Hiburan By: SGMS Fas March 23, 2018 @ 1:36am

Nama Naik, Tudung Pun Naik!

Sejak pulih daripada sakit, Nurshazwany Hasrita Hasbullah atau  Wany Hasrita, 25, semakin ligat memuat naik gambarnya melalui Instagram, lebih-lebih lagi mempromosikan beberapa produk serta muzik videonya.

Namun daripada beberapa kepingan gambar yang dimuat naik, paling mendapat komen netizen dilihat pada foto dirakam menggayakan  koleksinya #rindubywanyhasrita.

Kredit: Instagram Wany Hasrita.

Walau pun mendapat hampir 55,000 likes namun mengalir juga dengan derasnya kecaman netizen terhadap tudung yang digayakannya.

Iya lah! Selama ini finalis akhir pentas AJL32 itu kan dilihat sebagai seorang gadis lemah lembut, sopan santun malah selalu bertudung labuh menutupi bahagian dadanya.

Tup! Tup! tiba-tiba keluar gambar Wany bertudung singkat dengan seluar ketat dan baju t pada paras tutup pinggul sahaja!

Membaca komen-komen netizen tentu korang rasa nak tergelak pun ada, marah pun ada. Ramai pula ‘mak chik dna pak chik bawang’ yang kepoh mempersoalkan tudung dan penampilan Wany. Biasalah ada yang suka dan ada pula komen lebih-lebih. Jom layan sikit:

Menariknya, bukan sahaja Wany yang dikritik tetapi tempias itu turut dirasai peminat atau pun ‘haters’ penyanyi ‘Menahan Rindu’ ini. Mereka pula yang berbalas komen dan  bertikam lidah antara satu sama lain.

Apa pun kesimpulannya, rata-rata peminat mahukan Wany kembali pada gaya asalnya dengan melabuhkan tudung agar tidak menampakkan dada. Kata mereka, jangan kerana mengejar populariti, nama naik, tudung pun naik!

Khabarnya, Wany ada memaklumkan, photoshoot berkenaan terpaksa dilakukan sekadar untuk pemasaran dan promosi produknya yang akan dilancarkan sempena Hari Raya akan datang.

Tentu nanti netizen tertanya-tanya juga kan, kalau koleksi untuk Raya, kenapa tak promosi baju Raya yang lebih sesuai dengan lebaran ek?

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 3 Jan 2020
Hiburan Sat, 28 Aug 2021

20 Bakat Baharu Rakam Lagu Patriotik Malaysia Ku Tercinta

Sempena dengan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia yang bakal disambut dalam norma baharu tidak lama lagi, 20 bakat baharu dalam dunia nyanyian tampil dengan sebuah lagu istimewa berjudul Malaysia Ku Tercinta. Ini merupakan hasil usaha […]

Hiburan Thu, 13 Jun 2019

林国伟沉寂六年改名「林咖啡」再出发!

沉寂六年终于等获发片机会!Kopi林国伟改名「林咖啡」再出发,两个月瘦十公斤挑战自己。

Hiburan Tue, 25 Jun 2019

Aazief Khalid Dan Instafamous Ini Akhirnya Berpisah

Netizen ni pun, cubalah selidik dulu punca perpisahan diorang, jangan main serkap jarang je!

Hiburan Sat, 30 Nov 2019

Senarai Penuh Finalis Anugerah Juara Lagu (AJL 34), Tiga Mentor Bakal Berentap

Tahniah kepada semua lagu yang terpilih! Buat sehabis baik di Anugerah Juara Lagu 34 nanti ok?

Hiburan Wed, 22 Aug 2018

S.H.E合体哭了! 911音乐会「多说话or唱歌」这样决定

天团SHE成军17周年,不只将在9月11日举办万人「十七音乐会」,也特地邀请吴青峰为她们三人量身创作全新单曲《十七》!

Hiburan Thu, 24 Oct 2019
Hiburan Wed, 8 Aug 2018

Ucap Selamat Tinggal Kool FM, Liza Tumpu Bisnes Produk Kesihatan

Akui Liza, walaupun sedih terpaksa meninggalkan Kool FM yang sudah dianggap sebagai keluarga keduanya itu, Liza melihat situasi ini dari sudut positif.

TECH Wed, 28 Feb 2018

Apple Inc Rancang Tamat Keluaran iPhone X

Apple bakal  menghentikan pengeluaran iPhone X memandangkan penjualan peranti itu tidak melonjakkan graf penjualan telefon pintarnya.

Hiburan Mon, 26 Mar 2018

Panas! Konsert Mentor Otai Jadi Tumpuan

Setelah hampir seminggu para protege mempelajari lagu tugasan masing-masing dan malam tadi, mereka telah menunjukkan kekuatan vokal mereka bukan sahaja kepada Mentor mereka, tetapi buat para penonton di rumah mahupun dan juga di studio

| Live TV