Hiburan By: Alexon September 25, 2019 @ 4:30pm

中文AIM报名创新高!黄明志与郭修彧个人报名量最高

《2020 AIM 中文音乐颁奖典礼》报名已截止,经过整理与统计,该届报名再创新高,相较2013年的458件以及2016年的815件,今届有超过1000件作品参赛,角逐24个奖项。

该届个人报名量最高的是郭修彧以及黄明志;而最受瞩目的「最佳新人奖」也有20个单位报名,曾入围台湾金曲新人的郭修彧和王艳薇、去年获得娱协新人奖的李佩玲和车志立,以及新加入的蔡恩雨和邱诗凌等,竞争激烈。

报名「最佳男女歌手」奖的也有新面孔,如Morris 彭进成、黄浚维、Alycia、Ruby 狄妃、黄淑惠等,他们将与方泂镔、梁静茹、张栋梁、Gin李幸倪、陈势安、张智成、曹格等,一起角逐最后5强名额。

▲ 《2020 AIM 中文音乐颁奖典礼》入围名单将于11月份揭晓。

由大马唱片业公会举办的《AIM中文音乐颁奖典礼》将于2020年1月4日(星期六)晚上8时,在吉隆坡Menara PGRM举行;更多颁奖典礼详情,可关注其 官方脸书  。

 

最热娱乐焦点、最新艺人动态,守着八度空间中文娱乐新闻《八八六十事》[点击观赏]

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 24 Nov 2018

#SFMM33: Akhirnya Kesedihan Saya Terbayar – Sufian Suhaimi

Lagu itu diterima baik selepas kejadian yang telah berlaku dalam kehidupan saya sebelum ini…

Featured Mon, 12 Sep 2022

“Macam Anak Dara” – Netizen Puji Tubuh Badan Ayda Jebat Kekal Langsing

Fuhh betul lah kan maintain je macam masih anak dara lagi! 😍

Hiburan Thu, 14 Jun 2018
Hiburan Thu, 19 Jul 2018

#tontonRAISHA2 : Fadlan Hazim Dedah Watak Pengarah Playboy Memang Benar Wujud

Watak Rashdan dalam drama Raisha 2 sebenarnya benar-benar wujud di luar sana. Kata pelakon berusia 26 tahun ini, dia pernah mengenali seorang pengarah yang ‘miang’ orangnya. Dengarnya, suka ‘menghimpit’ pelakon-pelakon wanita berdahi licin. Siapa agaknya orang itu ya? hehe

Featured Thu, 14 Oct 2021

Ini Apa Yang Diperkatakan Siti Saleha Selepas Memfailkan Perceraian

Selepas mengesahkan dirinya memfailkan perceraian terhadap suaminya, pelakon jelita, Siti Saleha dilihat masih tenang berhadapan dengan situasi yang terjadi. Menerusi laman Instagram, Saleha memuat naik foto bersama kapsyen ‘I’m good’ sekaligus memberi bayangan dirinya dalam

Featured Mon, 29 Aug 2022

“Letupan Tu Real” – Syafiq Yusof Utamakan ‘Wow Factor’ Berbanding Kos

Fuhhh letupan tu semua real tau! Rugi kalau tak tengok.

Hiburan Sat, 30 Jun 2018

Kecewa! Alvin Chong Didesak Peminat Untuk Memeluk Agama Islam

Netizen mula memberi kecaman kepada Alvin Chong apabila melihat kemesraa dia dan Emma Maembong. Malah, mereka menyuruh Alvin Chong untuk bersunat jika ingin kahwin dengan Emma.

Hiburan Wed, 15 May 2019

Dulu Playboy, Amir Hasan Mengaku Dah Insaf

Wow, betul power ni ada 13 bekas teman wanita.

| Live TV