Hiburan By: Padin June 12, 2024 @ 8:06pm

“Restoran Nasi Ayam Buka Seperti Biasa, Tapi Kawan Mengadu Kedai Tutup” – Shiha Zikir Berdepan Dengan Gangguan ‘Halus’

Penyanyi Shiha Zikir, 36, mendedahkan restoran nasi ayam miliknya, Shiha Zikir Nasi Ayam yang beroperasi di Kampung Baru, Kuala Lumpur pernah diganggu dengan perkara ‘halus’.

Menurut Shiha, dia menerima banyak aduan kenalan yang sudah sampai di hadapan premis perniagaan miliknya namun tidak singgah ke sana kerana mendakwa restoran terbabit tutup.

“Sepanjang lebih setahun beroperasi, saya selalu dapat ‘call’ (panggilan) dari beberapa kenalan yang bertanya restoran nasi ayam saya dibuka pada hari apa? Ada yang dah sampai di hadapan restoran tapi nampak kedai saya tutup.

“Saya terus bertanya kepada pekerja restoran betul ke kedai nasi ayam tutup dan mereka beritahu restoran buka macam biasa kerana kami beroperasi setiap hari. Saya sendiri hilang kata-kata, tapi saya maklumkan yang kedai kami tak pernah tutup.

“Ketika saya dapat tahu perkara itu, awalnya saya tak percaya, namun bila sudah beberapa kenalan yang beritahu perkara yang sama, saya mula memahami situasi yang terjadi.

“Saya juga ada ahli keluarga yang buka perniagaan berasakan makanan, mereka turut beritahu ada gangguan seperti itu. Saya hanya mampu berserah kepada Allah,” katanya.

Shiha ditemui XTRA pada majlis pelancaran cawangan kedua restoran nasi ayamnya di Seksyen 7, Shah Alam, sebentar tadi.

Tambah Shiha, dia mendapatkan nasihat ustaz mengenai perkara terbabit dan meminta doa yang sesuai untuk diamalkan.

“Saya hanya berdoa banyak-banyak semoga Allah SWT permudahkan semuanya. Selain itu, saya ada bertanyakan ustaz mengenai situasi yang terjadi. Saya minta doa yang boleh diamalkan untuk melindungi saya dari gangguan halus seperti itu.

“Saya hanya mahu berniaga dengan baik dan bersaing dengan sihat. Saya berharap perniagaan nasi ayam yang saya jalankan baik-baik sahaja,” katanya.

Mengulas mengenai pembukaan cawangan baharu di Seksyen 7, Shah Alam, Shiha bakal mengadakan promosi untuk pelajar yang berada di sana.

“Memandangkan Shah Alam merupakan tempat yang sinonim dengan pelajar universiti, saya akan mengadakan promosi sesuai yang berpatutan untuk mereka. Saya bersyukur dengan sambutan positif yang diberikan.

“Saya berharap cawangan kedua mendapat maklum balas positif orang ramai dan insya-Allah, saya juga merancang untuk membuka cawangan seterusnya, kemungkinan di Bandar Tasik Permaisuri, Cheras,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Selebriti Thu, 8 Feb 2024

“Lawan Semua Dengan Doa, Mama” – Abby Abadi

Doakan yang terbaik untuk mereka

Drama Mon, 16 Jan 2023
Hiburan Wed, 13 Dec 2023
Featured Sat, 23 Jul 2022
Hiburan Fri, 29 Dec 2023

Jelas Kelihatan ‘Baby Bump’ Anak Kedua, Netizen Usik Intan Ladyana – “Tak Boleh Nak Cover Dah”

Makin berseri-seri wajah ibu mengandung ni kan.. Semoga dipermudahkan urusan Intan bersalin

Hiburan Wed, 31 Jul 2019

Jalan-Jalan Makan Angin Gabung Tiga Produksi, Pamer Tarikan Di Jepun

Kepada korang yang nak tahu tempat-tempat menarik di negara matahari terbit ni bolehlah tengok JJMA nanti ya!

Featured Thu, 15 Sep 2022

[VIDEO] “Kalau Mahu Pertikai Kemenangan Saya, Ambillah Piala Itu” – Alyah

Ini adalah rezeki Allah SWT. Malu kita sebagai orang yang duduk dalam kategori nasyid itu untuk tidak percaya perkara tersebut – Datin Alyah