Trending By: SGMS Faida June 30, 2018 @ 6:36am

Yang Saya Marah, Dia Kahwin Dengan Kawan Sepermainan Anak Saya…

Berita mengenai perkahwinan seorang lelaki berusia 41 tahun dengan budak perempuan 11 tahun menjadi tular di media sosial, semalam.

Hal ini dikongsi sendiri oleh isteri kedua oleh lelaki berkenaan, Siti Nor Azila Zulkifle. Suaminya dilaporkan berkahwin dengan budak perempuan berusia 11 tahun.

Siti Nor Azila atau lebih mudah disapa Effa mendakwa, pada mulanya suami berkata gambar tersebut gambar yang telah disunting.

” Ketika suami ada di rumah, saya tunjuk gambar tersebut yang dihantar madu saya. Dia kata sekarang semua gambar boleh ‘edit’.

” Lepas tu saya cakap tak ada ‘edit’ kalau dah gambar macam ni. Kalau betul kahwin kena cakap dah kahwin… tak boleh main-main. Lepas tu barulah dia kata betullah dia dah kahwin,” katanya ketika dihubungi mStar Online, Sabtu.

Effa berkata dia tidak terkejut dengan tindakan suaminya itu kerana pernah terdengar desas-desus suaminya akan berkahwin lagi sebelum ini.

” Suami pun pernah kata tak mungkin dia akan kahwin dengan budak. Jadi saya dan isteri pertama pun fikir perkara yang sama.

” Namun saya tak sangka perkara itu benar-benar terjadi. Kalau dengan anak dara atau wanita yang lebih berusia saya boleh terima.

” Saya sendiri pernah nak pinangkan seorang wanita untuk suami tetapi dia tolak. Yang buat saya marah sebab dia kahwin dengan kawan sepermainan anak saya,” katanya.

Menurut Effa, isteri baharunya itu kawan dengan anak tiri saya yang berusia 15 tahun.

“ Dia (isteri ketiga) selalu tidur di rumah isteri pertama memandangkan emaknya kerja tukang masak di kedai makan madu saya (isteri pertama) itu,” katanya yang menetap di Gua Musang, Kelantan.

Ibu kepada anak empat itu mendakwa suaminya telah bernikah dengan isteri ketiganya itu pada 4 Syawal lalu, di Thailand.

“Saya dimaklumkan mereka telah bernikah di Siam pada raya keempat,” katanya sambil menambah madu baharunya itu juga adalah orang Thailand.

Ketika ditanya mengapa dia berkongsi kisah itu di media sosial, Effa berkata tidak berniat untuk mengaibkan suaminya.

Sebaliknya, wanita berusia 34 tahun itu berkata dia mahu suaminya yang bekerja sebagai ‘tauke getah’ itu menjadi lebih bertanggungjawab terhadap keluarga.

“ Saya mahu perkara ini diselesaikan mengikut undang-undang. Saya dan isteri pertama sanggup terima madu kami sekiranya dia menjalankan tanggungjawab dengan baik.

“ Dia kata dia kahwin kerana ikut sunnah Nabi. Tapi adakah dia ikut sunnah Nabi yang lain. Duit belanja saya dan anak-anak pun dia hanya bagi RM50 hingga RM100 seminggu.

“ Anda rasa cukup ke nak tanggung empat orang anak? Tapi bagi dia wang tu dah banyak,” dakwanya.

Dakwa Effa, dia terpaksa menanggung keperluan keluarganya dengan berniaga di atas talian secara kecil-kecilan.

“ Saya terpaksa berniaga kalau tak macam mana nak beli susu, pampers dan lain-lain keperluan. Suami hanya sediakan rumah dan kereta saja.

“ Saya cakap kat suami saya tak nak bekerja. Saya dah penat… penat segalanya,” kata wanita berasal dari Kota Bahru, Kelantan itu.

Susulan itu, Effa turut menyatakan hasrat untuk bercerai kerana mendakwa sudah tidak tahan dengan sikap suaminya yang tidak pernah berubah.

“ Saya nekad. Tiada guna perkahwinan ini diteruskan. Saya akan pergi ke pejabat agama esok.

“ Lagipun suami pernah kata kalau tak boleh terima perempuan tersebut (isteri ketiga), jalan terbaik adalah berpisah.

“ Jadi saya dan isteri pertama kata kami sanggup bercerai kalau dia nak lepaskan,” katanya.

Menurut Effa, dia ada menghubungi suaminya untuk menyelesaikan hubungan mereka tetapi panggilan tidak dijawab.

“ Saya sudah tidak jumpa suami empat hari. Saya call dia tak angkat, panggilan mak saya pun dia tak angkat. Mesej saya pun dia tak balas,” dakwanya.

Rata-rata netizen mengecam perbuatan lelaki tersebut yang sanggup berkahwin dengan budak perempuan bawah umur.

Budak perempuan itu didakwa sebagai anak kepada wanita yang bekerja sebagai tukang masak di kedai makan isteri pertama lelaki terbabit dan tidak bersekolah. – Mstar

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 15 Jun 2020
Featured Fri, 14 Jun 2019

Pernah miliki pengikut Instagram teramai, Selena Gomez kini kurangkan penggunaan media sosial

Bukankah semua artis perlukan platform ini? Kenapa kurangkan pula?

Trending Thu, 7 Mar 2019

Tips Cari Kerja! Gadis Ini Berkongsi Cara Menulis Resume Yang Betul

Korang boleh baca perkongsian gadis ini di Twitter mengenai cara membat resume yang betul. Perkongsian gadis yang bernama Anis Azuwa ini mendapat sebanyak 4.5 likes di Twitter

Trending Sun, 7 Jun 2020

Semua Pasar Terbuka, Pagi, Malam, Bazaria Di Seluruh Negeri Kini Boleh Beroperasi

Khas buat para peniaga pasar pagi, malam dan bazaria serta foodtruck!

Trending Thu, 6 Feb 2020

情人节DIY心形美味餐点!让另一半感受你满满的爱意

除了在外吃情人套餐,在家动动手准备一份情人特餐,更添浪漫气氛喔!

Trending Wed, 24 Jun 2020
Trending Mon, 17 Dec 2018

“Ini Last Race Aku” – Pelumba CP150 Hafiz Temui Ajal Di Litar Lumba

Hajat Allahyarham untuk membawa orang tuanya melakukan ibadah umrah tidak kesempaian.

| Live TV