Hiburan By: Del14 January 30, 2020 @ 11:32am

“Babi Punya Kontraktor!” -Che Ta Mengamuk Rumah Tak Siap

Pelakon jelita, Rozita Che Wan atau lebih mesra dikenali sebagai Che Ta tidak dapat menahan perasaannya apabila ‘mengamuk’ di dalam video yang dimuat naik di dalam Instagram Story memarahi kontraktor yang diupah untuk menyiapkan projek pengubahsuaian rumahnya setelah menunggu dengan sabar selama dua tahun.  

Che Ta juga terkilan, niatnya yang mahu menolong bangsa sendiri akhirnya terkena pada batang hidungnya apabila bukan sahaja dia dipermainkan malah, telah banyak wang dibelanjakan dan dibayar kepada kontraktor terbabit padahal rumah langsung tidak siap. 

“Bila ubahsuai rumah ambil kontraktor Melayu, macam haram jadah rumah aku jadinya. 

“Kita dah habis nak dekat sejuta, lari macam tu je. Ini kawan yang cadangkan tau? Bukannya suka-suka hati ambil sesiapa yang datang tawar diri.

“Kawan I Jerry yg rekomen, mangkuk beruk ni tinggal macam ni je lari. Biadap!” marah Che Ta dalam video berkenaan. 

Memetik laporan BH Online, Che Ta meluahkan rasa kecewa dengan sikap kontraktor tersebut yang bukan sahaja tidak menyiapkan kerja, malah isteri kepada Zain Saidin itu kini terpaksa mengupah kontraktor baru bagi menyiapkan projek yang terbengkalai itu.

“Bayangkanlah, kalau tak bayar duit, kerja tak jalan.  Apabila kita bayar, sikit-sikit minta wang lagi. 

“Mungkin mereka guna duit tidak betul sehingga kerja jadi tergendala.  Peruntukan membayar pekerja dan membeli bahan binaan juga mungkin kehabisan. 

“Balkoni, lantai, itu dan ini semuanya tak siap.  Akhirnya mereka lagi.  Sekarang saya terpaksa buat pelan B dengan melantik kontraktor baharu menyudahkan semua kerja,” katanya kepada BH Online. 

Dalam video tersebut, Che Ta juga menunjukkan apa yang sepatutnya menjadi bilik kepada puterinya, Aaisyah Dhia Rana yang tidak siap. 

Kredit Foto: Instagram @rozitachewan1

 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Fri, 30 Nov 2018

Zoo Negara to Celebrate 55th Birthday with a Fiesta

It’ll be happening in December!

Hiburan Tue, 17 Jul 2018

Shahir Akui Bakal Berkahwin Dengan Erra Fazira

Kehadirannya ke rumah terbuka Erra Fazira baru-baru ini seolah-olah memberi hint kepada semua peminat tentang status perhubungan mereka.

Hiburan Sat, 22 Sep 2018

Saleem Masih Hidup, SENIMAN Minta Netizen Jangan Terpedaya Berita Palsu

SENIMAN menadah tangan memohon kepada Allah supaya penyanyi Suci Dalam Debu itu segera sembuh seperti sedia kala. Insya Allah…

Hiburan Wed, 13 Dec 2017

Perkongsian Aidid Marcello Buat Netizen Sebak.

Siapa Yang Akan Uruskan Jenazah Aku Nanti?” Perkongsian Aidid Marcello Buat Netizen Sebak.

Hiburan Thu, 11 Apr 2019

Betul Ke Sissy Iman Pilihan ‘Makcik-Makcik’?

Takpelah…asalkan ada pendengar. Okay lah kan?

Hiburan Sun, 23 Sep 2018

Anytime! Lisa Surihani Dah Siap Sedia

Kata pelakon berusia 32 tahun ini, dia dan suami mementingkan soal pendidikan anak-anak kerana ia membabitkan kos yang mahal sekarang.

LIFESTYLE Wed, 19 Dec 2018

Doktor Ini Kongsi 10 Ciri-Ciri Ayah Yang Hebat

Jom jadi ayah yang hebat dan terbaik untuk anak anak kita!

Events Mon, 7 Oct 2019

Resorts World Genting Celebrates Christmas Eve With Al McKay’s Earth, Wind & Fire Experience

Return to the magic of the 1970s with Al McKay’s Earth, Wind Fire Experience!

Hiburan Wed, 21 Aug 2019

MYTEEN Announces Sudden Disbandment

Shocking! Wig! Disintegrated! What?!

Hiburan Tue, 27 Feb 2018

South Korea’s All-Rounded Superstar Turns into a Pro Gamer

They say that you can be as great as you strive to be, but there will always be that one Asian kid who does it better.

| Live TV