Featured By: Salma Syahbuddin August 29, 2023 @ 3:25pm

Gosip Cinta Dengan Fara Fauzana, Ini Respons Fizi Ali – “Doakan Yang Baik-Baik Untuk Kami”

Penyampai radio sensasi, Fizi Ali akhirnya tampil menjawab dakwaan kononnya dia kini sedang menjalin hubungan istimewa dengan rakan sekerjanya yang juga penyampai radio popular, Fara Fauzana.

Gosip liar tersebut tular selepas Fizi memuat naik foto mereka bersama anak perempuannya, Ameena di Instagram miliknya baru-baru ini.

Hantaran tersebut sekaligus dibanjiri dengan komen nakal netizen yang mendakwa pasangan ini sedang hangat bercinta.

Ameena nak panggil Fafau auntie ke? kakak ke atau mama? Ehhhh…yang mana onss,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fizi Ali (@fiziali_)

 

Semua orang mendoakan yang baik-baik

 

Susulan isu tersebut, Fizi tampil menjelaskan bahawa hantaran tersebut hanyalah kebetulan memandangkan dia dan Ameena pada ketika itu sedang menikmati makanan di sebuah restoran sebelum terserempak dengan Fara Fauzana atau lebih mesra dengan panggilan Fafau.

“Sebenarnya haritu kebetulan, saya tengah makan kemudian terjumpa Fara Fauzana and then kami saja ambil gambar. So, bila ambil gambar tu saja lah update dekat Instagram kan?

“Cuma waktu itu perbualan dengan Ameena macam ‘nak panggil Fafau ni apa kan? Nak panggil kakak ke, mak cik ke, atau mama? Itu saya tulis dekat IG tu. Tak tahu pula bila tulis macam tu semua orang pula mendoakan yang baik-baik. Itu jelah yang terjadi. saya rasa tak ada apa pun,” katanya ketika ditemu bual pada program Melodi.

Peminat approved Fizi & Fafau bercinta

 

Difahamkan, walaupun ia hanyalah sekadar gosip liar namun ramai dalam kalangan peminat bersetuju sekiranya Fizi dan Fafau menjalin hubungan istimewa.

“Yang ini tak payah fikir lagi Fizi. Memang ON’s,” komen netizen.

Bagaimanapun, Fizi menegaskan hubungannya bersama Fafau tidak lebih dari sekadar kawan.

“Bahaya tak bila bercinta dengan rakan sekerja?Korang bayangkan kalau bergaduh macam mana? Tapi itulah saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang mendoakan terbaik untuk saya, Fara Fauzana sentaisa dalam keadaan yang baik. InsyaAllah ditemukan dengan jodoh jugaklah untuk kami nanti.

“Macam kita orang tak lebih dari rakan sekerja. Macam Fafau bekerja di tempat yang sama kan. Bila semua mendoakan yang baik-baik untuk kami alhamdullillah. Semoga kami ber jumpa dengan pasangan masing-masing itu sahaja. Kami tak ada apa-apalah. Memandai je,” jelasnya.

Dalam pada itu, Fizi memaklumkan dia kini masih single dan masih dalam fasa mengenali hati budi seseorang.

“I am single but not available,”ujarnya ringkas.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 19 Oct 2018

Hebat! Teliti Rancang Masa Depan, Tony Eusoff Dah Mula Bisnes Makanan

Bukan sosej sahaj malah saya menjual makanan sampingan lain juga. Korang dah try ke belum?

Hiburan Wed, 15 May 2019

‘Tugas Saya Bukan Buka Aib Restoran’- Naz Rahman JJCM

Dalam perkembangan lain, Naz turut berkongsi program JJCM juga bakal memasuki musim baharu bermula Oktober depan.

Hiburan Mon, 23 Sep 2019
Trending Fri, 8 Feb 2019
Hiburan Wed, 4 Apr 2018

These 10 Celebrities and Their Cats Will Make You Wish You were Their Pet

Did you even know that some of these celebrities love kitty cats this much?

Featured Thu, 4 Aug 2022

Janna Nick Terima Komen L*cah Gara-Gara Tayang Gambar Betis

Yang kutuk kata betis atlet tu jahat eh!

Featured Sun, 11 Nov 2018

Ingin Tahu Kenapa Orang Jepun Panjang Umur Dan Kurang Berpenyakit? Ini Jawapannya!

Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad, juga meminta masyarakat Malaysia untuk menjadikan orang Jepun sebagai contoh dalam kehidupan seharian.

Featured Wed, 28 Sep 2022