Hiburan By: Fatin Nurain December 3, 2023 @ 1:09pm

Kongsi Momen Akad Nikah, Tiko Aryawardhana Penyeri Hidup BCL – “He Brings Back My Smile”

Penyanyi Bunga Citra Lestari atau BCL akhirnya berkongsi momen indah ketika dirinya sah bergelar isteri kepada Tiko Aryawardhana.

Momen indah itu telah dikongsikan oleh BCL menerusi sebuah hantaran di Instagram, semalam.

Menurut BCL, kehadiran Tiko menjadi penyeri dan pengubat dalam kehidupannya setelah pemergian arwah suaminya, Ashraf Sinclair, sejak tiga tahun lalu.

“Melihat ke belakang, merasakannya kembali. Saat aku bertanya, apakah bahagia itu akan ada lagi? Ya, hari demi hari berlalu.

“Sedikit demi sedikit aku beradaptasi dengan sakit. Menjalani hidup dengan kesedaran kalau sakit ini tidak akan pergi, akan tetap ada di situ dan terus di situ. But I can’t leave it.

“Dan pada sebuah waktu, hadir seorang ini. This man who also carries his pain on his own journey. Waktu demi waktu dilalui.

“Sakit mulai dibahagi dan aku tak merasa sendiri lagi. Canda tawa kembali hadir. Ku mula bisa merasa that I deserve love and happiness,” katanya.

Meskipun kehilangan arwah Ashraf masih berbekas dihati dan tidak akan dilupakan, BCL turut meluahkan ucapan penghargaan kepada Tiko yang kini melengkapi kekosongan dalam dirinya.

“The pain will forever be. But this man, he brings back my smile. He takes me to this place that I never thought I dare to dream about, to go to a place called home.

“You are my good friend, my light in a dark, my partner, my love. Thank you for the letting me be me. Thank you for loving my pain. Thank you for loving me, for all that I am,” jelasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bunga Citra Lestari (@itsmebcl)

Dalam perkongsian tersebut, kehadiran Tiko juga turut disambut baik oleh ahli keluarga Allahyarham Ashraf yang hadir ke majlis intimate itu.

Terdahulu, BCL dan Tiko selamat bernikah di sebuah pusat peranginan mewah di Bali dengan sekali lafaz.

ARTIKEL BERKAITAN: BCL Sah Bergelar Isteri Tiko Aryawardhana 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 26 Sep 2018

Lirik ‘Tak Perlu Ungkapkan’ Tiada Kaitan Dengan Hidup Qaidzul

Kata Qaidzul, lagu ini tiada mengena dengan pengalaman saya tetapi saya yakin pasti ramai lelaki yang pernah melalui keadaan sedemikian. Betul ke tu? Hehe

Featured Mon, 25 Mar 2024
Featured Tue, 2 Apr 2024

“Memang Tak Ada Rupa Manusia Kalau Dapat Ni”- Neelofa Panas Hati, Titip Komen Isu Pengasuh Biadab Dera Kanak-Kanak

Mau tak geram! Kalau tengok budak tu kena pukul hati ni pun auto panassss je tengok maid dia🔥🔥🔥

Featured Fri, 30 Sep 2022

“Gedik & Terkinja-Kinja Bukan ‘Tiket’ Dilabel Gay” – Syafiq Naser

Kudos Syafiq! Love betholll tengok watak Ami Amiro tu. Yih!💖💖💖

Hiburan Mon, 25 Feb 2019

Tampil Dengan Lelah Mengalah, The Mirza Takut Tunggu Respon Pendengar

Nama The Mirza kini meniti di bibir pecinta muzik Indonesia. Siapa tahu pasangan kembar beradik ini berjaya menawan peminat tanah air pula kan?

Hiburan Mon, 22 Oct 2018

Harap Dapat Anak Perempuan…Jom Aminkan Doa Nourul Depp!

Sejuk hati tengok family bahagia ni. Semoga terus bahagia di masa akan datang seterusnya dikurniakan cahaya mata perempuan selepas ini. Amin!

Hiburan Mon, 11 Sep 2023
Hiburan Wed, 28 Aug 2019

Bella Dally Bakal Jadi Ibu?

Kalau betul seperti apa yang ditunjukkan, Alhamdulillah!