Euforia Bola 2026
LIFESTYLE By: Padin November 24, 2021 @ 5:09pm

Anis Nabilah Raih Platinum Awards, Kukuh Jenama Ke Peringkat Global

Bakatnya dalam bidang kulinari sudah dipupuk sejak kecil. Ketika kanak-kanak lagi dia sudah suka memasak dan masuk dapur.

Mengakui tidak pernah mengejar populariti, cef selebriti, Anis Nabilah banyak mengumpul pengalaman dari bawah. Setiap pencapaian yang diraih hari ini adalah berkat dan usaha gigih sendiri.

Malah, Anis, 35, atau nama sebenarnya Anis Nabilah Umaruddin juga bertuah apabila kerjayanya kini turut diwakili syarikat pengurusan Universal Music Malaysia.

Menjadi selebriti yang bernaung di bawah syarikat itu sejak 2019 lalu memberikan satu lagi pencapaian yang boleh dibanggakan sepanjang lebih 13 tahun pembabitannya sebagai cef selebriti.

Terbaharu, Anis mendapat Anugerah Platinum membabitkan hasil pendapatan daripada gabungan perniagaan dari tahun 2019 hingga 2020. Sekaligus menjadikan dia antara selebriti yang meraih pendapatan tinggi di bawah pengurusan Universal Music Malaysia.

Anis berkata, dia seronok, teruja dan bangga dapat bekerjasama dengan Universal Music Malaysia sekaligus meningkatkan lagi jenama dirinya.

“Saya antara selebriti di bawah pengurusan Universal Music Malaysia. Anugerah Platinum yang diberikan saya anggap sebagai pencapaian terbaik sejak mula bersama mereka pada 2019 lalu.

“Diakui sejak bersama mereka memang nampak peningkatan dalam kerjaya dan jenama saya. Bukan saja dari segi pendapatan, pengikut dan nama, tapi saya dapat mengukuhkan jenama sendiri sehingga ke peringkat antarabangsa. Jadi, saya berasa sangat bertuah kerana ada jenama besar iaitu Universal Music Malaysia di belakang saya.

“Sebenarnya ramai tidak tahu yang mereka adalah syarikat yang sangat versatil yang mana memberi dan membuka peluang pada mana-mana bakat untuk diketengahkan ke peringkat lebih jauh. Buktinya, mereka berjaya mengurus dan membawa kerjaya saya berada pada tahap sekarang,” katanya.

Menurut Anis, sejak diwakili syarikat itu ia sedikit sebanyak memudahkan lagi dirinya berkolaborasi dengan lebih banyak jenama dan syarikat antarabangsa.

“Apabila bersama mereka, kalau saya nak berkolaborasi dengan mana-mana jenama atau sesiapa saja, ia lebih mudah. Apatah lagi mereka memang memberi kepercayaan pada artis dan sanggup melabur. Paling penting, mereka akan beri masa dan tenaga untuk kembangkan jenama saya.

“Memandangkan saya cef selebriti, jadi mereka belajar selok belok kerjaya saya. Disebabkan itu, saya dapat bekerjasama dan berkolaborasi dengan banyak jenama terkenal lain. Pendek kata, bukan hanya nak letak muka saya saja, tapi mereka ambil tahu dari awal sampai akhir selain sokongan padu yang diberikan,” katanya.

Berkongsi lanjut kerjasama terjalin dengan Universal Music Malaysia, Anis berkata apa yang dicapai hari ini juga adalah berkat saling percaya antara kedua belah pihak.

“Sebelum ini saya dengan syarikat pengurusan Kartel yang kemudiannya bergabung dengan Universal Music Malaysia dan Def Jams Southeast Asia. Kebetulan saya duduk bersembang dengan Pengarah Urusan Universal Music Malaysia, Kim Lim. Saya cakap apa yang nak dicapai dalam industri ini. Jadi kami terus bincang. Malah, dia faham apa saya nak.

“Walaupun hanya bersembang, tapi kami terus serasi. Dia ada kepercayaan pada saya. Tidak banyak perbincangan dibuat sebelum saya memberi kata putus untuk menyertai mereka. Sejak itu kami terus bincang apa yang saya mahu dan perancangan ke depannya.

“Kalau nak bercakap dari segi kontrak, memang tidak ditetapkan pun lagi berapa lama. Setakat ini kedua-dua pihak seronok bekerjasama. Apa yang pasti masing-masing nak mara ke depan dan bersama-sama teroka lebih banyak perkara dalam bidang ini,” katanya.

Anis turut melahirkan rasa syukur apabila sepanjang pandemik Covid-19 melanda negara tahun lalu dia masih dihujani pelbagai tawaran kerja.

“Tahun lepas ketika Covid-19 menular dalam negara, ramai terkesan. Tapi saya alhamdulillah masih okay dan ada tawaran kerja yang tak putus. Ada juga kolaborasi dengan pihak antarabangsa iaitu Tasty dengan membuat kandungan masakan untuk mereka. Saya orang Malaysia pertama yang kolaborasi dengan mereka. Ketika itu saya buat dua resipi masakan Malaysia.

“Insya-Allah, untuk seterusnya saya merancang nak menerbitkan buku sendiri. Tahun lepas saya sudah buat buku dengan Thermomix. Jadi, kali ini kalau boleh saya nak ada buku sendiri pula dan boleh pasarkan ke peringkat antarabangsa. Selain itu, saya juga nak lebih banyak bekerjasama dengan jenama antarabangsa. Bukan apa, saya nak berkongsi masakan Asia terutama Malaysia,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Fab Foodies! Sun, 28 Jan 2018

Minum Barli Boleh Kuruskan Badan Dan Cantikkan Kulit,

Resipi barli yang mudah untuk disediakan dan murah pula bahan-bahannya dapat pula membantu dalam mencantikkan kulit dan menjadi kurus

Fab Foodies! Mon, 22 Apr 2019

The Nasi Lemak Fiesta is BACK in IKEA Malaysia for a Limited Time Only!

It’s for a super limited amount of time so don’t miss out.

LIFESTYLE Tue, 2 Jan 2018

Teknik Asas Memandu Ketika Meredah Air Banjir

rancanglah perjalanan anda dengan betul dan sentiasa peka dengan keadaan jalan raya jika berlaku banjir.

Hiburan Sat, 11 Jan 2020

TT Live Mall Sedia Platform Perniagaan Untuk Selebriti, Orang Ramai

TT Live Mall juga dijangka melebarkan sayap ke Jepun, Singapura, Indonesia, Korea, Thailand, Cambodia, Vietnam dan China.

LIFESTYLE Tue, 24 Dec 2019

Nak Sumber Vitamin, Cukup Hanya Amalkan Pemakanan Sihat

Tak Perlu Beli Suplemen Harga Mahal

LIFESTYLE Wed, 20 Mar 2019

地球上12间「美到会让你忘记吃饭」的极致美景餐厅

地球上有非常多美丽的地方值得我们一生中至少要去过一次,如果还能一边享受美食、一边欣赏眼前的美景,这将会是一场令人难忘的视觉与味觉飨宴。

LIFESTYLE Sat, 16 Feb 2019

Harga RON95 Dan RON97 Naik, Diesel Kekal

Harga runcit bagi petrol RON95 dan RON97 masing-masing naik sebanyak 1 sen seliter

LIFESTYLE Wed, 31 Jul 2019

你从未见过这 21 座城市的空拍美照!

我们到世界各地的城市去观光,沿路拍下许多著名的景点,但往往无法看到城市的全貌……

LIFESTYLE Tue, 18 Jun 2019

Here’s the Perfect Itinerary for a 3D2N Trip to Langkawi

Look no further, there’s all the info and planning you need.

Fab Foodies! Mon, 30 Apr 2018

Kafe Ini Wajib Dilawati Buat Pencinta Kucing Tegar!

Konsep kafe ini berasal dari Taiwan dan mendapat sambutan yang baik di Malaysia. Selain dapat bermain dengan kucing yang diimport dari luar negara, anda juga boleh menjamu makanan western yang istimewa di sini

error: Content is protected !!