Featured By: Salma Syahbuddin December 13, 2022 @ 1:06pm

Chef Wan Kecewa Adik-Beradik ‘Lepas Tangan’ Jaga Mak -“Ibarat Ludah Dilangit Timpa Kat Muka Sendiri”

Cef selebriti popular, Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Cef Wan meluahkan rasa kesal menerusi satu hantaran yang di muat naik di Instagram miliknya.

Menurut Cef Wan, bukan mudah untuk menjaga ibu berumur 90 tahun dan menghidap penyakit demensia.

Malah, melihat keadaan ibunya, Noraini Abdullah sahaja cukup membuatkan dia sedih kerana ibunya kini memerlukan penjagaan rapi dan perhatian dari anak-anak yang lain.

“Menjaga orang yang berumur 90 tahun dan menghidap penyakit demensia bukanlah sesuatu yang mudah. Lebih teruk lagi bila mak saya turut menghidap penyakit Alzheimer dan kanser.

“Kini dia tidak tahu apa yang patut dilakukan walaupun nak ikat kain sendiri pun dia tak tahu apatah lagi soal kebersihan diri, mandi, tandas dan sebagainya memang saya dan pembantu lakukan  kerana dia memang kena bergantung dengan orang lain,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by chef wan (@_chefwan58)

 

Sementara itu, Cef Wan mengakui dia kesal dengan sikap adik-beradik yang lain kerana sering memberikan pelbagai alasan jika diminta untuk menjaga ibu mereka.

“Saya ada beritahu kakak dan abang mengenai keadaan ibu dan meminta mereka supaya meluangkan masa bersamanya tapi, masing-masing mula menunding jari orang itu yang perlu jaga dan ini. Macam-macam alasan diberi. Sampai satu tahap, saya macam ‘suka hati kau orang la’.

“Bila time emak punya birthday party berduyun-duyun yang sampai. Bila time macam ni baik emak bapa atau anak-anak mereka takkan kita nak pi sembah suruh datang menziarahi emak itu? Ludah di langit memang timpa di muka sendiri orang kata,” jelasnya.

ARTIKEL BERKAITAN:[VIDEO] Chef Wan Sebak Sambut Ulang Tahun Ibu Ke-90, Netizen Turut Tersentuh

Menjengah di ruangan komen, rata-rata warganet menyifatkan mereka juga mengalami masalah yang sama namun, mereka berharap agar Cef Wan sentiasa bersabar dan percaya kepada ketentuan Tuhan.

Terdahulu, Cef Wan mendedahkan dia membayar hampir RM6,000 sebulan bagi mengupah jururawat untuk menjaga ibunya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Mon, 14 Nov 2022
Hiburan Fri, 30 Nov 2018

Tahniah! Anne Ngasri Timang Anak Kelima

Syukur Alhamdulillah…tahniah buat Datin Anne sekeluarga.

Hiburan Sat, 17 Aug 2019
Trending Mon, 1 Jun 2020

Lagenda Badminton Negara, Tan Aik Mong Meninggal Dunia Akibat Kanser Hati

Pemergian mendiang pastinya akan dirindui dalam kalangan komuniti badminton di Malaysia.

Hiburan Thu, 11 Apr 2019

Betul Ke Sissy Iman Pilihan ‘Makcik-Makcik’?

Takpelah…asalkan ada pendengar. Okay lah kan?

Featured Thu, 5 Mar 2020

| Live TV