tidak akan tahu keadaan sebenar dalam lokap.

“Saya terima semua prosedur dengan hati terbuka tidak ada rasa malu atau takut. Terima kasih kepada beberapa orang yang menjaga saya semasa di dalam lokap dengan baik walaupun ada beberapa perkara yang Allah nak tunjuk pada saya. Kalau tak masuk dalam saya tak tahu begitu keadaan sebenarnya,” tulisnya lagi.

 

Usahawan itu dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, hari ini, atas tuduhan menipu seorang wanita berjumlah RM10,050 untuk mendapatkan sijil halal dan pengiktirafan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Walau bagaimanapun, beliau mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Wong Chai Sia. Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM4,000 dengan seorang penjamin dan Noorainul Naqim membayar jaminan tersebut.

Semoga isu ini menjadi iktibar buat semua.

Baca juga: [VIRAL] “Doktor Erin” Ditangkap Didakwa Menipu Wanita Membabitkan 10 Ribu, Da’i Farhan Enggan Komen

Sumber foto: Instagram Noorainul Naqim

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 16 Jul 2020
Trending Mon, 16 Apr 2018

Cheap Singaporean BMW Driver Scams Caltex Worker into Paying for his Petrol

This incident has turned into a national case. Everyone is hunting for the BMW driver!

Trending Wed, 18 Apr 2018

Betul Ke Fazura Mengandung? Ini Penjelasannya

Baru-baru ini, peminat-peminat Nur Fazura bersorak kegembiraan setelah melihat sebuah foto yang dimuat naik oleh artis itu di Instagramnya.

Trending Thu, 10 May 2018

17 Foto Gelagat Selebriti Malaysia Ketika Mengundi Untuk PRU14, Macam-Macam!

Mereka pun telah melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai rakyat Malaysia!

Featured Wed, 10 Feb 2021

35 Juta Tuntutan MySalam Diluluskan, Manfaat RM 50 Sehari

Semoga bantuan ini mampu meringankan beban rakyat..

Trending Tue, 1 Dec 2020
Trending Thu, 23 Aug 2018

Video Pakcik Jitra Terus Tular, Tukang Rakam Nafi Reka Cerita

Hang susun kerepek hang penuh meja, tak payah berjalan dari semasa ke semasa. Ni kerepek habis hang pandai pergi top up pulak. Hampa pakat kata dia kaya kan? P beli meja satu. Payung tak payah pun tak apa memandangkan meniaga awaktu malam.

Trending Mon, 9 Jul 2018

Kutip Sampah Usai Perlawanan Bola Sepak, Alahai Sweetnya YB Syed Saddiq

Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq buat penonton tergamam dan malu alah apabila mengutip sampah yang dibuang mereka.

Trending Thu, 23 Aug 2018

Grisly End to Superbiker After Being Dragged by Car for 2km on Highway

The freak accident is definitely not a nice way to go.

| Live TV