Hiburan By: SGMS Faida May 31, 2018 @ 4:53am

Tak Tahan Dikecam, Akhirnya Faiz Roslan…

Selepas dikecam hebat di media sosial, Faiz Roslan akhirnya menyahaktifkan akaun Instagramnya!

Ini gara-gara video kontroversi ‘tak puasa’ yang tular sejak Isnin lalu.

Mungkin disebabkan tidak tahan dengan komen yang mengecam tindakannya, Faiz menerusi status Twitternya memutuskan untuk mendiamkan diri buat sementara waktu.

” Saya mengambil keputusan untuk mendiamkan diri daripada media sosial sehingga raya.

“Ya, ada orang kata saya boleh larikan diri dekat media tapi bukan dekat netizen dan Allah. Saya tahu tu,” tulisnya menerusi akaun Twitter @thefaizroslan.

Faiz akur dengan keadaan yang mana netizen mula marah selepas video kontroversi itu.

Menyedari ramai yang marah dengan tindakan yang keterlaluan itu, Faiz akur dan menerimanya dengan hati terbuka.

“Saya akan berhenti membuat video untuk waktu yang lama. Now I got the lesson (Saya kini mendapat pengajarannya),” katanya.

Faiz kemudian memohon maaf sambil mengakui imejnya kini tercalar berikutan ramai yang melemparkan kata-kata cacian terhadapnya.

“Kita sesama manusia memaafkan satu sama lain. Saya minta maaf. Sudah banyak tweet yang buruk pasal saya, video saya di explore IG (Instagram), macam-macam lagi, well nama dah kotor, apa boleh buat. 

“Sekarang saya reda dan saya akan mendiamkan diri untuk sementara waktu,” tambah Faiz.

Pada petang Isnin, Faiz menerusi video live Instagram secara terbuka mengaku dia tidak berpuasa.

Terdahulu, Faiz mengundang kontroversi apabila memuat naik video parodi bersama dua rakannya dengan tarian mengghairahkan dan berpakaian seksi menyerupai perempuan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 30 Sep 2019

Saya Belum Layak Bergelar Jutawan – Shuib Sepahtu

Pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu berasa takut digelar jutawan hanya disebabkan ada beberapa jenis bisnes. “Siapalah saya ni, hanya penyampai radio dan makan gaji. Buat bisnes pun biasa-biasa saja, kadang kala untung dan rugi. […]

Hiburan Sat, 20 Jul 2019

Tahniah! Tuanku Najihah Nama Bayi Sulung Sarimah Ibrahim

Dalam entri sama, beliau memuatnaik sekeping gambar memperlihatkan wajah anaknya selepas 12 jam dilahirkan.

Events Fri, 7 Jun 2019

#DramaRaya2019 : Kasih Ibu Membawa Ke Syurga Dalam Batik Zakiah

Dugaan yang datang silih berganti ini adalah pengajaran bagi kita dalam menempuhi liku-liku kehidupan

Hiburan Wed, 18 Apr 2018

Anak Menteri Dedah Perangai Sebenar Pengulas Fesyen Zaihani Mohd Zain

Menurut Nurul, Kak Zai tidak boleh dihukum begitu kerana dia sememangnya seorang yang bermulut laser dan dia juga mungkin tidak berniat untuk melukakan hati mana-mana pihak.

Hiburan Fri, 22 Jun 2018

Wow! Aizat Kongsi Pentas Dengan PADI Reborn

Aizat dan penganjur masih merahsiakan lagu yang bakal dipersembahkan oleh mereka.

Hiburan Wed, 11 Mar 2020

“Tak Sabar Nak Tengok!”- Netizen Teruja Shukri Yahaya Kongsi Babak Drama 7 Hari Mencintaiku 2

JIKA korang masih ingat sekitar 4 tahun yang lepas, drama rantaian 7 Hari Mencintaiku pernah disiarkan di slot Akasia TV3. Pada masa itu drama adaptasi daripada novel karya Siti Rosmizah ini telah menjadi fenomena. Pergi […]

Hiburan Tue, 7 May 2019

Kyuhyun Officially Discharged + Performing Solo at Seoul Jazz Festival 2019

He is the last Super Junior member to complete his military enlistment!

Events Thu, 10 Oct 2019

Erra Fazira Akui Shahir Bukanlah Pilihan Utama

Wow, habistu siapa agaknya pilihan pertama Erra?

Hiburan Wed, 2 May 2018

10 Tahun Tunggu, Akhirnya Ruffedge…

Konsert ini sebagai hadiah kepada peminat yang sentiasa berdoa untuk melihat kami kembali bergabung di pentas.

| Live TV