Hiburan By: Del14 January 11, 2020 @ 2:20pm

“Jangan Tawarkan ‘Job’ Kalau Tak Ada Bajet!” – Didie Alias

Marah betul pelakon, Didie Alias dengan sikap segelintir produksi yang memberikan tawaran lakonan kepadanya namun diam seribu bahasa kemudian menggugurkan namanya di saat-saat akhir atas alasan ‘tiada bajet’ atau menyalahkan stesen televisyen. 

Didie atau nama sebenarnya Fadzilah Mohd. Ali meluahkan rasa tidak puas hati kerana diperlekehkan oleh sebuah syarikat produksi yang menjanjikannya watak di dalam projek drama mereka sehinggakan dia menolak tawaran lain disebabkan menunggu kata putus daripada pihak terbabit. 

“Saya rasa saya dah berlakon dah lama, jadi pada  pembantu produser atau produser yang nak tawarkan saya berlakon, pastikan korang ada bajet.

“Kalau takde bajet, tak yah telefon saya. Korang ‘hold‘ saya sepuluh hari…dua minggu sampaikan saya tolak ‘job‘ lain, tapi esok lusa nak mulakan penggambaran, korang boleh buang macam tu je atas alasan bajet tak ada.

“Saya tanya mahal sangat ke harga yang saya letak? Jangan cadangkan nama saya kat stesen nama saya dah diluluskan, tapi deal hujung-hujung bajet korang tak ada. 

“Saya bukan mintak RM5,000 atau RM3,000 untuk sejam punya slot. 

Bila saya tanya, awak senyap dan kemudian alih-alihkan salah stesyen televisyen. 

“Apa masalah korang? Stesen hanya meluluskan artis. Saya juga pernah jadi penerbit,” katanya di dalam video yang dimuat naik di akaun Instagram miliknya. 

Didie turut berkongsi tangkapan skrin perbualannya bersama individu yang bernama Irda menerusi entri Instagramnya itu. 

Perkongsian Didie di Instagramnya itu dihujani komen dari rakan-rakan artis yang menghadapi nasib yang sama sepanjang bergelar anak seni seperti Amyza Aznan dan Nabila Huda yang menulis komen panjang, menyokong Didie kerana menyuarakan hal tersebut. 

Malah Nabila atau lebih mesra dipanggil Abil turut menyuarakan pendapat supaya semua pelakon meminta wang deposit apabila ditawarkan sesuatu watak supaya pihak produksi tidak boleh dengan senang lenangnya menggugurkan nama mereka di saat-saat akhir. 

 

Kredit Foto: Instagram @ladydidiemsia

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 3 Feb 2018

Priyanka Chopra Bakal ‘Bridesmaid’ Meghan & Putera Harry?

Bintang Bollywood ini yang juga bekas Ratu Cantik Dunia 2000 khabarnya akan menemankan rakan baiknya, pelakon Meghan Markel, 37, sebagai pengiring pengantin pada majlis perkahwinan  Meghan dengan Putera Harry, 34

Hiburan Mon, 20 Aug 2018

Terima Kasih Peminat, Ayda Jebat Terharu!

Single Balada, Pinjamkan Hatiku yang telah dilancarkan setahun lalu kini mendapat tempat dihati peminat. Ayda Jebat akui terharu dengan sokongan peminatnya.

Hiburan Fri, 20 Jul 2018

Dah La Berkain Pelikat Jer, Hannah Delisha Kongsi Saat Cemas!

Tiba-tiba Hannah rasa geli di kaki…euwwww, apa agaknya tu?

Hiburan Sat, 1 Jun 2019

2019年ntv7及八度空间《校园主播培训营》正式开放网上报名!

2019年ntv7及八度空间《校园主播培训营》正式开放网上招募!

Hiburan Wed, 4 Sep 2019

李幸倪相隔一个月再返马!北中南各办《浮世绘》签唱会

李幸倪相隔一个月再度返马!9月13日起一连五天,北中南各办一场《浮世绘》 签唱会。

Hiburan Mon, 16 Dec 2019

Bawa Pulang RM100,000, Apex Tajudin Juara Mentor Milenia 2019

Saya juga berterima kasih dengan Mentor Hazama serta juri-juri tetap yang banyak memberi sokongan.

Hiburan Fri, 24 Aug 2018

Sherry Ibrahim Akui Bukan Lagi Duta Produk Kecantikan…

Sherry menafikan wujud sebarang masalah hingga beliau terpaksa berbuat sedemikian

Featured Thu, 10 Jun 2021

Nenek Disahkan Positif COVID-19, Elfira Loy Mohon Doa Orang Ramai

Pelakon, Elfira Loy mendedahkan berita menyedihkan apabila nenek kesayangannya disahkan positif Covid -19. Menerusi perkongsian dalam InstaStorynya, Elfira, 27 sempat berkongsi keadaan neneknya yang disahkan positif selepas menjalani ujian calitan buat pertama, sebelum ujian kedua […]

Hiburan Wed, 19 Sep 2018

中马携手合作《中国原创音乐大赛》推广原创原唱

Musicpreneur Malaysia 踏入新的里程碑,为学音乐和做音乐的孩子提供海外平台,与电视节目《中国原创音乐大赛》携手合作,推广创作人的歌曲同时候也培训新生代歌手。

Featured Mon, 19 Jul 2021

Dilarang Ziarah Hari Raya Aidiladha, Polis Akan Periksa Rumah

Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini memaklumkan akan membuat pemeriksaan secara rawak di beberapa buah perumahan bagi memastikan tiada sebarang aktiviti ziarah menziarahi sempena Hari Raya Aidiladha. Pengarah Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) […]

| Live TV