Featured By: Halimey Zamal December 20, 2022 @ 5:47pm

Viral Video Gadis Berpelukan Di Konsert, Ini Reaksi Alif Teega

Personaliti media sosial, Alif Teega memberi teguran kepada gadis yang tular internet kerana berpelukan bersama penyanyi Afgan ketika menghadiri sebuah konsert, baru-baru ini.

@alifteegaKalau korang jumpa Alif peluk tak?🤣♬ Untukmu Aku Bertahan – Afgan

Alif yang selalu muncul dengan kandungan motivasi di laman sosial kecewa dengan tindakan gadis itu dan menasihati individu tersebut supaya menjaga kelakuan.

“Kalau Alif lah, Alif pun akan peluk si Afgan ni, sebab Alif memang minat gila dengan dia. Lagu-lagu dia semua Alif tahu. Tapi yang macam ni tak boleh! ini perempuan, haram!

“Awak tu perempuan tak boleh peluk lelaki. Kahwin dengan Afgan tu dulu barulah boleh peluk dia. Memanglah netizen marah, mereka bukan dengki dapat peluk tapi mereka marah kau tu Islam.

“Nasihat Alif untuk semua, kita ni minat biarlah berpada-pada, biarlah bersederhana janganlah sampai melampau. Malulah kita ni orang Islam, pakai tudung elok lagi tiba-tiba jumpa orang yang kita minat terus gelabah menggeletis macam tu.

“Wahai perempuan tolonglah jangan disebabkan minat, kita hilang rasa malu, hilang harga diri. Takkanlah semurah itu diri awak. Kawal diri, kawal iman dan taqwa. Tapi kalau tak ada iman memang jadi macam ni. Minat ni tak ada masalah, tapi tindakan kita itulah yang membuatkan nak minat pun jadi satu dosa. Apa hal? Muhasabah!” ucapnya.

Hasil tinjauan di ruangan komen, warganet mengingati satu sama lain untuk menjaga kelakuan masing-masing.

“Yang herannya ramai bersorak nokkk.

“Jagalah maruah kita sebagai perempuan. Semoga Allah lindungi kita semua.

“Betul saya setuju, berpada-pada lah dalam minat tu. Jangan sampai jatuhkan maruah pula,” tulis netizen.

Sewaktu artikel ini ditulis, video tersebut telah menerima 298,000 tontonan dan lebih 30,000 tanda suka.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Thu, 5 May 2022
Hiburan Tue, 27 Nov 2018

Alycia《嘴》探讨人性恶劣!挑战舞曲展现自我

马来西亚「正义女声」Alycia即将带着新歌《嘴》回归乐坛!MV中的她挑战自我展现舞蹈魅力,透过词曲、旋律与舞蹈的表现让人更能体会固中意义。

Trending Mon, 25 Nov 2019

Cavities; Why Do We Have Them? And How Do We Fight Them?

Colgate and The Alliance for a Cavity-Free Future rally Malaysians towards an eradicating dental caries for a brighter future.

Hiburan Tue, 20 Nov 2018

Ingin Masuk Anugerah Juara Lagu, Tiada Lagi Seksi- Seksi

“Janji Tiada Lagi Tarian Seksi, Mahu Lagu Masuk AJL”

Trending Wed, 24 Jun 2020
Featured Wed, 13 Oct 2021

Bas Elektrik Pertama di Sabah Akan Beroperasi Tidak Lama Lagi

Kerajaan negeri Sabah akan melaksanakan projek bas elektrik yang pertama akhir tahun ini di bandar Kota Kinabalu bagi menyediakan pengangkutan awam yang lebih baik kepada rakyat. Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah, Datuk Jafry […]

Featured Wed, 28 Apr 2021

“Berlakon Pandai, Nyanyi Sedap” – Ramai Terpegun Dengar Suara Diana Danielle

Bukan sahaja berbakat dalam lakonan namun pelakon jelita, Diana Danielle membuktikan dirinya merupakan seorang yang versatile dan serba boleh. Terbaru, Diana memuat naik satu teaser lagu cover nyanyian beliau di laman Instagram miliknya menyanyikan lagu […]

error: Content is protected !!