Hiburan By: Del14 December 25, 2019 @ 11:00am

Rebecca Ralat Dengan Pembantu Rumah

Pelakon, Datin Rebecca Nur Al-Islam tidak dapat menahan rasa sedih apabila barang kemas mewah, iaitu seutas rantai leher dan gelang berjenama Chopard yang merupakan hadiah hantaran perkahwinannya sepuluh tahun lalu, hilang semasa dalam simpanannya di rumah. 

Memetik laporan sebuah portal, Rebecca menyedari kehilangan rantai leher dan gelang tersebut sewaktu sedang mengemas biliknya Ahad lalu. 

Rebecca berkata, barang kemas tersebut jarang dipakainya dan sememangnya disimpan dengan baik di dalam kamar tidurnya. 

Walau bagaimanapun, selain dari suami dan dirinya, Rebecca mengakui dia hanya mengizinkan tiga orang pembantunya untuk masuk ke kawasan kamar. 

“Saya memang tengah sedih sangat tapi tak tahu nak cakap macam mana. Sedih, sebab rantai dan gelang itu hantaran kahwin saya yang saya sayang sangat-sangat dan jarang pakai. 

“Saya simpan barang kemas itu atas almari alat solek…tetapi selain dari saya dan suami, ada tiga orang pembantu rumah yang saya izinkan masuk.  

“Ramai yang puji pembantu rumah saya semuanya baik-baik…saya tak rasa mereka ambil tapi tak tahulah sebab saya dah puas cari,” ujar Rebecca dengan nada sedih di dalam sebuah video yang dimuat naik di akaun instagram miliknya. 

Yang lebih menyedihkan lagi, Rebecca berkata, dua orang dari pembantu rumahnya itu telah pulang ke kampung halaman masing-masing dan seorang lagi akan pulang pada Januari depan. 

“Saya ralat dan sedih sangat-sangat, rasa macam serba tak kena, macam nak nangis.  Ini umpama mimpi ngeri buat saya. Saya doa agar Allah akan gantikan dengan yang lebih baik.

“Saya ada mengadu pada suami, dia cuma nasihatkan saya supaya redha dan doa banyak-banyak sebab barang pun dah hilang,” tambah Rebecca.

 

 
 
 
View this post on Instagram

I’m speechless ?… . . #mrsazam #23122019 #RantaiDanGelangHantaranHilang ?

A post shared by ❤️AllahSwt❤️RasulullahSaw (@rebeccanuralislamahmad) on

 

Rebecca mendakwa ketiga-tiga pembantu rumahnya mengikutinya di Instagram dan dia berharap jika mereka melihat entri tersebut dan ada terambil barang kemasnya, dia memohon supaya mereka memulangkan semula barang yang diambil. 

“Macam biasalah, bila kamu buat salah, saya sentiasa maafkan… jadi jikalau kamu tengok IG saya ni,  tolong pulangkan kembali jika ada ‘terambil’.

“Saya tak mahu menuduh,  tetapi itu pemberian boss kepada saya, sepanjang 10 tahun berkahwin,” katanya lagi. 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen bersimpati dengan musibah yang menimpa Rebecca dan ada juga yang berkongsi ‘kisah’ yang mereka lalui dengan pembantu rumah yang tidak jujur dalam mencari rezeki .

Kredit Foto: Instagram @rebeccanurislamahmad

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Events Thu, 6 Feb 2020
familuv Thu, 22 Dec 2022

Pandainya! Gelagat Anak Saharul Ridzwan Selawat Curi Tumpuan Ramai

Perkongsian video pelakon Saharul Ridzwan bersama dua anaknya, Muhammad Luth Ali dan Fateema Azzahra sedang berselawat sambil memegang kompang menarik perhatian. Apa yang mencuri perhatian ramai adalah kepandaian dan kesungguhan Ali dan Fateema yang menghabiskan […]

Hiburan Wed, 17 Jan 2024
Hiburan Tue, 21 Nov 2023

“Tahniah Aina Abdul! Bukti Kesungguhan & Kerja Keras” – Siti Nurhaliza

Wahhhh, mesti Aina bangga kan! Tahniah Aina, memang gempak konsert ANWAA 3.0!

Hiburan Tue, 10 Oct 2023
Hiburan Wed, 21 Jun 2023

Suami Arwah Rohana Jalil Mahu Ambil Tindakan Ke Atas Pihak Yang Cuai Buat Pembedahan

Allahu..semoga Arwah Rohana Jalil ditempatkan dalam kalangan orang beriman

Featured Tue, 7 Mar 2023