Hiburan By: Del14 November 14, 2019 @ 5:58pm

Teguran Berhemah Zul Yahya Mengenai Foto Tular Dipuji Netizen

Terpanggil untuk menegur kedua-dua pelakon di mana foto mereka di dalam aksi yang tidak manis tular minggu lalu, pelakon senior Zul Yahya mengambil peluang untuk berdakwah… bukan sahaja untuk menegur mereka yang terlibat, malah membuka mata penggiat-penggiat seni yang lain supaya menjaga adab ketika mencari rezeki. 

Zul yang menulis kapsyen panjang bagi entri tersebut di akaun instagramnya @zulyahya70 berkata dia juga pernah melalui zaman yang melalaikan tetapi sudah tiba masanya untuk berubah ke arah kebaikan.

“Mencari rezeki jangan diabaikan hak-hak agama..Dulu aku pun pernah melalui kesilapan-kesilapan ini tapi sampai bila kita nak lakukannya sedangkan hari ni ramai manusia berlumba-lumba untuk mendapat kebaikan dan kemanisan agama..

“Kepada adik-adik yang masih diberi peluang untuk berkarya di medan seni, bawalah seni itu dengan adab dan tontonkan kepada mereka bahawa seni itu lebih indah dengan adab..” pesan Zul.

 
 
 
View this post on Instagram

Mencari rezeki jangan diabaikan hak2 agama … Dulu aku pun pernah melalui kesilapan2 ini tapi sampai bila kita nak lakukannya sedangkan hari ini ramai manusia berlumba2 untuk mendapat kebaikkan dan kemanisan agama … Kepada adik2 yg masih diberi peluang untuk berkarya di medan seni bawalah seni itu dengan adab dan tontonkan kepada mereka bahawa seni itu lebih indah dgn adab … Seni itu juga boleh menjadi asbab atau isyarat manusia datang kepada agama .. Sedarlah kita hari ini semakin ramai manusia yg inginkan seni yg penuh dgn adab dan sunnah … Pesanan utk semua yg terlibat didalam bidang seni hiburan tanah air baik didepan layar di belakang atau pun pengemar2 hati2 kerana hari ini semua perkara aib mudah tersebar .. Berkasih sayanglah hanya kerana Allah swt Tingkatkan sunnah… Sunnah bawa kejayaan dunia dan akhirat

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70) on

 

Mengingatkan mereka yang terlibat dalam bidang seni hiburan supaya menjaga tingkah laku dan lebih berhati-hati kerana kini apa sahaja perkara negatif yang dilakukan senang tular dan mendapat perhatian. 

“Pesanan untuk semua yang terlibat di dalam bidang seni hiburan tanah air baik di depan layar atau di belakang atau pun penggemar-penggemar, hati-hati kerana hari ini semua perkara aib mudah tersebar. 

Menjengah ke ruangan komen, wargamaya termasuklah rakan-rakan artis seperti Afdlin Shauki dan Catriona Ross yang menyokong dan menyukai cara teguran dari Zul yang penuh santun dan berhemah. 

Terdahulu pelakon, pelawak dan pengarah yang terkenal dari zaman 90an ini mendirikan rumahtangga  dengan Siti Raihan Mohd Rozi dan dikurniakan 5 orang cahaya mata dan mereka kini mengusahakan restoran berkonsep steamboat/bbq di Ipoh, Perak. 
 
 
Sumber Foto: Instagram @zulyahya70

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

LIFESTYLE Fri, 23 Nov 2018

Petua Tradisional Hindar Bau Badan

Muka handsome tapi sayang bila angkat tangan bau badan semerbak 2 blok

Hiburan Wed, 29 May 2019

「Beyond 36周年」黄贯中、叶世荣联手824登顶摇滚开唱

36周年Beyond金曲燃情巨献!黄贯中和叶世荣联手,8月24日登顶摇滚开唱!

Hiburan Fri, 22 Nov 2019

Happy Birthday, Mimi Lana!

Happy Birthday again, Mimi! Comel Mimi time kecik-kecik.

Hiburan Tue, 16 Jan 2018

Betulkah Mengandung? Gurau jer…

Mengidam tu hari-hari saya mengidam sebab saya ini memang kuat makan tetapi mengandung ke tidak…..

Hiburan Wed, 2 Oct 2019

Diusik ‘Used Car’, Elly Mazlein Minta Maaf Dengan Bakal Suami

Harap tak berulang lagi kes begini di masa depan ok?

Hiburan Thu, 18 Oct 2018

Selepas Pematah Hati, Vroom Vroom Lah Pula!

Tak sabar nak dengar lagu terbaru Nabila! Lagu-lagu ciptaan Hael Husaini & Ezra Kong ni selalunya memang ONZ.

Hiburan Thu, 4 Jul 2019

‘Berdebar Tapi…’- Elfira Loy Takut Nak Ke Hospital?

Elfira banyak menghabiskan masa berehat di rumah dan tidak menerima sebarang tawaran berlakon buat masa ini.

Hiburan Mon, 30 Sep 2019
Hiburan Sat, 26 Jan 2019

‘Be Profesional Suria FM!’- Shahrol Shiro Kecewa Isu Dikatakan Tak Berdisiplin

Bekas penyampai radio Suria FM, Shahrol Shiro menyelar tindakan pengurusan syarikat berkenaan selepas mengeluarkan kenyataan yang dilihat mencalarkan imejnya. Pemenang juara Maharajalawak Mega 2018 ini turut terkilan melihat sikap pengurusan radio berkenaan yang tidak berterima […]

| Live TV