Hiburan By: Del14 November 14, 2019 @ 5:58pm

Teguran Berhemah Zul Yahya Mengenai Foto Tular Dipuji Netizen

Terpanggil untuk menegur kedua-dua pelakon di mana foto mereka di dalam aksi yang tidak manis tular minggu lalu, pelakon senior Zul Yahya mengambil peluang untuk berdakwah… bukan sahaja untuk menegur mereka yang terlibat, malah membuka mata penggiat-penggiat seni yang lain supaya menjaga adab ketika mencari rezeki. 

Zul yang menulis kapsyen panjang bagi entri tersebut di akaun instagramnya @zulyahya70 berkata dia juga pernah melalui zaman yang melalaikan tetapi sudah tiba masanya untuk berubah ke arah kebaikan.

“Mencari rezeki jangan diabaikan hak-hak agama..Dulu aku pun pernah melalui kesilapan-kesilapan ini tapi sampai bila kita nak lakukannya sedangkan hari ni ramai manusia berlumba-lumba untuk mendapat kebaikan dan kemanisan agama..

“Kepada adik-adik yang masih diberi peluang untuk berkarya di medan seni, bawalah seni itu dengan adab dan tontonkan kepada mereka bahawa seni itu lebih indah dengan adab..” pesan Zul.

 
 
 
View this post on Instagram

Mencari rezeki jangan diabaikan hak2 agama … Dulu aku pun pernah melalui kesilapan2 ini tapi sampai bila kita nak lakukannya sedangkan hari ini ramai manusia berlumba2 untuk mendapat kebaikkan dan kemanisan agama … Kepada adik2 yg masih diberi peluang untuk berkarya di medan seni bawalah seni itu dengan adab dan tontonkan kepada mereka bahawa seni itu lebih indah dgn adab … Seni itu juga boleh menjadi asbab atau isyarat manusia datang kepada agama .. Sedarlah kita hari ini semakin ramai manusia yg inginkan seni yg penuh dgn adab dan sunnah … Pesanan utk semua yg terlibat didalam bidang seni hiburan tanah air baik didepan layar di belakang atau pun pengemar2 hati2 kerana hari ini semua perkara aib mudah tersebar .. Berkasih sayanglah hanya kerana Allah swt Tingkatkan sunnah… Sunnah bawa kejayaan dunia dan akhirat

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70) on

 

Mengingatkan mereka yang terlibat dalam bidang seni hiburan supaya menjaga tingkah laku dan lebih berhati-hati kerana kini apa sahaja perkara negatif yang dilakukan senang tular dan mendapat perhatian. 

“Pesanan untuk semua yang terlibat di dalam bidang seni hiburan tanah air baik di depan layar atau di belakang atau pun penggemar-penggemar, hati-hati kerana hari ini semua perkara aib mudah tersebar. 

Menjengah ke ruangan komen, wargamaya termasuklah rakan-rakan artis seperti Afdlin Shauki dan Catriona Ross yang menyokong dan menyukai cara teguran dari Zul yang penuh santun dan berhemah. 

Terdahulu pelakon, pelawak dan pengarah yang terkenal dari zaman 90an ini mendirikan rumahtangga  dengan Siti Raihan Mohd Rozi dan dikurniakan 5 orang cahaya mata dan mereka kini mengusahakan restoran berkonsep steamboat/bbq di Ipoh, Perak. 
 
 
Sumber Foto: Instagram @zulyahya70

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 29 Mar 2018

Ini Boyfriend Baru Elfira Loy!

Gambar yang tular di media sosial menunjukkan mereka keluar makan bersama membuatkan netizen mula membuat spekulasi apakah status sebenar El dan Asyraff Mazlan ini

Featured Tue, 25 Oct 2022

“Kau Tak Tahu Nikmat Bercium Tu…” – Gelagat Ibu ‘Bibir Shaming’ Anak Sendiri Buat Netizen Pecah Perut

Seorang pemuda bernama Azhan Mohd Jafri mengundang tawa warganet dengan gelagatnya bersama ibu tular menerusi sebuah video di TikTok. Video berdurasi 18 saat yang tular di TikTok memperlihatkan dirinya sedang menerima kutukan (body shaming) daripada […]

Hiburan Fri, 20 Apr 2018

Isu ‘Peha Melimpah’, Kenapa Che Ta Naik Angin?

Tulis Rozita, “ Kata dah mohon maaf, ka mohon propa? Ish ingat mulut ja jahat, rupanya hati perut pun busuk, luar dalam sama busuk, kedut macam lace beropol,”

Hiburan Wed, 13 Sep 2023

Bilal Bakal Masuk Prasekolah Minggu Depan, Neelofa Kecewa Tak Dibenarkan Akses CCTV Sekolah

Memang bagus kalau boleh akses CCTV terus.. Awww kejap je masa tetiba Bilal dah nak pegi school!

Hiburan Tue, 19 Dec 2023
Drama Sat, 10 Dec 2022

Gara-Gara Penonton Benci Watak Halijah Dalam Rindu Kasih TV3, Fazlina Ahmad Daud Kena ‘Serang’ Peminat!

Pelakon Fazlina Ahmad Daud menjadi sebutan ramai selepas karakter Halijah yang dibawa dalam drama bersiri Rindu Kasih bersiaran di TV3 berjaya ‘menyakitkan’ hati penonton. Akibat watak yang menjengkelkan itu, terdapat segelintir individu yang berani menyerang […]

familuv Thu, 26 Jan 2023

[VIDEO] “Bagi Isteri Makan Dulu, Baru Kita Makan” – Ramai Puji Sikap Prihatin Datuk K Terhadap Siti Nurhaliza, Anak & Menantu!

Baru-baru ini, tular sebuah perkongsian yang dimuat naik oleh pengguna @norazlin67 yang memaparkan gelagat keluarga penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza sedang menjamu selera di sebuah kedai makan. Berdasarkan hantaran tersebut, suami kepada Siti, iaitu Datuk […]

Featured Fri, 3 Mar 2023