Hiburan By: Maya Basir August 9, 2022 @ 4:19pm

Berdebar Berjumpa Semula Dengan Iqbal, DSV Kekal Profesional

Usahawan sensasi, Datuk Seri Vida baru-baru ini digandingkan dengan bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli untuk sebuah filem.

Menurut Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman, dia tidak mengetahui pembabitan Iqbal namun dia kekal bersikap profesional semasa penggambaran.

Memetik laporan mStar, produksi pada awalnya memberitahu dia perlu melakonkan watak sebagai seorang pengetua sekolah.

“Saya dimaklumkan ada penggambaran tetapi siapa pelakon, skrip atau dialog tidak tahu.. tiba-tiba bila sampai saja di set saya melihat Iqbal ada sekali.

“Mustahil saya nak gaduh, jadi saya profesional sahaja berdepan dengan dia,” katanya.

Tambahnya, Vida mengakui berdebar dan tidak dapat berkata apa-apa ketika bertemu dengan Iqbal di set penggambaran tersebut.

Namun, dia sempat mengusik dan bertanyakan tentang perancangan Iqbal untuk mendirikan rumah tangga.

“Perasaan berdebar itu ada tetapi kami berdua saling tidak bercakap dan hanya buat hal masing-masing.

“Saya pun sempat tanya mengapa dia masih belum berkahwin, menunggu ke?,” soalnya.

Sementara itu, Iqbal ketika dihubungi memberitahu dia juga tidak mengetahui bakal digandingan dengan bekas majikannya itu.

Menurut Iqbal, dia dan Vida kemudiannya menyelesaikan urusan masing-masing sehinggalah penggambaran bermula.

“Pertemuan ini merupakan yang pertama antara kami selepas saling tidak berhubung selama bergaduh. Kami memang betul-betul bergaduh.

“Dia juga tidak bercakap dengan saya dan hanya bermain dan merakam video anak angkat saya saja. Tiada langsung bercakap dengan saya,” katanya.

Menjawab persoalan Vida, Iqbal mengatakan bukan mudah untuknya mencari pasangan hidup meskipun mempunyai perancangan ke arah itu.

“Bukan mudah nak cari pasangan yang betul-betul memahami. Saya tidak memilih tetapi kalau boleh wanita yang memudahkan.

“Tiada sebarang syarat asalkan wanita itu tidak terlalu banyak drama dan karenah. Pada saya itu semua sudah cukup.

“Saya sudah melupakan segalanya dan memilih untuk meneruskan hidup. Saya memang tidak terfikir langsung lagi dah,” ujarnya.

Menerusi pendedahan itu, Iqbal mempersoalkan yang kononnya Vida tidak mengetahui kehadirannya di lokasi penggambaran sedangkan produknya turut dipromosikan dalam filem itu.

“Saya tertanya-tanya adakah betul Vida tidak tahu mengenai penggambaran ini kerana saya lihat produknya ada bersama,” katanya.

Sumber: mStar

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 22 Apr 2018

Jarak Usia Bukan Halangan Zara- Hafreez

Zara Zya tak rasa lebih tua bila berada dengan Hafreez. Malah dia jadi diri sendiri! Auwww, kalau korang tengok gelagat dorang di laman Instagram, comel betul pasangan ni…

#SkoolXTRA Tue, 11 Apr 2023
Hiburan Thu, 29 Aug 2019

Fesyen Marion Caunter Dan Anak-Anak Jadi Perhatian

kalau mampu apa salahnya…untungnya nasib badan.

Events Mon, 9 May 2022
Hiburan Sat, 16 Nov 2019
Featured Fri, 2 Dec 2022

Kongsi Perjalanan Perit, Meerqeen Dedah Pernah Bergaduh Dengan Bapa – “Sekarang, Dia Penyokong Utama Saya”

Rupa-rupanya complicated perjalanan Meerqeen sebelum masuk industri seni 😢 Min sebak jap bila ayah Meerqeen akhirnya bangga dengan anak dia ni 😭😭 Fly High, Meerqeen!

Hiburan Sun, 25 Mar 2018

《The Voice决战好声终极八强合辑》大马宣传行程

《The Voice决战好声终极八强合辑》强势发行!4月份八强将分别在槟城、吉隆坡以及柔佛为合辑举办宣传活动,邀您到现场见证他们的实力唱功!

Hiburan Thu, 7 Mar 2019

Arja Lee Mengaku Obses Panggung

Hero filem Dalam Botol ini mengaku mahukan watak dalam filem hantu pula selepas ini.