Hiburan By: Del14 December 25, 2019 @ 11:00am

Rebecca Ralat Dengan Pembantu Rumah

Pelakon, Datin Rebecca Nur Al-Islam tidak dapat menahan rasa sedih apabila barang kemas mewah, iaitu seutas rantai leher dan gelang berjenama Chopard yang merupakan hadiah hantaran perkahwinannya sepuluh tahun lalu, hilang semasa dalam simpanannya di rumah. 

Memetik laporan sebuah portal, Rebecca menyedari kehilangan rantai leher dan gelang tersebut sewaktu sedang mengemas biliknya Ahad lalu. 

Rebecca berkata, barang kemas tersebut jarang dipakainya dan sememangnya disimpan dengan baik di dalam kamar tidurnya. 

Walau bagaimanapun, selain dari suami dan dirinya, Rebecca mengakui dia hanya mengizinkan tiga orang pembantunya untuk masuk ke kawasan kamar. 

“Saya memang tengah sedih sangat tapi tak tahu nak cakap macam mana. Sedih, sebab rantai dan gelang itu hantaran kahwin saya yang saya sayang sangat-sangat dan jarang pakai. 

“Saya simpan barang kemas itu atas almari alat solek…tetapi selain dari saya dan suami, ada tiga orang pembantu rumah yang saya izinkan masuk.  

“Ramai yang puji pembantu rumah saya semuanya baik-baik…saya tak rasa mereka ambil tapi tak tahulah sebab saya dah puas cari,” ujar Rebecca dengan nada sedih di dalam sebuah video yang dimuat naik di akaun instagram miliknya. 

Yang lebih menyedihkan lagi, Rebecca berkata, dua orang dari pembantu rumahnya itu telah pulang ke kampung halaman masing-masing dan seorang lagi akan pulang pada Januari depan. 

“Saya ralat dan sedih sangat-sangat, rasa macam serba tak kena, macam nak nangis.  Ini umpama mimpi ngeri buat saya. Saya doa agar Allah akan gantikan dengan yang lebih baik.

“Saya ada mengadu pada suami, dia cuma nasihatkan saya supaya redha dan doa banyak-banyak sebab barang pun dah hilang,” tambah Rebecca.

 

 
 
 
View this post on Instagram

I’m speechless ?… . . #mrsazam #23122019 #RantaiDanGelangHantaranHilang ?

A post shared by ❤️AllahSwt❤️RasulullahSaw (@rebeccanuralislamahmad) on

 

Rebecca mendakwa ketiga-tiga pembantu rumahnya mengikutinya di Instagram dan dia berharap jika mereka melihat entri tersebut dan ada terambil barang kemasnya, dia memohon supaya mereka memulangkan semula barang yang diambil. 

“Macam biasalah, bila kamu buat salah, saya sentiasa maafkan… jadi jikalau kamu tengok IG saya ni,  tolong pulangkan kembali jika ada ‘terambil’.

“Saya tak mahu menuduh,  tetapi itu pemberian boss kepada saya, sepanjang 10 tahun berkahwin,” katanya lagi. 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen bersimpati dengan musibah yang menimpa Rebecca dan ada juga yang berkongsi ‘kisah’ yang mereka lalui dengan pembantu rumah yang tidak jujur dalam mencari rezeki .

Kredit Foto: Instagram @rebeccanurislamahmad

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 5 Sep 2019

Gitaris Aji, Meninggal Dunia Sehari Selepas Sambut HariJadi Ke-50

Selepas arwah Kelly, kini industri muzik kehilangan Aji pula.

Hiburan Thu, 19 Jul 2018

“It’s Not That Big” – Izara Aishah Jawab Isu Punggung Besar Dan Gebu

Tapi, betulkah Izara suntik pungguk agar kelihatan sama seperti Kim Kardashian?

Hiburan Sun, 12 Jan 2020

Alan Walker 4月来马参与砂拉越「Borneo音乐会2020」

全马最大型户外音乐会《Borneo音乐会2020》将于4月10日及11日隆重引爆!届时将聚集了来自世界8个不同地区的歌手共同接力演出。

Events Sun, 3 Feb 2019

Betul Ke Lagu Throwback Seribu Impian Cover Suara Sumbang Nabila Razali?

Best jugak kalau lagu seribu impian ni bergenre rancak kan?

Hiburan Thu, 4 Jan 2018

BUKAN PEMALAS EH! – NORA DANISH

Nora mengakui bahawa kehamilannya pada kali ini amat berbeza jika dibandingkan dengan pengalamannya ketika mengandungkan anak sulungnya, Putra Rayqal sembilan tahun yang lalu

Hiburan Fri, 16 Aug 2019

Lama Bercinta…Fadlan Hazim Buka Mulut Soal Kahwin

Pelakon drama Seribu Rindu ini mengenali Julie sejak zaman sekolah dan pernah menjadi teman baik.

Hiburan Thu, 15 Nov 2018

Stadium Malawati RIUH Dengan Kemunculan Charlie Puth

Penyanyi kelahiran Amerika Syarikat (AS) itu sempat menunjukkan kehebatannya bermain piano menerusi beberapa lagu termasuk Suffer.

Hiburan Fri, 1 Mar 2019

Namakan Filem ‘Tiada Tajuk’, Mawi Nafi Sengaja Reka Gimik

Tiada Tajuk merupakan filem komedi arahan pertama Mawi dan bakal berada di pawagam bermula 4 April depan!

Hiburan Tue, 7 May 2019

‘Saya Akan Tarik Awal Setiap Kali…’- Scha Alyahya Kongsi Tips Rumah Tangga Ideal

Kami sudah mencuba sejak tahun lalu lagi. Mungkin tiada rezeki lagi buat masa ini.

Fab Foodies! Tue, 2 Jan 2018

THIS CAFE GIVES AWAY FREE CROISSANT WHEN YOU PURCHASE A CUP OF COFFEE

The answer to your new year freebies’ prayers is here!

| Live TV