Featured By: Halimey Zamal December 20, 2022 @ 5:47pm

Viral Video Gadis Berpelukan Di Konsert, Ini Reaksi Alif Teega

Personaliti media sosial, Alif Teega memberi teguran kepada gadis yang tular internet kerana berpelukan bersama penyanyi Afgan ketika menghadiri sebuah konsert, baru-baru ini.

@alifteegaKalau korang jumpa Alif peluk tak?🤣♬ Untukmu Aku Bertahan – Afgan

Alif yang selalu muncul dengan kandungan motivasi di laman sosial kecewa dengan tindakan gadis itu dan menasihati individu tersebut supaya menjaga kelakuan.

“Kalau Alif lah, Alif pun akan peluk si Afgan ni, sebab Alif memang minat gila dengan dia. Lagu-lagu dia semua Alif tahu. Tapi yang macam ni tak boleh! ini perempuan, haram!

“Awak tu perempuan tak boleh peluk lelaki. Kahwin dengan Afgan tu dulu barulah boleh peluk dia. Memanglah netizen marah, mereka bukan dengki dapat peluk tapi mereka marah kau tu Islam.

“Nasihat Alif untuk semua, kita ni minat biarlah berpada-pada, biarlah bersederhana janganlah sampai melampau. Malulah kita ni orang Islam, pakai tudung elok lagi tiba-tiba jumpa orang yang kita minat terus gelabah menggeletis macam tu.

“Wahai perempuan tolonglah jangan disebabkan minat, kita hilang rasa malu, hilang harga diri. Takkanlah semurah itu diri awak. Kawal diri, kawal iman dan taqwa. Tapi kalau tak ada iman memang jadi macam ni. Minat ni tak ada masalah, tapi tindakan kita itulah yang membuatkan nak minat pun jadi satu dosa. Apa hal? Muhasabah!” ucapnya.

Hasil tinjauan di ruangan komen, warganet mengingati satu sama lain untuk menjaga kelakuan masing-masing.

“Yang herannya ramai bersorak nokkk.

“Jagalah maruah kita sebagai perempuan. Semoga Allah lindungi kita semua.

“Betul saya setuju, berpada-pada lah dalam minat tu. Jangan sampai jatuhkan maruah pula,” tulis netizen.

Sewaktu artikel ini ditulis, video tersebut telah menerima 298,000 tontonan dan lebih 30,000 tanda suka.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Wed, 13 May 2020
Hiburan Tue, 13 Mar 2018

“Seluar Sendat Mendat, Tersembul Sini Sana,” Janna Nick Mohon Maaf Isu Seluar Ketat

Janna telah memohon maaf berkenaan cara pemakaiannya melalui insta story beliau. Menurutnya, pembantu peribadi beliau yang menyuruhnya memakai seluar tersebut kerana ia lebih sesuai dipadankan dengan baju yang dipakai oleh Janna pada ketika itu.

Featured Thu, 16 Dec 2021

Buli Junior Sehingga Bengkak Rusuk, 5 Pelajar Lelaki Ditahan

Polis telah menahan lima remaja lelaki berumur 16 tahun di sekitar Selangor, Kuala Lumpur, Melaka dan daerah Johor Bahru kerana mereka dipercayai terlibat dalam kes buli seorang pelajar di sebuah sekolah menengah di Daerah Muar

Hiburan Wed, 8 May 2019

‘Nak Guna Gambar Tak Salah, Tapi…’- Azhan Rani Tegur Peniaga

Hah, dengar tu…kan Syed Hamadi dah mula bersuara!

Trending Wed, 12 Feb 2020
Hiburan Thu, 23 May 2019

‘ Ya, Dia Teman Istimewa Saya’- Syafiq Kyle Mengaku Bercinta Dengan Mimi Lana

Saya belum berani untuk memberitahu hubungan kami serius untuk ke fasa seterusnya selagi belum membawa Mimi bertemu keluarga.

| Live TV