Categories: Trending

Permohonan e-Penjana RM50 Tidak Lulus? Ikuti Langkah-Langkah Ini..

Umum mengetahui, kerajaan telah memperuntukkan bantuan kredit e-Penjana buat rakyat yang bermula 31 Julai 2020 hingga 30 September 2020.

Bantuan kredit e-Penjana boleh ditebus menerusi aplikasi Grab, Touch n’ Go dan juga Boost. Namun begitu, masih ramai yang mengalami masalah permohonan tidak berjaya dan lambat diluluskan, berikut merupakan antara sebab-sebab permohonan anda tidak berjaya:

(a) Anda tidak menepati syarat-syarat kelayakan.

(b) Anda tidak mengemukakan maklumat yang lengkap.

(c) Mengambil kira trafik permohonan yang tinggi, kemungkinan terdapat kelewatan dalam mendapatkan kredit ePENJANA RM50 anda.

Justeru, sebarang pertanyaan / kemusykilan mengenai kredit ePENJANA melalui e-Dompet pilihan anda, sila hubungi:

(a) Boost

– Telefon: +603-2260 9494

– E-mel: support@myboost.com.my

– Laman sesawang:

https://support.myboost.com.my/hc/enus/requests/new

(b) GrabPay

– Telefon: +603-2788 1300

– E-mel: epenjana@grab.com

– Laman Sesawang:

https://help.grab.com/passenger/enmy/360045705731-ePenjana-(MY)

(c) Touch ‘n Go e-Wallet

– E-mel: tngewalletcs@tngdigital.com.my

– Laman sesawang: https://tngd.my/careline-webform

Adakah terdapat proses rayuan atau pertikaian (‘dispute’)?
Ya. Sebarang rayuan dan pertikaian boleh dikemukakan selewat-lewatnya pada 24 September 2020 kepada penyedia perkhidmatan seperti maklumat pada di atas.

Baca artikel berkaitan: Cara Tebus e-Penjana RM50, Berpeluang Dapat RM300

Attiqah Mohd

""Above all, she is the girl who 'feels' things, who has hung on to the freshness and pain of adolescence, the girl ever wounded, ever young.”