Contest By: Atiqah Johari September 6, 2022 @ 6:30pm

Terpaling Juara: Netizen Bengang Ifa Raziah ‘Menjawab’ Juri, Ini Respons Padu Hattan – “Kalau Terkeluar Jangan…”

Sekali lagi persembahan penyanyi, Ifa Raziah dikritik oleh wargamaya gara-gara nyanyiannya terkucil ketika menyanyikan lagu Sepi Sekuntum Mawar Merah, nyanyian asal Ella.

Namun begitu, Ifa tampil mempertahankan diri dengan mengatakan nyanyiannya sedemikian rupa berpunca daripada busana yang dipakainya kepada juri, Datuk Hattan.

Gara-gara itu, Ifa didakwa ‘menjawab’ ketika Hattan mengkritik persembahannya dan ramai yang tidak senang dengan tindakan Ifa serta menganggap dirinya tidak boleh menerima kenyataan.

Menerusi video temu bual F8BUZZ, Hattan tampil memberi kenyataan mengenai alasan dan tindakan Ifa yang menyalahkan pakaiannya.

“Dua minit setengah nak kena bawa baju, terpijak… dah tiba-tiba dah macam termelatah, apa hal… tak boleh… mana boleh… marah aku macam itu. Ini bukan pertandingan pakaian,” jelasnya.

Ditanya mengenai sikap Ifa yang didakwa menjawab, Hattan menegaskan bahawa dia tidak kisah malah dia tidak berasa rugi sedikit pun dengan tindakan ‘menjawab’ itu.

“Aku tak kisah dia menjawab. Aku tak rugi apa pun engkau yang rugi.

“Dia nak menjawab dia punya pasal. Aku apa pun juri dekat sini dengan Gee (Fauziah Latif), aku nak bagi benda yang betul ja. So, kalau kau nak menjawab, kau rasa benda itu kau betul, kau jalan lah,” jelas Hattan.

Hattan turut menjelaskan bahawa dia mempunyai kuasa sebagai juri untuk mengkritik dan menasihati para peserta.

“Kalau kau terkeluar jangan marah pulak. Kuasa dekat tangan kita (juri) tapi kita tidak sezalim itu,” ujarnya lagi.

@f8buzz Dato’ #Hattan tak kisah @ifa_raziah menjawab 😳 ‘Humban’ keluar kalau peluang diberi tak diambil di #TerpalingJuara Vid penuh YT F8Buzz #ifaraziah ♬ original sound – F8Buzz

Sumber: F8BUZZ

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Tue, 26 Apr 2022

Tol Percuma, Diskaun Pergi dan Balik Sempena Sambutan Aidilfitri

Berita baik! Tol percuma dan diskaun tol 30 dan 50 peratus dapat meringan beban rakyat untuk pulang ke kampung menyambut Hari Raya.

Trending Thu, 26 Jul 2018

Gara-Gara Wajah Seiras Khairy Jamaluddin, Syafiq Khairil Mula Diburu

Bukan saja raut wajah mereka seakan sama, mereka juga berkongsi hobi bersukan yang sama.

Featured Sun, 4 Sep 2022
Hiburan Mon, 28 Oct 2019

易烊千玺与周冬雨主演《少年的你》大马终于定档!

由「金马」影后周冬雨伙搭当红小生易烊千玺领衔主演的《少年的你》确定于11月14日大马上画!

Hiburan Sat, 31 Aug 2019

Erra Fazira Jawab Soalan ‘Sampai Bila Nak Berlakon?’

Salah satu doa Hajah Erra di Tanah Suci baru-baru ini agar urusannya terus dipermudahkan.

Featured Wed, 13 Apr 2022
Hiburan Fri, 22 Nov 2019

“Ada Peningkatan Tapi Perjalanan Masih Jauh” -Abby Abadi

Alhamdullillah! Berkat doa insyaAllah Baby D akan semakin sihat

Trending Thu, 9 Apr 2020
Hiburan Sat, 17 Nov 2018

#SFMM33: Buat Kejutan, Penonton ‘Ternganga’ Tengok Syamel Menari

Kemunculan penyanyi berusia 25 tahun itu mendapat tepukan gemuruh semalam apabila dilihat mempamerkan persembahan luar biasa.

| Live TV