Hiburan By: SGMS Enal December 6, 2017 @ 3:05pm

Kenapa Neelofa Minta Maaf

Baru-baru ini banyak juga terbaca komen negatif terhadap Neelofa selepas menemu bual penyanyi Tak Tun Tuang, Upiak Isil di sebuah program hiburan. Ramai menyifatkan cara percakapan Neelofa agak kasar dan tidak profesional melayan tetamu yang tidak setaraf dengan ‘standard’ nya.

“Ketika mengacarakan program itu bersama Nabil Ahmad, kami sangat seronok menemubualnya. Cuma, ketika program itu bersiaran, saya dan Nabil tidak faham bahasa yang digunakan kerana loghat beliau sangat pekat. Saya sendiri terpaksa ulang soalan dan cuba memahami sebaik mungkin”

Menyedari hal itu, Neelofa tampil memohon maaf dan menjelaskan beliau sebenarnya tidak begitu memahami dengan bahasa yang digunakan Upiak yang berasal dari Padang, Indonesia itu. Disebabkan itu juga Neelofa terpaksa mengulang soalan dan mencelah percakapan beliau.

“Saya sebagai pengacara pula cuba memberikan reaksi terbaik terhadap setiap tetamu yang diundang ke program itu. Jika ada yang salah anggap dan nampak diri ini kasar atau bersikap kurang ajar, saya dengan rendah hati memohon maaf,” jelasnya 

Dalam program tersebut Upiak secara spontannya ada memanggil Neelofa dengan bahasa ‘kakak’ namun dipersoalkan oleh Neelofa dan memarahinya secara bergurau kerana memanggil panggilan itu. Kejadian itu juga turut menjadi bual mulut orang ramai

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 8 Jun 2019

Sibuk Jual Kek, Nadiyah Shahab Tangguh Bulan Madu

Hebat penangan kek Absolut Chocolat pasangan selebriti ini!

Hiburan Thu, 16 Jan 2020
Hiburan Tue, 19 Feb 2019
Events Tue, 16 Jul 2019

Netizen Bengang Dengan Song Hye Kyo, Harap Muka Je Cantik!

Mungkin diluar nampak bahagia, tapi dihati siapa yang tahu kan?

Hiburan Wed, 2 Jan 2019

‘Good Luck, Elfira’- Sufian Suhaimi

Tiada apa yang ingin saya katakan sebab kami sudah lama meneruskan kehidupan masing-masing.

Hiburan Tue, 26 Nov 2019
Hiburan Tue, 21 Aug 2018

Belum Tiba Masanya Lagi – Anzalna

Menurut pelakon Anzalna Nasir, sukar untuk melepaskan potret Perdana Menteri Tun Dr Mahathir, Kaabah dan Madinah kepada individu yang berminat walaupun ditawarkan ribuan ringgit.. Mungkin masih belum tiba masa lagi….

Hiburan Fri, 29 Nov 2019

Da’i Farhan Tak Mahu Berdiam Diri, Buat Laporan Polis Terhadap Pemfitnah

Biarlah mereka selesaikan masalah keluarga dengan cara mereka. Tak perlu lah kita menokok tambah sebab bukan kita yang lalui, betul tak?

Hiburan Tue, 21 Nov 2017

史上最大牌女星!拍片临时要求清场「我翻牌决定谁进来」

电影《分贝人生》提名第54届金马奖,日前导演陈胜吉和男主角陈泽耀到台湾宣传受访时笑说,与饰演妹妹的陈彦雯拍戏都要花时间哄对方的情绪,对方还曾经突然要求清场,「她要翻牌决定谁可以进来演出!」

Hiburan Mon, 4 Dec 2017

‘Perang Bunyi’ di Konsert PUBLIC DISTORTION 2017

sebuah ‘peperangan’ bunyi akan terjadi pada malam tu kan? Whoah, kami pun dah tak sabar rasanya nak saksikan dua kumpulan rock hebat ini beraksi.

| Live TV