Uncategorized By: Yanie Baharom March 5, 2018 @ 1:02pm

Wow Mantap!!! Nah Ini 4 Tips Bikin Orang Geram Lihat Payudara Anda!

Memiliki payudara yang besar, anjal dan mengkal, menjadi dambaan setiap wanita selain tarikan buat para suami. Untuk memilikinya dengan cara paling pintas, kebanyakan wanita akan melakukan pembedahan atau suntikan membesarkan buah dada misalnya ‘breast implants’ atau silikon.

Jika di Barat atau kalangan bukan Muslim, ia sememangnya tidak menjadi masalah. Namun sebagai seorang Muslim, perbuatan mengubah ciptaan Tuhan sememangnya haram di sisi Islam.

Sedikit informasi buat pembaca, kejadian payudara terjadinya daripada tisu lemak yang duduk di atas otot pectoral. Dengan lakukan senaman tertentu, kita dapat merangsangkan tumbesaran otot pectoral tersebut untuk membesar atau meninggikan kedudukan payudara anda.

Justeru terdapat beberapa contoh amalan senaman yang  dilakukan anda untuk memperoleh buah dada yang tegang dan besar!

Akan tetapi jangan terlalu ghairah atau berharap buah dada anda boleh menjadi seperti Pamela Anderson, kerana senaman otot  pectoral, sekadar membantu menegangkan payudara termasuk memberi ilusi payudara yang lebih besar.

1. Chest Press

Ini adalah latihan paling asas untuk otot dada (pectorals). Ia boleh dilakukan dengan barbells, dumbbell dan juga mesin-mesin di gym anda.

Genggam dua dumbbell dan baring pada bench. Bermula dengan mengangkat kedua-dua dumbbell ke atas bahagian pertengahan dada anda. Dengan siku menghala keluar, turunkan dumbbell ke bawah dengan perlahan sehingga ia hampir menyentuh bahagian pertengahan dada anda. Lakukan 3 set dengan 8-12 ulangan untuk setiap set.

www.popsugar.com

2. Push Up Pectoral atau Plank

Bermula dengan baring dengan perut di atas lantai. Rapatkan kaki dan letakkan tangan di bawah bahu anda. Sekarang, cuba angkat badan anda ke atas sehingga cuma jari kaki dan lengan tangan bersentuhan dengan lantai. Tahan posisi ini selama 30 saat. Ulang untuk 5 set.

www.goredforwomen.org

3. Dumbbell Pullover

Baring di atas bench dan pegang satu dumbbell dengan dua-dua tangan di atas bahagian dada anda. Dengan perlahan, gerakkan tangan anda ke belakang kepala sejauh yang anda boleh. Ini akan memberikan regangan pada otot dada anda. Kembali ke posisi asal dan ulang 12-15 kali. Lakukan 3 set juga.

http://ordinaryfashionistas.blogspot.my

4. Pec Deck Flyes

Mesin pec deck memang sesuai untuk merangsang otot pectorol. Duduk pada mesin dan adjust ketinggian kerusi sehingga sokongan (padding) tangan berada pada kedudukan yang selesa untuk lengan tangan anda.

Pastikan kedua-dua kaki firmly di atas lantai. Tolak kedua-dua pad tangan kepada pertengahan dada anda (depan muka). Tahan seketika dan dengan perlahan, kembali ke posisi asal dan ulang. Jangan biarkan pemberat kembali 100% ke posisi asal. Pastikan sentiasa ada rintangan. Lakukan 3 set dengan 10-12 ulangan.

Di rumah? Kalau tiada peluang untuk ke gym. Anda boleh lakukan senaman dumbbell flyes di rumah. Kalau tiada dumbbell sekalipun, anda boleh gunakan pemberat seperti tin makanan, botol dan lain-lain.
 

www.youtube.com

5. Dips Bench atau Kerusi

Senaman dips ini memang bagus dan ada pelbagai levels of difficulty. Panduan berikut adalah untuk beginner yang ingin lakukan dips dengan bantuan bench ataupun kerusi (di rumah). Pastikan siku anda keluar dari sisi badan. Berhenti apabila siku anda capai dalam 90 darjah…

Untuk senaman dip kerusi, duduk di atas kerusi dengan pegang depan kerusi dengan jari kedua-dua tangan anda. Terus pegang hujung kerusi dan gerakkan punggung anda ke hadapan sehingga ia terapung di atas/depan kerusi. Pastikan tangan dan kaki anda sentiasa lurus. Sekarang bengkokkan siku tangan anda untuk menurunkan badan anda. Pastikan siku anda keluar dari sisi badan. Berhenti apabila siku anda capai dalam 90 darjah. Pulang ke posisi asal dan lakukan 3 set dengan sebanyak ulangan yang anda mampu.

wallpapershome.com

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Uncategorized Fri, 13 Sep 2019
Featured Tue, 18 Jun 2019
Uncategorized Thu, 14 Feb 2019

Figura Februari: Romantika Aeril, Wawa

7 tahun mendirikan rumah tangga, Aeril dan Wawa terus romantis!

Uncategorized Wed, 21 Aug 2019

Lemah nafsu syahwat, Insomnia atau asma? Jom pekena teh bunga telang!

Bukan 1 tapi 17 kebaikan bunga biru ini untuk kesihatan

Uncategorized Mon, 8 Jan 2018

Apa Itu ‘Meruang’? Ini 5 Perkara Wanita Malu Bertanya Tentang Kesihatan Vagina

“Ish, memang tak selesa kalau ada keputihan ni. Ada kawan aku kata kena bersihkan. Tapi nak bersihkan macam mana? Patut jumpa doktor ke, kena makan jamu ke, atau ada rawatan khusus?” Setiap wanita pasti mementingkan […]

Uncategorized Tue, 13 Mar 2018

8 Perkara Perlu Tahu Jika Anda Batuk…Bahaya Sehingga Boleh Retak Tulang Rusuk!

Ramai yang beranggapan batuk merupakan satu masalah kecil dan normal.

Featured Sun, 3 May 2020
Uncategorized Tue, 27 Feb 2018

8 Selebriti Wanita Barat Yang Sebenarnya Menderita Akibat Penyakit Teruk

Bila anda tengok artis-artis wanita Barat, ramai yang kelihatan hidup mewah dengan penuh glamour. Tapi terkenal macam mana pun, mereka semua juga tak terkecuali dari terkena pelbagai jenis penyakit. Mereka pun manusia biasa juga, kan?

Uncategorized Thu, 30 Apr 2020
Sihat Wed, 19 Jun 2019

Kenal pasti 9 tanda peranakan wanita jatuh dan bermasalah

Masalah ini bukan saja dialami wanita bersalin tetapi juga anak dara!

| Live TV