Euforia Bola 2026
#LaguXTRA By: Maya Basir November 2, 2023 @ 7:02pm

#LaguXTRA: Simpan Memori Dengan Ibu Melalui Lagu-Lagu Amy Winehouse, Wanna Ali Rupanya Peminat Afrobeats!

Segmen Lagu XTRA minggu ini menampilkan pelakon dan penyanyi cantik Wanna Ali untuk berkongsi tentang lagu kegemarannya.

Menurut Wanna, dia sering mendengarkan lagu berjudul Me & U yang dinyanyikan oleh penyanyi antarabangsa iaitu Tems.

“Saya suka lagu tu sebab lagu tu ada makna buat saya. Selain tu, pada saya penyanyi tu underrated tapi sekarang dia dah semakin famous and you guys should listen to it!,” ujarnya.

Manakala lagu kegemaran sepanjang zaman buat Wanna adalah daripada penyanyi legenda antarabangsa iaitu Amy Winehouse.

“My all time favorite should be from lagu-lagu Amy Winehouse especially Valerie. Kisahnya kerana last time favorite saya adalah muzik Jazz.

“And it is like a thing for me and my mom kitaorang selalu karaoke dalam kereta masa saya muda dulu sebelum Amy Winehouse passed away.

“So, its just a fond memories of me and my mother,” kongsinya.

Disoal sama ada lagu ada memberi kesan terhadap emosinya, sebagai seorang anak seni, dia menggunakan lagu sebagai alat untuk meningkatkan mood.

“Yes, of course very much. Even scientifically proven yang lagu boleh effect your mood.

“So, sekarang ni saya tengah suka dengar lagu-lagu contohnya a mixture of rap dan Afrobeats sebab pagi-pagi kalau dengar lagu Afrobeats, dia punya rancak tu put you in a good mood,” jelasnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

#LaguXTRA Thu, 6 Apr 2023
#LaguXTRA Thu, 15 Feb 2024

#LaguXTRA: Dedah Ada Sebuah Lagu Takut Didengari, Alya Iman Simpan Hasrat Nak Jadi Penyanyi?

Mesti sedap suara Alya nyanyi! Hmm kenapa pulak takut nak dengar tu? 😢

#LaguXTRA Mon, 9 Oct 2023

Puteri Khareeza Tonjolkan Vokal Mantap Menerusi ‘Helah’

Meremang weh! Sedap betul lagu Helah ni!

#LaguXTRA Thu, 29 Feb 2024
#LaguXTRA Thu, 1 Feb 2024
#LaguXTRA Thu, 22 Jun 2023

#LaguXTRA: Tak Suka Muzik Video Seakan Jual Perempuan… Sharifah Husna Dengar Lagu Favorite Hari-Hari Untuk Rasa Tenang!

Haa apa lagu yang Sharifah Husna suka dengar tu? Siapa yang suka repeat dengar kita geng!

#LaguXTRA Thu, 17 Aug 2023
#LaguXTRA Thu, 4 Jan 2024

#LaguXTRA: Bakal Bertanding Di Pentas AJL38, Aisha Retno Berazam Cintai Diri Sendiri

Yeah sama pulak azam tahun baru min dengan Aisha! Goodluck AJL38 nanti

#LaguXTRA Thu, 24 Aug 2023

#LaguXTRA: Suntik Semangat Dari Lagu, Kugiran Masdo Buat Mood Hawa Rizwana Jadi Best!

Semua best best lah! Wahh lagu Masdo mana satu fav Hawa ni?

error: Content is protected !!