Hiburan By: SGMS Faida December 24, 2019 @ 8:00am

Empat Hari Tayang, Lebih Sejuta Tonton MV ‘Sakit’

Lagu dan muzik video (MV) Sakit nyanyian Achey menduduki tangga kedua di carta trending di YouTube.

Menariknya juga, Sakit yang dilancarkan secara rasmi pada Jumaat lalu sudah mencecah lebih satu juta penonton.

Bagi Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah berkata, melodi, mesej dan jalan cerita yang ditampilkan menjadi kelebihan kepada lagu ciptaan bersama rakannya, Shuk Aziz itu.

“Saya tidak mahu bersaing dengan penyanyi lain. Saya menyanyi tak sehebat mereka, tapi nak lagu ini orang faham dan boleh terima melodi serta lirik.

“Kefahaman terhadap lagu ini lebih penting. Ini untuk diri saya. Tapi, untuk penyanyi profesional, memang saya rasa perlukan vokal dan penghayatan.

“Pada saya, hanya ada penghayatan, vokal tidak seberapa. Saya gunakan apa kelebihan yang ada. Saya nak maksud dan mesej lagu ini sampai pada pendengar. Saya ada karektor tersendiri terhadap lagu ini,” katanya kepada Harian Metro.

Katanya, dia berharap lagu itu dapat diterima baik sekali gus mesej yang ingin disampaikan berjaya difahami.

“Saya nak lagu ini meletup dan diterima ramai. Saya harap ramai yang ‘cover’ lagu ini sebab suka tengok orang yang ‘cover’ lagu saya sebelum ini.

“Bagi remaja, saya percaya mereka suka ’cover’. Saya tak harap sampai ke peringkat Anugerah Juara Lagu, sebab sedar kemampuan.

“Cuma, kalau diterima ramai dan disokong untuk menjadikan lagu ini dalam kelompok itu saya berbesar hati,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Tue, 15 Oct 2019
Events Wed, 20 Nov 2019

OST Ejen Ali The Movie Bukan CIPLAK!

sesuailah dengan hashtag #KitaJagaKita

Hiburan Fri, 29 Jun 2018

Al- Fatihah…Pak Pandir Meninggal Dunia

Disebabkan masalah kesihatan, Allahyarham tidak sempat mempromosi album terbaru yang sudah siap mengandungi enam buah lagu puisi.

Hiburan Thu, 11 Apr 2019

’Saya Dah Sedia’- Alif Satar Bakal Tukar Angin?

Wah, nak try buat apa pula lepasni?

Contest Thu, 26 Sep 2019

Stand a Chance to Win Discounts and a Day Out With Nadia Annuar, Fiza Saad, Zaim Helmi and More With ‘WOW Day Out’ Promo!

Malaysia’s TV celebrities rally social media support to win a special chill-out session with top five highest spending customers.

Hiburan Sat, 5 Jan 2019

Zamani Siap Sedia Masuk Studio Dengan Faizal Tahir

Lama tak dengar lagu baru dari penyanyi bersuara emas ini, tak sabarnya!

Hiburan Fri, 24 Aug 2018

Penyanyi Rock Naik Angin Dengan Donald Trump?

Penyanyi terkenal ini mendakwa presiden Amerika Syarikat itu telah melanggar undang-undang dengan memainkan lagu mereka.

Hiburan Fri, 23 Feb 2018

HIGHLIGHT MEMBERS TO GO MIA ON 10TH ANNIVERSARY?!

Highlight member Kikwang spills details on the group’s thoughts of enlistment and how to persuade their youngest member, Son Dong Woon, to enlist together.

Hiburan Mon, 18 Nov 2019

Dewan Mentor Milenia Gamat! Suara Macam Tok Ti Tapi…

Wow! Siapa yang nyanyi cam Tok Ti ni??

Hiburan Fri, 25 May 2018

Bila Dah Pulih, Fendy Kongsi Cerita Ya!

Assalammulaikum kesayangan abang. Untuk makluman semua abang sihat saja kat sini. Sakit pun cuma sikit saja. Tak ada la sampai teruk sangat macam yang hangpa (kamu) tengok tu. Ironman pun boleh sakit, takkan la abang yang macam ni tak boleh sakit…

| Live TV