Hiburan By: Del14 November 14, 2019 @ 5:58pm

Teguran Berhemah Zul Yahya Mengenai Foto Tular Dipuji Netizen

Terpanggil untuk menegur kedua-dua pelakon di mana foto mereka di dalam aksi yang tidak manis tular minggu lalu, pelakon senior Zul Yahya mengambil peluang untuk berdakwah… bukan sahaja untuk menegur mereka yang terlibat, malah membuka mata penggiat-penggiat seni yang lain supaya menjaga adab ketika mencari rezeki. 

Zul yang menulis kapsyen panjang bagi entri tersebut di akaun instagramnya @zulyahya70 berkata dia juga pernah melalui zaman yang melalaikan tetapi sudah tiba masanya untuk berubah ke arah kebaikan.

“Mencari rezeki jangan diabaikan hak-hak agama..Dulu aku pun pernah melalui kesilapan-kesilapan ini tapi sampai bila kita nak lakukannya sedangkan hari ni ramai manusia berlumba-lumba untuk mendapat kebaikan dan kemanisan agama..

“Kepada adik-adik yang masih diberi peluang untuk berkarya di medan seni, bawalah seni itu dengan adab dan tontonkan kepada mereka bahawa seni itu lebih indah dengan adab..” pesan Zul.

 
 
 
View this post on Instagram

Mencari rezeki jangan diabaikan hak2 agama … Dulu aku pun pernah melalui kesilapan2 ini tapi sampai bila kita nak lakukannya sedangkan hari ini ramai manusia berlumba2 untuk mendapat kebaikkan dan kemanisan agama … Kepada adik2 yg masih diberi peluang untuk berkarya di medan seni bawalah seni itu dengan adab dan tontonkan kepada mereka bahawa seni itu lebih indah dgn adab … Seni itu juga boleh menjadi asbab atau isyarat manusia datang kepada agama .. Sedarlah kita hari ini semakin ramai manusia yg inginkan seni yg penuh dgn adab dan sunnah … Pesanan utk semua yg terlibat didalam bidang seni hiburan tanah air baik didepan layar di belakang atau pun pengemar2 hati2 kerana hari ini semua perkara aib mudah tersebar .. Berkasih sayanglah hanya kerana Allah swt Tingkatkan sunnah… Sunnah bawa kejayaan dunia dan akhirat

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70) on

 

Mengingatkan mereka yang terlibat dalam bidang seni hiburan supaya menjaga tingkah laku dan lebih berhati-hati kerana kini apa sahaja perkara negatif yang dilakukan senang tular dan mendapat perhatian. 

“Pesanan untuk semua yang terlibat di dalam bidang seni hiburan tanah air baik di depan layar atau di belakang atau pun penggemar-penggemar, hati-hati kerana hari ini semua perkara aib mudah tersebar. 

Menjengah ke ruangan komen, wargamaya termasuklah rakan-rakan artis seperti Afdlin Shauki dan Catriona Ross yang menyokong dan menyukai cara teguran dari Zul yang penuh santun dan berhemah. 

Terdahulu pelakon, pelawak dan pengarah yang terkenal dari zaman 90an ini mendirikan rumahtangga  dengan Siti Raihan Mohd Rozi dan dikurniakan 5 orang cahaya mata dan mereka kini mengusahakan restoran berkonsep steamboat/bbq di Ipoh, Perak. 
 
 
Sumber Foto: Instagram @zulyahya70

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 4 Apr 2019

中田英寿——为世界带来清酒!

中田英寿:从「日本球王」到最具有国际范的顶级日本酒的第二人生。

Hiburan Mon, 9 Dec 2019

Bagaikan Kisah Dongeng ‘Snow White’, Majlis Perkahwinan Eizlan Yusof-Tasha Bakal Jadi “Wedding of The Year” 2019

Tak dapat nak membayangkan bagaimana gemilangnya majlis perkahwinan Eizlan Yusof hujung minggu ini. Rasa macam dalam mimpi pulak!

Hiburan Fri, 21 Sep 2018

#daiTV3 : Siapakah Yang Bakal Berentap Di Pusingan Akhir Pentas Da’i Musim Ke-6?

Pastinya, pusingan separuh akhir pentas pencarian pendakwah nusantara musim ke-6 pada minggu ke-10 ini nyata akan memberikan persaingan sengit diantara barisan pendakwah kita.  Mana taknya, kalau pada minggu lepas sahaja juri telah mengeluarkan kenyataan mahu […]

Hiburan Wed, 10 Jul 2019

‘Henti Siar Berita Kepulangan Adik Ainul’- Dr Amalina

Netizen kat luar sana, dengar ni apa Dr Amalina nak pesan!

Hiburan Thu, 24 Jan 2019

Miley Cyrus Idam Cahaya Mata Tahun Ini

Auwww, mesti comel kan anak Miley & Liam ni nanti?

Hiburan Fri, 28 Sep 2018

Eh…Macam Neelofa Tapi Bukan. Siapa Wanita Cantik Ini?

Sosok wajah Kylie juga bukan saja disamakan dengan Neelofa malah senyuman dan bentuk muka dikatakan mirip pelakon Fazura.

Hiburan Wed, 16 Oct 2019
Hiburan Sun, 25 Nov 2018
Hiburan Sun, 23 Jun 2019

| Live TV