Hiburan By: SGMS Enal December 20, 2017 @ 2:17am

Kenapa Iqram Dinzly Nafi Berkelakuan Pelik

“Saya jadi begini bukan selepas bapa meninggal, tapi sebelum itu lagi”

Itulah jawapan balas yang diberikan oleh pelakon, Iqram Dinzly terhadap kritikan netizen susulan tularnya beberapa rakaman video yang memaparkan kelakuannya yang didakwa pelik dan lucah baru-baru ini.

Malah katanya, dia lebih mengenali diri dan kehidupan semenjak ayahnya, Muhammad Saipuddin Datuk Seri Ahmad meninggal dunia, 10 Oktober lalu.

“Saya ‘enjoy’ kehidupan sekarang. Saya tak kacau orang pun, sebaliknya orang saja suka kacau saya. Lepas ayah meninggal, saya lebih kenal diri dan kehidupan. Malah, bapa tinggalkan banyak perkara kebaikan untuk saya.

“Orang yang sebarkan cerita ini macam pernah duduk sebilik dengan saya sehingga tahu segalanya. Sesiapa yang nak jatuhkan saya, silakan. Buat apa nak takut, saya tak pernah buat salah pun,” katanya.

Iqram dalam pada itu sempat menegur sikap netizen yang dianggapnya sering melontarkan komen-komen negatif terhadap dirinya.

“Saya malas habiskan masa layan netizen yang selalu beranggapan negatif. Mereka ini yang patut kita sedekahkan Al fatihah selalu agar dilindungi.

“Selagi netizen tak minta maaf satu persatu dengan saya, saya akan terus mendiamkan diri. Saya bersyukur dengan apa yang ada. Ini rezeki Allah,” katanya lagi.

Tambahnya lagi, dia tidak kisah jika masyarakat menganggap dirinya sebagai orang gila kerana baginya menjadi orang gila ada bagus kerana di janjikan syurga.

Dia pada masa yang sama juga menafikan dirinya berkelakuan sedemikian kerana mengamalkan ilmu tarekat atau tasawuf.

“Saya masih berlandaskan Al quran dan sunnah. Guru saya memerhatikan apa saya lalui sekarang. Terima kasih sahabat dan keluarga yang sentiasa berikan kata-kata positif.

“Saya minta maaf sekali lagi atas segala apa dibuat selama ini,” ujarnya.

Dalam perkembangan yang lain, Zed Zaidi yang juga Presiden Seniman berkata pihaknya sedang mengusahakan satu pertemuan dengan Iqram bagi membantu menyelesaikan masalah yang dihadapinya.

“Kita nak juga tahu apa masalah dihadapi Iqram. Sekiranya ada, baru kita boleh bantu apa yang perlu. Sebelum ini memang tak tahu keadaan dia sehingga ia menjadi tular.

“Mungkin selama ini dia sorok dan tak nak berkongsi. Jadi, kita kena jumpa dulu. Ini antara peranan persatuan untuk membantu ahli,” katanya

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 8 Sep 2022

[VIDEO] Harry Styles Didakwa Meludah Chris Pine

Kalau tengok macam betul je Harry ludah Chris. Kesian dia…

Featured Sat, 26 Mar 2022
Featured Tue, 29 Jun 2021

“Masing- Masing Boleh Komen Dan Kritik, Tapi Jangan Sampai Menghina”- Siti Elizad

Pelakon,  Siti Elizad  kini kembali aktif di Instagram setelah berdepan dengan isu cyber bully minggu lalu. Baca artikel berkaitan : Dituduh Mandul, Dipanggil Puk***k, Didakwa Tak Solat – Elizad Sharifuddin Buat Laporan Polis Terhadap Netizen

Hiburan Wed, 28 Aug 2019

Isu Putus Cinta…Ini Jawab Mimi Lana

Bagi pelakon Mimi Lana, dia lebih selesa ‘tertutup’ dan tidak mahu terlalu terbuka mengenai kisah peribadi.

FESYEN Thu, 26 Sep 2019

Nabila Razali Pandai Bawa Diri – Jasmin Hamid

Pelakon hebat yang mencipta nama dari zaman 90an, Jasmiah Abdul Hamid atau lebih dikenali sebagai Jasmin Hamid ini masih aktif berlakon sehingga kini.  Terbaharu, beliau digandingkan dengan penyanyi lagu Pematah Hati, Nabila Razali dalam satu

Hiburan Wed, 16 Oct 2019
Hiburan Mon, 12 Mar 2018

Bila Kumpulan K-Pop Nyanyi Lagu Gemilang

Kumpulan k-pop IN2IT ini berjaya mencuri perhatian peminat apabila memuat naik video dengan menyanyikan semula lagu Gemilang dengan sebutan yang cukup baik sekali

Hiburan Thu, 28 Mar 2019

Apa Kaitan One Piece Swimsuit Dan Isu Tak Jadi Kahwin Atikah Suhaimie?

Min pun taktahu nak cakap apa, korang jangan lupa pula baca artikel ni okay!

Events Mon, 25 Nov 2019

Peminat Marah Mira Filzah?

Serius lah peminat marah artis?

| Live TV