Featured By: Aqilah Paharuzi April 5, 2022 @ 2:05pm

“Ini Langkah Pertama Menuju Zina” – Tak Kisah Dikecam, Ustazah Asma’ Bidas Ibu Bapa Benar Anak Pergi Konsert Justin Bieber

Terdahulu, kecoh di ruangan media sosial Twitter mengenai seorang pendakwah terkenal Ustazah Asma’ Harun yang bertindak untuk memberikan teguran secara terbuka berhubung konsert Justin Bieber bakal berlangsung di Malaysia.

Penjualan tiket konsert yang akan diadakan pada Oktober ini telahpun bermula beberapa hari lalu dan ia telah habis dijual.

Dek kerana isu tersebut, Asma’ telah menerima lontaran kecaman yang dianggap melampau terutamanya daripada golongan ibu bapa yang mempertahankan hak anak mereka untuk berhibur.

Terbaru, Asma’ memuat naik sebuah hantaran di akaun Facebook rasmi miliknya yang seakan tidak kisah apabila dirinya dikecam segelintir ibu bapa dan netizen.

“Saya tak sedih dikecam dan dihina, siapa saya ni untuk dihormati dan dimuliakan, banyak kekurangan dan dosa sendiri yang lebih menjadikan diri ini hina. Kesedihan adalah apabila melihat sesuatu kemungkaran namun ramai yang berdiam,” tulisnya.

Tampil menjelaskan mengenai pendapatnya itu, Asma’ menyatakan nasihat berkenaan adalah bertujuan untuk melindungi anak-anak daripada ‘tersesat’ ke jalan yang salah dan tidak diredai.

“Ramai kecam juga dalam kalangan ibu ayah, katanya pergi bukan guna duit Ustazah pun, kenapa nak sibuk hal orang, dan lain-lain yang lebih pedih.

“Duhai ibu ayah bukankah kalian yang selama ini berkata sayang pada anak-anak sampai Syurga dan berdoa untuk berkumpul disana.

“Bukankah kalian yang selalu inginkan anak-anak selamat daripada bahaya dunia, jika mereka sakit kalian tak tidur lena dan sanggup korban apa sahaja.

“Tiada kasih sayang yang lebih tulus seorang ibu ayah melainkan mereka berusaha dengan hati, perkataan dan tindakan untuk melindungi anak-anak daripada melalui jalan yang salah dan terpesong daripada menuju ke syurga. Itulah bukti kasih sayang sejati.

“Adakah kalian begitu naif bahawa suasana konsert sebegini akan berlakunya percampuran lelaki dan perempuan, kadang minuman najis berjaya dicuba, lebih jauh lagi ia boleh menjadi langkah pertama menuju kepada penzinaan.

“Suasana terkinja-kinja dan saling hilang kawalan diri, walaupun asalnya si anak ni seorang yang pemalu dan sopan,namun suasana sangatlah mempengaruhi seseorang, pakaian pula tak boleh dibayangkan, pasti akan disesuaikan dengan konsert supaya tak dilihat janggal.

“Bertemulah dengan kawan baru, sekelip mata nombor telefon saling bertukar, merasai nikmat kebebasan atas nama ‘sporting’ IBU AYAH,” tulisnya.

Asma’ mengakui sangat terkesan dengan budaya masyarkat yang terpengaruh dengan konsert kelahiran artis Kanada itu seakan terkejut apabila tiket penjualan konsert Justin Bieber telahpun habis.

“Allahuakbar, kita tahu tiket dah habis pun terjual. Satu konsert yang harganya sangat mahal begitu mendapat sambutan di negara Islam Malaysia. Selepas ini, nantikanlah konsert lain pula bakal menyusul, atas nama hiburan itu keperluan, maka suburlah budaya hedonisme.

“Terbentuk jelaslah generasi hamba hiburan, itulah nanti menjadi sumber pendapatan pihak penganjur yang tamak,” katanya.

Tambah Asma’, dia tidak berniat untuk mendoakan perkara yang tidak baik melanda negara atau masyarakat, namun dia hanya memberi pandangan berdasarkan pengalaman sendiri yang banyak menguruskan kes masalah sosial.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Tue, 12 Apr 2022

Pemandu Mercedes, Lewis Hamilton Dan George Russell Di Malaysia!

Lewis Hamilton dan George Russell di Malaysia!

Hiburan Wed, 4 Sep 2019

Saya Boleh Terima Teguran Tapi Bukan Cacian – Sharifah Amani

Kita akan lebih jauh hati kalau dicaci dari dibantu, betul kan?

Trending Fri, 3 Jan 2020
Featured Thu, 9 Apr 2020

Kes keganasan rumahtangga meningkat sejak penularan wabak COVID-19

Krisis akibat arahan perintah duduk di rumah

Hiburan Fri, 17 Jan 2020
Featured Fri, 8 May 2020

Seri jadi isteri, Zahirah MacWilson wajah Lebaran Innai Red

Lawa-lawa koleksi Lebaran Innai Red tahun ini

Hiburan Mon, 15 Oct 2018

Netizen Bengang Cara KJ Salam Syed Saddiq?

Video tersebut menunjukkan aksi Syed Saddiq yang baru tiba di KLIA menghulurkan tangan untuk bersalam dengan hadirin termasuk KJ.

Hiburan Thu, 7 Nov 2019

Ara Johari Teringin Berduet Dengan Ratu Rock Negara?

Kalau dua-dua artis ini bergabung, memang powerlah!

Hiburan Sat, 26 Jan 2019

Demi Save Bidadari, Ismail Izzani Alami Bengkak Badan

Wah, sampai macam tu sekali. Powerlah!

Trending Tue, 17 Sep 2019

Iras wajah Lisa Surihani, Polis PBB ini buat tulang rusuk bergetar!

Hikma Nursya, buktikan wanita cantik hebat!

| Live TV