Uncategorized By: Yanie Baharom May 18, 2020 @ 1:47pm

Sandang Wajah Tercantik TCCAsia’s, Lisa Blackpink dedah rahsia gincu merah dan regim kecantikannya

Perihal kumpulan wanita yang satu ini, merebak bagaikan wabak ke seluruh dunia sejak beberapa tahun lalu.

Hampir setiap orang pasti tahu lagu mereka, DDU-DU DDU-DU dan Kill This Love, bahkan menghafal nama setiap ahli kumpulan ini iaitu Lisa, Jennie, Jisoo dan Rose.

Fenomena diciptakan Blackpink memang cukup luar biasa. Diangkat sebagai sebuah kumpulan wanita Asia paling berpengaruh di dunia, kejayaan empat gadis cantik itu tidak terbatas pada pelbagai kejayaan domestik, bahkan jadi rebutan acara berprestij antarabangsa.

Tahun lalu keempat-empat mereka juga, disenaraikan dalam Wajah Tercantik TCCAsia’s di Asia 2019. Namun rapper dalam kumpulan ini, Lisa atau nama sebenarnya Pranpriya Manoban, 23, mendahului di tangga pertama.

Kecantikan asli Lisa tanpa secalit mekap. Foto: Blackpink Update

Tidak dinafikan antara mereka berempat, Lisa memiliki wajah paling unik dan ianya langsung tidak menghairankan kerana Lisa berasal dari Thailand.

Justeru itu, ramai tertanya-tanya apakah rahsia kecantikan anggota paling popular Blackpink ini dalam hal penjagaan kulit wajah khususnya.

Menerusi satu temu bual, ramai yang terkejut kerana rutin kecantikan Lisa tidaklah serumit yang disangka. Memandangkan dia seorang artis dan hampir setiap hari terikat dengan persembahan, ramai membayangkan dia mungkin mengamalkan lebih daripada tiga regim kecantikan untuk memastikan kulit wajah sentiasa sihat.

Menurut Lisa, dia tidak pernah hidup tanpa pelembap dan pelembut wajah, malah kedua-dua produk kecantikan itu sentiasa berada dalam tas tangannya.

Foto: NST

“Kedua produk penjagaan kulit muka ini mampu membaiki kerosakan muka sehingga ke lapisan yang paling dalam.

“Selepas mencuci muka saya akan menggunakan pelembap dan pelembut muka setiap kali sebelum masuk tidur,” kata ahli kumpulan Blackpink yang paling muda ini.

Katanya lagi, rutin ini perlu dilakukan setiap hari tambahan pula memiliki kulit wajah yang agak kering.

Lisa turut mendedahkan, jika remaja seusianya gemar memilih warna gincu nude, dia pula merasakan merah terang dan warna oren adalah yang paling sesuai untuknya.

Foto: Hellokpop

“Bagi saya semua wanita pun cantik. Saya sendiri amat menghargai kecantikan kerana ia adalah anugerah tidak ternilai buat wanita dan kita sepatutnya menghargai setiap apa yang kita miliki,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Uncategorized Tue, 27 Feb 2018

8 Selebriti Wanita Barat Yang Sebenarnya Menderita Akibat Penyakit Teruk

Bila anda tengok artis-artis wanita Barat, ramai yang kelihatan hidup mewah dengan penuh glamour. Tapi terkenal macam mana pun, mereka semua juga tak terkecuali dari terkena pelbagai jenis penyakit. Mereka pun manusia biasa juga, kan?

Featured Mon, 24 Jun 2019

Hukuman mati menanti mereka yang berswafoto di pantai ini, biar betul?

Berswafoto atau membahayakan nyawa ratusan orang?

Uncategorized Fri, 13 Sep 2019
Uncategorized Tue, 13 Feb 2018

Bercuti Bukan Nak Tambah Berat Badan, Ikuti 8 Tip Berikut Untuk Maintain

Kebiasaannya, ketika bercuti ramai yang memilih untuk tidak berdiet. Sebab itu ramai yang berat badannya bertambah apabila pulang daripada bercuti.

Acara Mon, 8 Jan 2018

10 Tips Untuk Merahkan Bibir Secara Semulajadi Agar Tampil Lebih Menawan

Bibir adalah sebahagian dari tubuh manusia dan juga mencerminkan imej dan personaliti seseorang itu. Ianya juga adalah sebahagian aset penting bagi wanita, kerana bibir juga mencerminkan kesihatan. Bibir yang kusam dan tidak bermaya tentunya akan […]

Uncategorized Thu, 30 Apr 2020
Eat Travel Wed, 17 Jul 2019
Uncategorized Sun, 11 Mar 2018

Keluarga Ini Bersenam Bersama Selama 6 Bulan, Hasil Transformasi Mereka Memang Mengagumkan

Kadang-kadang bersenam dan berdiet beramai-ramai lagi seronok, terutamanya bila anda bekerja kuat ke arah target yang sama.

Uncategorized Mon, 8 Jan 2018

Apa Itu ‘Meruang’? Ini 5 Perkara Wanita Malu Bertanya Tentang Kesihatan Vagina

“Ish, memang tak selesa kalau ada keputihan ni. Ada kawan aku kata kena bersihkan. Tapi nak bersihkan macam mana? Patut jumpa doktor ke, kena makan jamu ke, atau ada rawatan khusus?” Setiap wanita pasti mementingkan […]

Featured Thu, 4 Jul 2019

Figura Julai 2019: Hawa Rizwana, Wajah Pelaris TV3.

Hawa merupakan penyampai berita termuda di TV3!

| Live TV