Euforia Bola 2026
Hiburan By: Del14 December 1, 2019 @ 7:17pm

Datuk Syafinaz Ingin Protege Mentor Milenia Keluar Dari Kepompong

“Mentor kena lebih tolong protege. Menang kalah itu belakang kira. Sebagai mentor, tugas mereka adalah membantu protege-protege mereka, pegang tangan dia, tunjuk apa nak buat. Itu tugas mentor sebenarnya,” kata juri tetap Datuk Syafinaz Selamat kepada Xtra ketika ditemui selepas persembahan minggu ke-7 Mentor Milenia 2019, Ahad lalu. 

Minggu ke-7 Mentor Milenia 2019 menyaksikan para protege berduet dengan artis pilihan mereka di atas pentas dan secara keseluruhan, Syafinaz berkata dia berpuas hati dengan persembahan minggu ini kerana menurutnya protege tampak lebih berani dan bersemangat di dalam persembahan mereka, bukan seperti minggu-minggu lepas. 

“Sebenarnya saya rasa bila nyanyi berdua ni, mereka macam lebih berani dan energetic.  Beberapa minggu lepas, persembahan agak lemau…minggu ini ada peningkatan.

“Walau bagaimanapun saya lihat ada lagi protege yang masih mencari identiti mereka sendiri. Ini dah minggu ketujuh! Yang dah ada identiti pula, tak mahu mencuba sesuatu yang baru. I’ve seen this, so what else can you bring to the table? I want to see something new each week!” jelas Syafinaz.

Pentas Mentor Milenia juga menyaksikan gubahan lagu dan susunan muzik yang lebih urban atau ‘milenial’ dari mentor-mentor, seperti persembahan Arayn Malik yang menyanyikan lagu Seiring Sejalan dan diselitkan lagu ‘Bunga’ dari Altimet.

“Tukar susunan muzik, saya tak ada isu, I’m all for that. Itu menunjukkan yang mentor-mentor kreatif, tapi kita hanya ada 3 minit… janganlah dalam masa 3 minit tu kita nak masukkan semua, caca marba jadinya. 

“Arayn nyanyi lagu Seiring Sejalan, kemudian Bunga…the transition is smooth. Itu menunjukkan sisi artistik. Sebagai seorang Mentor, anda kena bijak. Mereka-mereka ni beruntung sebab ada mentor yang akan mengajar dan mendidik,” kata Syafinaz lagi. 

Bangga dengan persembahan Aedy Kama, protege kepada Mentor Black Hanifah yang memenangi juara minggu ke-7 selepas mempersembahkan lagu Drama dari Drama Band bersama rakan duetnya , Qody, Syafinaz berkata Aedy telah menunjukkan kemampuannya untuk mencuba sesuatu yang baru, di samping dapat mengawal ‘pitching’ dengan  baik. 

“Untuk peserta yang masih tinggal, bila anda ada di bottom two, ini bukan masa anda untuk berputus asa. Itu adalah masa anda untuk bertarung habis-habisan. Bila you give up, kita nampak dan that’s the time we say goodbye,” pesan Syafinaz kepada protege-protege, mengakhiri perbualan. 

Jangan lupa saksikan Mentor Milenia 2019 setiap Ahad, jam 9.00 malam!

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Thu, 19 Jan 2023
Hiburan Fri, 30 Aug 2019

国庆感受「冰」乐趣!全民同庆国庆及马来西亚日

为庆祝我国独立62周年,全球最大的连锁冰淇淋专卖店要让你在这两个月天天「揪团」吃冰淇淋!

Hiburan Fri, 10 May 2019

Hafiz Hamidun ‘Sihat’ Sebab Dah Jumpa Pengganti?

Akui Hafiz, dia kini dalam proses memilih. Wow siapa agaknya wanita bertuah tu?

Hiburan Mon, 18 Dec 2023

Seronok Tengok Cara Amelia Christie Layan Jebat Jayden, Netizen Berseloroh: “Calon Mak Tiri Direstui”

Kekasih kepada pelakon Sharnaaz Ahmad, Amelia Christie sekali lagi meraih perhatian dalam kalangan warganet selepas melihat gelagatnya melayan kerenah anak aktor itu, Jebat Jayden. Menerusi video yang tular di TikTok, Amelia kelihatan sangat lembut dan […]

Selebriti Mon, 5 Feb 2018

DUET DENGAN WANITA LAIN? TAJUL PERLU MASA ‘EXTRA’

  Bakal tampil dengan single terbaru bersama Wany Hasrita, penyanyi Tajul akui dirinya lebih selesa berduet dengan wanita itu berbanding penyanyi wanita lain. Katanya, keserasian wujud tanpa mengambil masa yang lama jika duet bersama Wany […]

error: Content is protected !!