Hiburan By: SGMS Faida March 2, 2019 @ 1:38pm

‘ Bella…Saya Minta Maaf’- Aliff Aziz Sedia Terima Kecaman Warganet

Selepas beberapa hari berita insiden ‘kantoi’ bersama pelakon wanita Oktovia Manrose hangat diperkatakan, pelakon Aliff Aziz tampil bersuara.

Menerusi laman Instagramnya, pelakon berusia 28 tahun ini memohon maaf atas kesalahan yang telah dilakukannya.

” Saya berdiam diri kerana saya faham jika apa jua kenyataan saya keluarkan, tiada seorang pun akan percaya dan berpihak kepada saya. Benda sudah terjadi dan masing-masing memilik pendapat sendiri.

” Saya tidak mahu tegakkan benang yang basah. Saya faham jika Bella dan keluarga sedih atas apa yang berlaku. Saya diam tidak bermaksud saya lari daripada masalah kerana dalam masa sama saya tidak mampu menjawab apa jua soalan mendatang.

” Saya mohon maaf atas apa yang terjadi walaupun saya tidak mampu ubah apa-apa lagi. Saya percaya selagi nyawa masih ada, tiada orang boleh mengadili sama ada seseorang itu boleh atau tidak boleh bertaubat,” katanya.

Dalam pada itu, Aliff berkata apa yang diperkatakan oleh isterinya, Bella Astilah adalah benar dia tidak menyalahkan tindakan isterinya itu. 

“Isteri saya sudah lalui macam-macam. Saya memberikan masalah kepadanya. Saya kesal atas apa yang terjadi dan saya tidak mahu nafikan kesalahan saya. Setiap manusia pasti buat salah. Dalam kes saya, diakui ia memang berpunca daripada saya.

“Nak caci, maki dan hamun saya silakan. Cuma, jangan komen apa yang anda tidak tahu,” katanya.

Menurut hero drama Halalkan Hati Yang Ku Curi ini juga, dia sudah bersedia menerima kecaman netizen. 

” Saya sedang cuba memperbetulkan keadaan. Mengenai hubungan dan rumah tangga saya dengan isteri, biar saya yang selesaikan.

” Banyak perkara yang perlu dibuat dan diperbetulkan. Kesilapan saya pada Allah, biar saya uruskan. Kesalahan saya pada ibu bapa, itu tanggungjawab saya,” katanya yang cuba untuk ‘move on’ selepas melalui episod hitam ini.

Akuinya, dia turut memohon maaf kepada seluruh keluarganya lebih-lebih lagi ibunya yang menjadi mangsa hentaman warganet.

” Saya juga mahu minta maaf kepada seluruh keluarga saya. Adik-beradik saya juga marahkan saya kerana menjadi punca umi (mak) saya dihentam netizen,” katanya.

” Selepas ini, nak cakap apa, cakaplah. Saya sudah luahkan semuanya apa yang saya rasa. Selepas ini saya tidak mahu memberikan sebarang komen lagi. Insya Allah, selepas ini segalanya berjalan baik,” katanya.

” Kasihan umi kena hentam dan kritik gara-gara status itu. Kalau ikutkan dia halang saya daripada membuat sesi live perkara ini. Dia cakap, biarlah orang nak cakap apa mengenainya,” katanya.

Aliff dan Bella berkahwin pada 9 September 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Ayden Adrean berusia hampir dua tahun.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 20 Oct 2019

Semak Skim i-Suri Bantuan Suri Rumah RM480 Setahun

hanya diri sendiri iaitu isteri dan suami kepada pasangan yang layak sahaja

Hiburan Thu, 10 Jan 2019

Upin & Ipin : Keris Siamang Tunggal Di Pawagam 21 Mac 2019

Filem “Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal” mengetengahkan pengembaraan Upin dan Ipin bersama kawan-kawan ke sebuah kerajaan dongeng bernama “Inderaloka”

Hiburan Mon, 18 Mar 2019

‘ Skrip Kami ‘Bantai’ Saja’- Shiha Zikir Terkejut Persembahan di BBB 2019 Terima Maklum Balas Positif

Korang tengok tak persembahan Shiha dengan Sharif di Bintang Bersama Bintang malam tadi. ‘Crack’ habis Shiha!

Hiburan Wed, 18 Apr 2018

《娱协30》新人10强造势活动「李佩玲確定加盟」

原定缺席的李佩玲排开行程,确定加盟出席将于4月29日(星期日)下午3时,在金河广场大厅举办的《娱协30》新人10强造势活动!

Hiburan Fri, 30 Nov 2018

” Anugerah Itu Satu Rezeki, Saya Takkan Tolak” – Ella

Tak sabar rasanya nak tunggu lagu baru dari kakak kita ni kan?

Hiburan Mon, 4 Mar 2019

Selepas Satu Peluang, Andi Bernadee Tampil Dengan Lagu Baharu!

Single terbaharu Andi bakal dikeluarkan pada Mac ini, tak sabarnya!

Hiburan Thu, 18 Oct 2018

Bella Astillah Dikecam Kerana Tayang Seluar Dalam?

Jangan salah sangka tau, tak baik!

Hiburan Tue, 29 Oct 2019
Events Mon, 15 Apr 2019

Kini Jason Mraz Pula Bakal Tawan Kuala Lumpur!

Tak sabarnya nak sing along dengan bestfriend!

| Live TV