Hiburan By: Alexon August 27, 2018 @ 4:00pm

《李宗伟》创大马电影中国上映记录 8000家戏院上映

改编大马羽球一哥拿督威拉李宗伟成长经历的励志电影,成功引进中国大陆市场,确定将于9月7日在8000家戏院上映,创大马电影中国上映记录。

▲ 电影《李宗伟:败者为王》在中国的官方海报。

电影出品人之一,张继堂说这是马来西亚史上第一部电影,以引进片的方式进入中国8000家戏院上映,这部电影有着划时代的意义。而出品人之一的李宗伟哥哥拿督李宗顺表示,很荣幸其弟弟的体育精神能够透过大荧幕让世界看到马来西亚人的励志精神。

▲李宗伟为支持者签名。

电影制片人之一詹贤恩表示,电影制作过程非常严谨,使用的器材和制作方式都是达到国际水准,绝对可以满足中国大陆电影观众群。而另一名制片人李顺忠则希望透过这部电影让中国更了解马来西亚的风土人情。

 

相关新闻: 曾冠源演《Lee Chong Wei》压力大到落泪

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 5 May 2019

Sedih Tak Dapat Berniaga, Caliph Buskers Reda

Cuma, ia lebih kepada rasa sedih sebab selain berlumba-lumba mempertingkatkan pahala beribadat, Ramadan juga dianggap sebagai bulan bagi menambahkan rezeki.

Hiburan Fri, 8 Mar 2019

Man’s First Impression of Remy Ishak: “I Thought He was Just a Random Bangla…”

It was during prayers in Wangsa Walk’s surau when he saw Remy Ishak.

Featured Sun, 28 Aug 2022

Bimbang Penonton Bosan, Anna Jobling Sedia Bergerak Solo Tanpa Meerqeen

Anna Jobling ingin digandingkan bersama orang lain?

Hiburan Sat, 11 Aug 2018

Comelnya Anak Kedua Waris, Tihani Izz Nina

Cuma bezanya, bayi kami kali ini lebih berat berbanding abangnya yang hanya 2.46 kg ketika dilahirkan. Tahniah Waris dan Izzati!

Hiburan Tue, 3 Apr 2018

Ais Kacang一岁啦!407邀你一起同欢庆

为回馈听众这一年以来的支持,Ais Kacang将于本周六(4月7日),早上10时至晚上8时,在Level G2,West Entrance B,Publika举办欢庆活动,邀大家前来一起同欢共乐。

Hiburan Fri, 5 Apr 2019

Bengang Punya Pasal, Aziz M Osman Label Netizen ‘Bodoh Sombong’?

Dah ada yang halal, yang haram jugak korang nak kan?

Hiburan Wed, 5 Sep 2018

‘Kalau Aku Jahat, Aku Biarkan Budak Tu Balik Mabuk Drive…’, Zarina Anjoulie Bongkar Rahsia?

Dia (Ismail Izzani) adalah seorang lelaki baik cuma kedekut je tak reti bayar hutang…

Hiburan Wed, 25 Apr 2018

Fathia Latif Terima Padah Akibat Lantang Bersuara Di Media Sosial?

Fatiya dilihat sering meluahkan rasa tidak puas hatinya di laman sosial twitter dan instagram. Selepas menerima arahan untuk tampil memberi penjelasan oleh SKMM, Fatiya berang dan mempersoalkan perkara berkenaan.

Hiburan Tue, 21 Aug 2018

Rajin Turun Padang, Syafiq Kyle Turun 10 Kilogram

Akui Syafiq, dia aktif bermain bola sepak bersama rakan artis. Dalam masa sama, Syafiq juga menaja pasukan bola sepak, Challo yang ditubuhkan selama setahun.

Hiburan Thu, 25 Oct 2018

「凡人」萧秉治11月来马!北中南全马宣传跑透透

萧秉治「浴火重生」以专辑《凡人Mortal》回归乐坛,将于11月3日及4日来马,北中南全马宣传跑透透!

| Live TV