Hiburan By: SGMS Faida June 27, 2018 @ 12:40pm

Alvin Chong Akui Hidup Lebih Teratur

Selepas bertahun mengurukan karier seni sendiri, artis berbakat Alvin Chong secara rasminya menyertai Universal Music Malaysia sebagai artis 360 syarikat rakaman ini.

Artis 26 tahun itu, yang menandatangani kontrak bersama Universal Music Malaysia pada penghujung 2017 berkata, kariernya berkembang lebih baik sejak itu.

“Tidak sukar membuat keputusan ini kerana Universal Music ibarat keluarga saya sendiri,” jelas Alvin yang mencipta nama menerusi drama TV kesukaan ramai, ‘Suri Hati Mr. Pilot’.

Pelakon dan penyanyi ini juga mengakui, jadualnya semakin padat sejak menyertai Universal Music.

“ Yang bagusnya sekarang, saya tidak perlu lagi serabut memikirkan perkara-perkara penting kerana Universal Music banyak membantu saya dari segi itu.

“ Dahulu saya sendiri yang terpaksa menyelesaikan segala macam hal, selain mengatur temu janji dan membuat persembahan sendiri.” katanya.

Baru-baru ini, Alvin telah melancarkan single “We Got This” bersama Isabela Vinzon, naib juara The Voice Teens Philippines 2017. Video muzik rasmi lagu itu bakal bertemu peminat pada 29 Jun.

Dalam pada itu, Alvin juga dalam proses mengeluarkan satu lagi lagu, kali ini bersama penyanyi Indonesia, Dea Dalila. Lagu berjudul “Mencintaimu 99%” itu bakal dilancarkan pada 6 Julai, dan bertujuan untuk pasaran Indonesia.

Pengarah Urusan Universal Music Malaysia & Singapura, Kenny Ong berkata, pemilihan Alvin amat mudah, kerana mereka melihat potensi besar yang dimilikinya.

“Alvin memiliki banyak kebolehan dan kami tahu bakatnya akan terus berkembang. Kami sudah pun bekerjasama dengannya melalui kolaborasi di Filipina dan Indonesia, serta merancang untuk menyasarkan pasaran besar lain di Asia Tenggara, termasuk China, Taiwan dan Hong Kong, dalam masa terdekat.”

Meskipun jadualnya padat, penyanyi itu baru-baru ini diumumkan sebagai duta jenama Kia, Vivo Malaysia dan Fujifilm, selain terlibat dengan pelbagai kempen bersama jenama seperti Certina dan Bodyholic.

Dengan bakat dan kebolehan yang dimiliki, Alvin Chong antara bakat baru  yang perlu diberi perhatian kerana kemampuannya untuk menakluk pasaran rantau Asia. Good Luck, Alvin! 
 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 27 Jan 2020
Hiburan Wed, 21 Nov 2018

17 Tahun Berpisah, Datuk Dan Nenek Eina Azman Berkahwin Semula

Alhamdulillah ….. Kalau dah jodoh tak kemana kan?

Hiburan Sun, 15 Sep 2019

Sakinah Marah Dipanggil Cacat!

Marah betul ni…

TECH Tue, 22 Jan 2019

Skip the Crowded Supermarkets this Year by Simple Using HappyFresh’s Delivery Service

There’s no need to drive out, search for parking, and then squeeze through crowds in supermarkets anymore.

Hiburan Fri, 17 Jan 2020
Hiburan Fri, 30 Aug 2019

丁当主演音乐剧《搭错车》登陆大马!1123云顶强势引爆

强大阵容大型音乐剧《搭错车》首度登陆大马!11月23日云顶强势引爆~

Hiburan Sun, 11 Feb 2018

Beri Peluang Pada Pelakon Baharu

Sebagai orang lama dalam industri saya faham bukan mudah untuk seorang artis baru menempa nama dalam bidang hiburan

Hiburan Sun, 13 May 2018

Tahniah! Mat Dan Dah Jadi Ayah

Menerusi entri tersebut, Mat Dan atau nama Islamnya, Kareef Daniel Abdullah memuat naik sekeping foto bayi.

Hiburan Tue, 16 Jan 2018

Betulkah Mengandung? Gurau jer…

Mengidam tu hari-hari saya mengidam sebab saya ini memang kuat makan tetapi mengandung ke tidak…..

| Live TV