Hiburan By: SGMS Enal December 20, 2017 @ 2:17am

Kenapa Iqram Dinzly Nafi Berkelakuan Pelik

“Saya jadi begini bukan selepas bapa meninggal, tapi sebelum itu lagi”

Itulah jawapan balas yang diberikan oleh pelakon, Iqram Dinzly terhadap kritikan netizen susulan tularnya beberapa rakaman video yang memaparkan kelakuannya yang didakwa pelik dan lucah baru-baru ini.

Malah katanya, dia lebih mengenali diri dan kehidupan semenjak ayahnya, Muhammad Saipuddin Datuk Seri Ahmad meninggal dunia, 10 Oktober lalu.

“Saya ‘enjoy’ kehidupan sekarang. Saya tak kacau orang pun, sebaliknya orang saja suka kacau saya. Lepas ayah meninggal, saya lebih kenal diri dan kehidupan. Malah, bapa tinggalkan banyak perkara kebaikan untuk saya.

“Orang yang sebarkan cerita ini macam pernah duduk sebilik dengan saya sehingga tahu segalanya. Sesiapa yang nak jatuhkan saya, silakan. Buat apa nak takut, saya tak pernah buat salah pun,” katanya.

Iqram dalam pada itu sempat menegur sikap netizen yang dianggapnya sering melontarkan komen-komen negatif terhadap dirinya.

“Saya malas habiskan masa layan netizen yang selalu beranggapan negatif. Mereka ini yang patut kita sedekahkan Al fatihah selalu agar dilindungi.

“Selagi netizen tak minta maaf satu persatu dengan saya, saya akan terus mendiamkan diri. Saya bersyukur dengan apa yang ada. Ini rezeki Allah,” katanya lagi.

Tambahnya lagi, dia tidak kisah jika masyarakat menganggap dirinya sebagai orang gila kerana baginya menjadi orang gila ada bagus kerana di janjikan syurga.

Dia pada masa yang sama juga menafikan dirinya berkelakuan sedemikian kerana mengamalkan ilmu tarekat atau tasawuf.

“Saya masih berlandaskan Al quran dan sunnah. Guru saya memerhatikan apa saya lalui sekarang. Terima kasih sahabat dan keluarga yang sentiasa berikan kata-kata positif.

“Saya minta maaf sekali lagi atas segala apa dibuat selama ini,” ujarnya.

Dalam perkembangan yang lain, Zed Zaidi yang juga Presiden Seniman berkata pihaknya sedang mengusahakan satu pertemuan dengan Iqram bagi membantu menyelesaikan masalah yang dihadapinya.

“Kita nak juga tahu apa masalah dihadapi Iqram. Sekiranya ada, baru kita boleh bantu apa yang perlu. Sebelum ini memang tak tahu keadaan dia sehingga ia menjadi tular.

“Mungkin selama ini dia sorok dan tak nak berkongsi. Jadi, kita kena jumpa dulu. Ini antara peranan persatuan untuk membantu ahli,” katanya

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 16 Nov 2017

FARAH MENDOZA DIBANTAI 7 LELAKI?

Farah sekali lagi menjadi bualan apabila Micheal Ang pula membuat kenyataan berbaur amaran menyifatkan Farah mempunyai bad attitude dalam produksinya berhubung rakaman adegan cium antara Fattah Amin dan Janna Nick yang dikecam teruk oleh netizen.

Hiburan Sat, 20 Apr 2019

Si ‘Sexy Back’ Ainul Aisyah Curi Perhatian Netizen

Wow, yang penting ramai juga followers Ainul termotivasi dengan bentuk badan beliau

Hiburan Thu, 20 Jul 2023
Hiburan Tue, 4 Dec 2018

Beraninya! Duyung ‘Pondan’ Viral, Siapa Dia?

Respect lah keluarga Maembong ni, semuanya berjaya dalam cara tersendiri!

Featured Sun, 6 Nov 2022
Hiburan Thu, 4 Jan 2024

Tak Serik Berlakon Filem Seram, Eyka Farhana Cabar Diri Walaupun Penakut – “Mujur Ada Ustaz Di Set Penggambaran”

Kalau min kat tempat Eyka, menangis dah kat set😭 Nak tahu seram ke tak, jom saksikan Anak Perjanjian Syaitan 2 di panggung wayang terdekat! Tayangan bermula hari ini!

Featured Thu, 9 Jun 2022
Hiburan Thu, 2 Feb 2023

Berat Badan Naik 10 Kg, Netizen Usik Watie Makin Bahagia – “Nak Salahkan Siapa Sebenarnya Ni?”

Orang kata kalau tengah bahagia ni badan akan berisi sikit 🤪🤪🤪 Sedang angau dilamun cinta la katakannn 🤪🤪

error: Content is protected !!