Hiburan By: SGMS Faida December 24, 2019 @ 8:00am

Empat Hari Tayang, Lebih Sejuta Tonton MV ‘Sakit’

Lagu dan muzik video (MV) Sakit nyanyian Achey menduduki tangga kedua di carta trending di YouTube.

Menariknya juga, Sakit yang dilancarkan secara rasmi pada Jumaat lalu sudah mencecah lebih satu juta penonton.

Bagi Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah berkata, melodi, mesej dan jalan cerita yang ditampilkan menjadi kelebihan kepada lagu ciptaan bersama rakannya, Shuk Aziz itu.

“Saya tidak mahu bersaing dengan penyanyi lain. Saya menyanyi tak sehebat mereka, tapi nak lagu ini orang faham dan boleh terima melodi serta lirik.

“Kefahaman terhadap lagu ini lebih penting. Ini untuk diri saya. Tapi, untuk penyanyi profesional, memang saya rasa perlukan vokal dan penghayatan.

“Pada saya, hanya ada penghayatan, vokal tidak seberapa. Saya gunakan apa kelebihan yang ada. Saya nak maksud dan mesej lagu ini sampai pada pendengar. Saya ada karektor tersendiri terhadap lagu ini,” katanya kepada Harian Metro.

Katanya, dia berharap lagu itu dapat diterima baik sekali gus mesej yang ingin disampaikan berjaya difahami.

“Saya nak lagu ini meletup dan diterima ramai. Saya harap ramai yang ‘cover’ lagu ini sebab suka tengok orang yang ‘cover’ lagu saya sebelum ini.

“Bagi remaja, saya percaya mereka suka ’cover’. Saya tak harap sampai ke peringkat Anugerah Juara Lagu, sebab sedar kemampuan.

“Cuma, kalau diterima ramai dan disokong untuk menjadikan lagu ini dalam kelompok itu saya berbesar hati,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 2 Jun 2022

Idam Hidung Persis Artis K-Pop Bertukar Mimpi Ngeri… Akhirnya Berubah Jadi Senget & Bengkok!

Padah nak buat hidung artis K-Pop akhirnya menjejaskan hidung asal.

Featured Fri, 2 Sep 2022

“Tak Sangka Akan Viral, Saya Hanya Kongsi…” – Daiyan Trisha Akui Akrab Dengan Aedy Ashraf

Daiyan & Aedy rapat lama dah gais ✌🏻BFF for life la nii hehe ☺️

Hiburan Mon, 24 Jun 2019

Belum Bertunanglah…

Afieq memaklumkan tujuan gambar itu dimuatnaik bukan untuk mencipta gimik dan mendiamkan diri apabila diajukan soalan.

Hiburan Sat, 21 Jul 2018

Suami Dituduh Curang, Sharifah Sakinah Bengang?

Siapa Anda, Pelik Gila? Siapa tak bengang kan, tiba-tiba tak semena-mena hantar mesej menuduh macam tu. Sabarlah ya…

Hiburan Wed, 8 Aug 2018
Hiburan Wed, 17 Apr 2019

Shaheizy Sam Dapat Anak Kedua, Tahniah!

Tahniah Sam & Tilla. Sure comel baby dorang ni!

Hiburan Tue, 28 Aug 2018

Aishah Kecewa Dapat Rantai Palsu, Ini Jawapan Datuk Seri Vida…

Kata Vida, ‘ Pulangkan kepada saya, tidak mengapa. Saya akan gantikan rantai itu dengan satu benda yang sangat luar biasa iaitu Lavida Coin…’

Featured Wed, 30 Jun 2021

Tiada Lagi Total Lockdown Buat Perlis, Kelantan & Terengganu, Dijangka Masuk Fasa 2 Minggu Hadapan

Negeri Perlis, Kelantan dan Terengganu antara beberapa negeri yang dijangka beralih ke Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara (PPN) minggu depan. Memetik laporan Awani, keputusan untuk menamatkan ‘total lockdown’ di beberapa negeri dibuat oleh pentadbiran Putrajaya

Hiburan Mon, 11 Feb 2019

Siti Elizad Masih Bahagia?

Sebagai peminat lebih elok jika kita doakan yang baik-baik sahaja

| Live TV