Advertisement
Celeb Buzz By: Irdina Azime Thu, 20 Feb 2020 @ 12:10 pm

[VIRAL] “Aku Cabar Kau Jumpa Aku” – Ali Puteh Bengang Aliff Syukri Ambil Kesempatan

Walaupun hampir lebih seminggu Allahyarham Abam Bocey meninggal dunia, namun ada pula cerita yang kurang sedap didengar mengenai keluarga arwah sehingga menimbulkan pelbagai spekulasi serta salah faham.

Terbaharu, Datuk Aliff Syukri telah menziarahi keluarga pelawak, Allahyarham Abam namun nampaknya keadaan menjadi tegang apabila Datuk Aliff mengadakan sesi temu ramah serta rakaman Facebook secara live. 

Menerusi FB live tersebut, jutawan kosmetik itu turut bertanya tentang harta Allahyarham serta beberapa soalan sehingga menimbulkan kemarahan netizen yang meninggalkan pelbagai komen di Instagram Aliff.

Video tersebut turut mendapat perhatian adik Abam iaitu Ali Puteh yang menyifatkan usahawan itu ingin mengambil kesempatan kerana menjadikan penderitaan orang lain sebagai ‘content’ untuk mengaut keuntungan dan meminta agar Datuk Aliff Syukri bersemuka dengannya. 

 

 
 
 
View this post on Instagram

Aku cabarrrr kauu!!!

A post shared by @syedaliputeh 163K ACC HACKED (@aliputeh89) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram

Demi utube kkekayaaan YG kau kejar…tapi adab agama kau langgar..makk..angah Akan Cari die mak..!!!

A post shared by @syedaliputeh 163K ACC HACKED (@aliputeh89) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @syedaliputeh 163K ACC HACKED (@aliputeh89) on

 

Rata-rata netizen mengecam tindakan Datuk Aliff yang didakwa tidak menghormati isteri arwah Abam yang baru sahaja kehilangan orang tersayang. 

Ini Respon Datuk Aliff Syukri

Datuk Aliff Syukri sempat memberi kenyataan sebagai maklum balas terhadap kiriman Ali Puteh di Instagram yang mendakwa kemunculannya di rumah arwah telah mengguris hati ibu dan juga isteri arwah Abam.

 

 
 
 
View this post on Instagram

sy tak faham…. sy hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sbb sy lihat dia memerlukan .. dan bertanya khabar.. dan sy disambut baik dr mereka… dan smua soalan sy dah di setujui oleh mereka bkn i suka2 tanya (harap maklum jgn cakap i x jaga sensitviti org) …. Kalau orang nak tengok video lebih panjang lagi korang boleh tengok dekat YouTube tv Telajak laris esok ptg. tak kaya pun buat youtube duit bayar duit minyak kete i jeee lepas..? memang i bantu smua org…kalau nak bincng baik2 i ok jerrr… kenapa mcm nak gaduh?? . . good nite smua.. sebelum mengutuk tngok dulu live dulu .. sy x salah kan sesiapa.. malah x mengutuk sesiapa pun.. cuba dengar…sy ada 10kali rakaman vedio lagi malah sbblum posting ofcoz persetujuan smua nak bahan smua sy simpan…kami dtg pun berjemput soo pikirkan (aku x kayalah duit youtube dah lama buat bisnes lah ) .. tunggu tindakan saya..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Apa-apa pun sama-sama kita doakan perkara ini dapat diselesaikan dengan baik oleh kedua-dua belah pihak.

| ARTIKEL Xtra

Celeb Buzz Thu, 4 Jul 2019

Lumrah Manusia…Dulu Dihina, Sekarang Dipuji Pula!

Huwah, teruskan menjadi ibu yang terbaik!

FEATURED Tue, 18 Sep 2018

Go On an Off-the-Grid Adventure on This Luxurious Yacht

Travel with style and without the crowd.

Celeb Buzz Fri, 20 Sep 2019

Dato’ Rosyam Nor Buat Netizen Sakit Jantung!

Baru-baru ini Dato’ Rosyam Nor telah berkongsi satu video di mana seorang wanita telah mengalami ‘gangguan’ semasa tidur.  Para netizen yang menyukai perkara-perkara mistik sudah tentunya ingin tahu tentang apa kesudahan video tersebut. “Kesian Gadis […]

Events Thu, 20 Sep 2018

[#WinWithxtra] Win FREE TICKETS to Sunway Lagoon’s Nights of Fright 6

Are you ready for a night filled with thrill and horror?

Automobile Tue, 24 Dec 2019
Celeb Buzz Sat, 29 Jun 2019

‘Hanya Saya Dan Fizo Sahaja Yang Tahu’- Isteri Mohon Orang Ramai Henti Spekulasi

Kita tidak perlu asyik nampak kesalahan orang atau pasangan sahaja. Diri kita belum cukup sempurna.

Celeb Buzz Thu, 9 Aug 2018

Bukan Merajuk, Elfira Loy Sibuk Urus Studio Gaya Hidup

Ramai di antara mereka yang memiliki produk dengan kandungan yang bagus tetapi tiada lokasi cantik untuk mengambil gambar. Background sebenarnya sangat penting agar produk mereka tampak kualiti dan profesional.

Events Fri, 28 Sep 2018

#daiTV3 : Saksikan Pentas Akhir Da’i Musim Ke-6 Malam Ini!

Tahniah diucapkan kepada pemenang Da’i Musim Ke-6

Celeb Buzz Wed, 9 Jan 2019

Bapa Aizat Amdan Meninggal Dunia

Al- Fatihah buat Datuk Amdan Bin Hj Mat Din…

| Live TV

Advertisement

| TRENDING

| DRAMA

| FILEM

| APLIKASI COOL