Euforia Bola 2026
Trending By: Attiqah Mohd December 28, 2020 @ 6:33pm

5 Pasangan Mara Ke Pentas Akhir, Minggu Ke – 7 Penuh Saingan Dan Tangisan : Jom Recap Persembahan & Komen Penuh Juri Di LCK2

Pentas separuh akhir LCK 2 malam tadi  berlangsung penuh mariah  dengan penampilan hos tetap, Azwan Ali dan Elly Mazlein serta dua tetamu jemputan terkenal, Erra Fazira dan Fattah Amin.

Episod kali ini juga dilihat sengit apabila tujuh pasangan berentap untuk merebut tempat ke pentas akhir.

Namun, penantian akhirnya terjawab apabila lima pasangan berjaya mara ke pentas finale iaitu Khareez & Nadeera, Syafiq & Serra, Kael & Evie, Iss Arffan & Mya dan Adly & Darling.

Kalau korang nak tengok apa komen panas juri buat peserta ni, apa tunggu lagi jom kita recap kedudukan dan komen juri pada minggu ini!

1. Khareez & Nadeera
Kau Mawarku – Siti Nurhaliza & 2 By 2
Markah keseluruhan :65.6

Ajai: chemistry pada feeling. Itu yang ada pada kamu. Itu namanya serasi dan kekuatan.

Hael: inilah yang dikatakan chemistry. Awak buat lagu ni cara awak sendiri. Which is saya suka.

Fattah amin: saya rasa performance sangat serasi nampak you guys looking each other. Nampak sampai. Best! All the best!

2. Syafiq & Serra
Teman – Iman Troye
Markah keseluruhan : 61.3

Mas idayu: mummy enjoy. Pilihan lagu terbaik. Semakin lama, semakin serasi. Speechless. Persembahan nampak lagi plan.

Hael: saya rasa sangat menghiburkan. Daripada minggu ke minggu tunjuk progress tinggi. Anda memilih lagu yang baik pada malam ini. Lagu ini lagu yang current. Lagu yang tepat malam ini.

Fattah Amin: saya rasa sangat serasi.

3. Kael & Evie
Seri Langkat – Jamal Abdillah feat. Amelina
.

Markah keseluruhan: 55.2

Mas idayu: yang paling kuat kat sini adalah chemistry. Si evie ni selalu pandang kael dengan pandangan ikhlas. Memang keluar dari comfort zone. Jauh keluar dari kotak. Itu mummy salute. Awak berani, both of you. Awak ada keserasian dan kelembutan. Evie, mummy suka.

Ajai: sedaplah. Lagu ni tak perlukan kekuatan. Perlu kelembutan melayu. Tahniah, tahniah!

Fattah Amin: Saya sangat suka both of you. Nampak keyakinan dan nampak chemistry.

4. Iss Arffan & Mya
Kabut Serangkai Mawar – Zaiton Sameon

Markah keseluruhan: 53.7

Ajai: saya dah biasa dengar lagu ni berbentuk solo taoi saya juga mengenali lagu ini bila diduetkan, pembawakan lirik nampak. Perbicaraan hati nampak, kekuatan dan feeling menghidupkan lagi. Tahniah!

Mas idayu: Nak nyanyi duet lagu solo, sebenarnya susah nyanyi duet untuk balance bukan senang. Untuk lagu ini, mummy suka awak balance kedua duanya. Ada feel, tahniah!

Fattah Amin: saya boleh nampak emosi especially yang last. Tahniah diucapkan!

5. Adly & Darling
When I Was Your Man – Bruno Mars

Markah keseluruhan : 46.0

Hael hussaini: kredit untuk awak dua.

Ajai: saya nampak ada perkembangan bila awak naikkan key, tapi bila key awak naik tone awak nipis. Kekuatan darling dia ada tone yang unik. Korang tak boleh nyanyi lagu cinta orang putih. Kamu kena nyanyi lagu cinta melayu. Keserasian kamu sebenarnya ada pada lenggok Melayu. Kekuatan awak cinta Melayu.

Fattah Amin: saya rasa dari sudut keyakinan nampak kurang sikit. Mungkin lagu melayu akan lagi best.

6.Fariqwan & Mina
Kau Bunga Cintaku – Anuar Zain
Markah keseluruhan:
41.6

Mas Idayu : bila awak menyanyi harmonize berdua, awak tak boleh lebih kuat mendahului suara main. Awak kena menjauhkan mic ke. Mummy melihat effort. Nampak kejujuran dalam menyanyikan lagu ini.

Hael : saya rasa persembahan ini better dari last week. Awal awal okay, towards the end nampak lost. Goodluck to you guys

7.Hariz & Mafa
Gadis dan Bunga – Rahimah Rahim

Markah keseluruhan: 41.2

Hael: saya rasa spark ada something wrong somewhere but i don’t know why. Saya rasa banyak performance last week better than this but it was a good try. Cuma, saya rasa chemistry ada something yang lack.

Mas idayu: saya nampak malam ni lain daripada sebelumnya cuma kekuatan vokal nampak dekat Hariz untuk lagu ni. Kestabilan tu Mafa kena lagi genit. Effort Mummy nampak sebab keluar dari kotak. Mummy sangat hargai usaha mereka berdua.

Ajai: Pada saya, kekurangan chemistry. Keriangan menyanyi bila perasaan each other. Tak ada salah dari pitching. Kekurangan dari segi perasaan.

Fattah Amin: saya rasa ada keyakinan dalam menyampaikan lagu. Itu yang saya nampak.

Walaubagaimanapun, dua pasangan yang tewas ke pentas akhir adalah Hariz & Mafa dan Fariqwan & Mina. 

Apapun, buat peminat LCK2 jangan lupa terus mengundi peserta kegemaran korang menerusi paparan QR Code pada skrin televisyen korang dan saksikan secara langsung Lagu Cinta Kita 2 pentas akhir pada minggu hadapan, Hari Ahad, jam 9 malam hanya di TV3 dan ianya juga boleh di strim secara LIVE HD di  www.tonton.com.my

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 10 Dec 2021

Gmie Screen Meninggal Dunia

Vokalis kumpulan Screen, Gmie atau nama sebenarnya, Hajmi Ibrahim, 51, meninggal dunia kira-kira jam 2.30 pagi tadi. Berita ini disampaikan oleh kumpulan rock 90-an, Lestari menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di akaun Facebook rasmi […]

Events Sat, 13 Aug 2022

Umum Bakal Adakan Konsert! Himpun Artis Tempatan & Indonesia, Faztival Fazura Bertujuan Raikan Peminat

Wah menariknya! 😍 Bak kata Faz harga tiket mampu milik #miliksemua

Featured Tue, 8 Nov 2022
Featured Tue, 21 Jan 2025

[VIDEO] “Saya Sepatutnya Berada Di Dalam Flight MH370…” – Shila Amzah

Waktu tu saya tengah shooting I Am A Singer Season 2 dan…

Trending Wed, 2 Oct 2024
Featured Fri, 31 May 2024

“Saya & Suami Tak Pernah Duduk Berbincang Untuk Pemilihan Watak” – Amyra Rosli

Bagus lah kan, professional dengan kerjaya masing-masing

Trending Mon, 30 Nov 2020
Featured Tue, 26 Nov 2024

Watie Didakwa Punca Shuib ‘Lupa Diri’… Selar Kenyataan ‘Celupar’ Ceo Helmie – “Kasar Sangat Ayat Kau Wahai Saudara”

Shuib berang selepas individu lelaki yang dikenali sebagai Ceo Helmie mendakwa syarikat minuman Bubblebee bukan milik Bumiputera.

Featured Wed, 15 Apr 2026

Izara Aishah & Adib Khalid Kongsi Wajah Puteri Ketiga, Pilih Nama Tahara Alima

Izara Aishah dan suami, Adib Khalid akhirnya berkongsi wajah anak mereka kepada umum.

Featured Fri, 23 Jan 2026

Uqasha Senrose Didakwa ‘Balas Balik’ Kenyataan Kamal Adli Isu 2 Minggu Tak Jumpa Anak?

Menerusi kenyataan yang dimuat naik di ruangan Instagram Story, Uqasha kelihatan berkongsi fotonya beserta kapsyen ringkas.

error: Content is protected !!