Umum mengetahui, kerajaan telah memperuntukkan bantuan kredit e-Penjana buat rakyat yang bermula 31 Julai 2020 hingga 30 September 2020.
Bantuan kredit e-Penjana boleh ditebus menerusi aplikasi Grab, Touch n’ Go dan juga Boost. Namun begitu, masih ramai yang mengalami masalah permohonan tidak berjaya dan lambat diluluskan, berikut merupakan antara sebab-sebab permohonan anda tidak berjaya:
(a) Anda tidak menepati syarat-syarat kelayakan.
(b) Anda tidak mengemukakan maklumat yang lengkap.
(c) Mengambil kira trafik permohonan yang tinggi, kemungkinan terdapat kelewatan dalam mendapatkan kredit ePENJANA RM50 anda.
Justeru, sebarang pertanyaan / kemusykilan mengenai kredit ePENJANA melalui e-Dompet pilihan anda, sila hubungi:
(a) Boost
– Telefon: +603-2260 9494
– E-mel: [email protected]
– Laman sesawang:
(b) GrabPay
– Telefon: +603-2788 1300
– E-mel: [email protected]
– Laman Sesawang:
(c) Touch ‘n Go e-Wallet
– E-mel: [email protected]
– Laman sesawang: https://tngd.my/careline-webform
Adakah terdapat proses rayuan atau pertikaian (‘dispute’)?
Ya. Sebarang rayuan dan pertikaian boleh dikemukakan selewat-lewatnya pada 24 September 2020 kepada penyedia perkhidmatan seperti maklumat pada di atas.
Baca artikel berkaitan: Cara Tebus e-Penjana RM50, Berpeluang Dapat RM300