Hiburan By: Del14 December 25, 2019 @ 11:00am

Rebecca Ralat Dengan Pembantu Rumah

Pelakon, Datin Rebecca Nur Al-Islam tidak dapat menahan rasa sedih apabila barang kemas mewah, iaitu seutas rantai leher dan gelang berjenama Chopard yang merupakan hadiah hantaran perkahwinannya sepuluh tahun lalu, hilang semasa dalam simpanannya di rumah. 

Memetik laporan sebuah portal, Rebecca menyedari kehilangan rantai leher dan gelang tersebut sewaktu sedang mengemas biliknya Ahad lalu. 

Rebecca berkata, barang kemas tersebut jarang dipakainya dan sememangnya disimpan dengan baik di dalam kamar tidurnya. 

Walau bagaimanapun, selain dari suami dan dirinya, Rebecca mengakui dia hanya mengizinkan tiga orang pembantunya untuk masuk ke kawasan kamar. 

“Saya memang tengah sedih sangat tapi tak tahu nak cakap macam mana. Sedih, sebab rantai dan gelang itu hantaran kahwin saya yang saya sayang sangat-sangat dan jarang pakai. 

“Saya simpan barang kemas itu atas almari alat solek…tetapi selain dari saya dan suami, ada tiga orang pembantu rumah yang saya izinkan masuk.  

“Ramai yang puji pembantu rumah saya semuanya baik-baik…saya tak rasa mereka ambil tapi tak tahulah sebab saya dah puas cari,” ujar Rebecca dengan nada sedih di dalam sebuah video yang dimuat naik di akaun instagram miliknya. 

Yang lebih menyedihkan lagi, Rebecca berkata, dua orang dari pembantu rumahnya itu telah pulang ke kampung halaman masing-masing dan seorang lagi akan pulang pada Januari depan. 

“Saya ralat dan sedih sangat-sangat, rasa macam serba tak kena, macam nak nangis.  Ini umpama mimpi ngeri buat saya. Saya doa agar Allah akan gantikan dengan yang lebih baik.

“Saya ada mengadu pada suami, dia cuma nasihatkan saya supaya redha dan doa banyak-banyak sebab barang pun dah hilang,” tambah Rebecca.

 

 
 
 
View this post on Instagram

I’m speechless ?… . . #mrsazam #23122019 #RantaiDanGelangHantaranHilang ?

A post shared by ❤️AllahSwt❤️RasulullahSaw (@rebeccanuralislamahmad) on

 

Rebecca mendakwa ketiga-tiga pembantu rumahnya mengikutinya di Instagram dan dia berharap jika mereka melihat entri tersebut dan ada terambil barang kemasnya, dia memohon supaya mereka memulangkan semula barang yang diambil. 

“Macam biasalah, bila kamu buat salah, saya sentiasa maafkan… jadi jikalau kamu tengok IG saya ni,  tolong pulangkan kembali jika ada ‘terambil’.

“Saya tak mahu menuduh,  tetapi itu pemberian boss kepada saya, sepanjang 10 tahun berkahwin,” katanya lagi. 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen bersimpati dengan musibah yang menimpa Rebecca dan ada juga yang berkongsi ‘kisah’ yang mereka lalui dengan pembantu rumah yang tidak jujur dalam mencari rezeki .

Kredit Foto: Instagram @rebeccanurislamahmad

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 24 Dec 2019

Adele’s Latest Post Left Fans Speechless!

Looking like a sexy hot bombshell, Adele’s latest post on her Instagram left tongues wagging! In sync with Christmas, which is just around the corner, the British singer-songwriter posted a photo of her with the […]

Hiburan Mon, 14 May 2018

Sedar Ruang, Jangan Merepek…

Ini pendirian saya. Saya memang tidak akan ambil tawaran mengarah sekiranya bayaran yang diterima pelakon lebih tinggi daripada pengarah…

Hiburan Tue, 28 Nov 2017

Nak Tenung Muka Siapa Hingga Tertidur

Nak Tenung Muka Siapa Hingga Tertidur tu Fathia Latiff, habis Twitter di share pada semua

Hiburan Tue, 23 Oct 2018

男团遭公司暴打4年!正式报警提告

韩6人男团「The EastLight」于前年出道,日前惊爆从出道前就不断遭到制作人暴力相向,该团18岁队长李硕澈于上周举行记者会,正式对经纪公司老板金昌焕及制作人文英日正式提出告诉。

Hiburan Mon, 22 Oct 2018

资深艺人岳华病逝享寿76岁

香港一代传奇影星岳华传出在加拿大时间20日离世,据悉岳华近年来饱受病痛之苦,生前因为罹癌的关系身形爆瘦,辞世时夫人恬妮与女儿都在身边陪伴,友人张之玨证实岳华过世,享寿76岁。

LIFESTYLE Sat, 1 Sep 2018

Whoops…Ini Tanda Kamu Sedang ‘Date A Playboy’

Lelaki Playboy. Pernahkah anda mengenal ciri-ciri Lelaki Playboy ? Jika tidak pernah jom ketahuinya di sini..

Hiburan Tue, 6 Aug 2019
Hiburan Tue, 13 Nov 2018
Hiburan Mon, 12 Mar 2018

Alahai Lofa…

Pengguna Twitter @FizzZoule memuatnaik sebuah video menunjukkan Neelofa sedang bersiap untuk penggambaran iklan beliau di Taiwan. Namun dialog yang dilontarkan Neelofa dalam video tersebut seakan memerli video yang dirakamkan Fazura lebih awal.

Hiburan Wed, 28 Feb 2018

杨采妮帮儿庆生「小黄花」4姐妹合体

43岁「玉女掌门人」杨采妮2017年4月底宣布顺利生下一对双胞胎儿子,她近日为一对双胞儿提前庆生,好姐妹梁咏琪、李心洁及许茹芸也分别携家带眷参加庆生趴。梁咏琪事后还PO出数张庆生照,4女神久违同框,引起不少粉丝关注。

| Live TV