Featured By: Salma Syahbuddin August 9, 2022 @ 8:04pm

“Awal Perkahwinan Dulu Memang Sedih Cuma…” – Usia Perkahwinan Cecah 9 Tahun, Izzue Islam Dan Isteri Mahu Fokus Jalani Rawatan IVF

Penyanyi dan pengacara, Izzue Islam Mazlan, 32, mengakui dia dan isteri, Nurinafilah Waharudin atau Awin, kini sedang mencari waktu yang sesuai untuk fokus terhadap rawatan persenyawaan in-vitro (IVF) sebagai satu usaha untuk mendapatkan zuriat.

Namun, untuk melakukan rawatan tersebut, beliau dan isteri disarankan oleh doktor untuk mendapatkan rehat yang secukupnya sebelum menyambung semula rawatan berkenaan meskipun sebelum ini terpaksa menghentikan rawatan itu akibat jadual yang terlalu padat.

“Saya dan Awin alhamdulillah keputusan semuanya baik. Cuma doktor pesan memang lkita kena ada masa dan set betul-betul masa untuk rehat dan sambung treatment.

“Sebab kalau kerja je dan tak ada masa yang betul-betul untuk rehat, dia akan ganggu. Dan berkemungkinan juga akan tak jadi.

“So, kalau boleh kita nak buat terus jadi lah kan… Kalau tak boleh kena betul-betul cari time tu,” katanya.

Sementara itu, Izzue mengakui untuk melakukan rawatan IVF, beliau dan isteri memerlukan jangka masa sekurang-kurangnya 9 bulan.

Dan, beliau juga menjangkakan akan menjalani proses tersebut pada tahun ini bergantung kepada keadaan dan komitmen kerjanya.

“Sekarang ini jadual sampai hujung tahun sudah disusun. So, memang plan kami cuba kosongkan at least 9 bulan untuk IVF ni.

“Yelah… nak buat IVF ni bukannya mudah. Kita tak boleh berhuha-huha lepas jalani rawatan. Benda tu semua kena jaga.

“Tanggungjawab yang ada pun kena lunaskan. Insya-Allah kalau sempat hujung tahun ini tapi kalau tak sempat memang kena plan balik lah…” jelasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Izzue Islam ™ (@izzueislam)

 

Walaupun usia perkahwinan kini mencecah 9 tahun, bekas ahli kumpulan Forteen ini berkongsi pernah berasa sedih dengan ujian zuriat ini namun, tetap bersyukur kerana dikurniakan isteri sebagai sumber kekuatan yang paling kuat untuk dirinya.

Justeru itu, dia percaya soal rezeki itu semuanya sudah ditentukan Allah.

“Kalau tanya saya sedih ke tak… saya jawab tak. Awal-awal dulu mungkin… cuma rezeki anak tu belum dapat tapi Allah beri rezeki kesihatan dan itu saya patut bersyukur.

“Kalau ditanya pasal kekuatan, saya bersyukur sebab Allahtemukan saya dengan Awin. Sebenarnya, kekautan saya yang paling kuat adalah isteri saya. Yang pertama sekali. Dan, kedua keluarga saya serta orang-orang sekekliling dan sahabat.

“Kerana mereka ini lah yang sentiasa memberiak kata-kata positifmalah tak pernah membanding-bandingkan saya kata bila nak ada zuriat dan sebagainya,” katanya.

Ditanya mengenai pengambilan anak angkat pula, pasangan ini memaklumkan, buat masa ini mereka tidak terfikir untuk mengambil anak angkat kerana sedia maklum tanggungjawab yang harus dipikul itu besar.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Izzue Islam ™ (@izzueislam)

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sat, 19 Feb 2022

“Tuduhan Melampau & Tak Berasas, Saya Percaya Dilakukan Untuk…”- Jawab Tuduhan Gangguan Seksual, Ini Respons Ebit Lew

Pendakwah tersohor, Ustaz Ebit Lew mendakwa pertuduhan gangguan seksual yang dikenakan terhadapnya adalah melampau dan tidak berasas. Selain bertujuan mahu menjatuhkan kredibilitinya, Ebit juga mendakwa pertuduhan yang dihadapi di mahkamah pada Jumaat adalah dirancang oleh

Hiburan Sat, 23 Dec 2017

Hati Hans Isaac Tertutup Sudah …

Soal mencari pengganti selepas putus tunang tertutup sudah kerana tidak dapat menerima hakikat

Hiburan Thu, 13 Jun 2019

林国伟沉寂六年改名「林咖啡」再出发!

沉寂六年终于等获发片机会!Kopi林国伟改名「林咖啡」再出发,两个月瘦十公斤挑战自己。

Hiburan Wed, 12 Dec 2018

Sarah Fazny Popular Di Indonesia?

Sementara itu, penyanyi berusia 23 tahun ini mengaku jumlah pengikut di Instagram naik mendadak sejak menyertai DAA 4.

Cahaya Mata Sun, 25 Sep 2022
Trending Sun, 21 Oct 2018

「大尺码」迪士尼公主的内衣时尚

我肉我骄傲!近年来越来越多服装品牌找大尺码模特代言,希望消除社会对肥胖女孩的歧视,即使胖胖的还是能穿短裤、露肚子,展现自信美。

Hiburan Mon, 16 Jul 2018

Dua Tahun Sendiri, Amelina Bakal Kahwin?

Amelina dan bekas suaminya, Reduan Mahmood bercerai pada tahun 2016 dan menerusi perkahwinan itu mereka dikurniakan enam cahaya mata.

Hiburan Wed, 6 Feb 2019

Sufian Suhaimi Ajak Anak Dating, Apa Komen Sharifah Shahirah?

Video yang dimuatnaik di laman Instagramnya itu mendapat perhatian ramai termasuklah rakan selebriti seperti Linda Rafar dan Nad Zainal.

Hiburan Thu, 15 Nov 2018

| Live TV