Euforia Bola 2026
Featured By: Salma Syahbuddin November 29, 2022 @ 12:00pm

“Saya Tak Nak Rush Sebab Semuanya Allah Dah Susun”- Aliff Aziz Buat ‘Comeback’, Tampil Dengan Single Terbaharu Yang Lebih Intimate

Penyanyi dan pelakon, Aliff Aziz mengakui tahun 2023 adalah tahun ‘comeback’ untuk dirinya kembali aktif dalam bidang nyanyian.

Menurut Aliff,  walaupun masih aktif dalam bidang lakonan namun dia lebih memilih untuk fokus terhadap sesuatu pekerjaan dalam satu-satu masa kerana tidak mahu apa yang bakal diberikan kepada peminat nanti hanyalah bersifat sub-standard.

“Aliff dah rehat lama dah, jadi sekarang Aliff dah tak sabar untuk kembali aktif semula, insya-Allah.

“I am not speaking on behalf of anybody, tapi untuk diri Alif sendiri. Ada orang ada capability tu, dia boleh buat beberapa kerja dalam satu masa. Macam Aliff  suka fokus kerana Aliff risau bila buat banyak-banyak kerja saya jadi tak boleh fokus. Nanti semua tu jadi sub standard untuk Aliff… jadi buat masa sekarang, Aliff fokus ini sahaja.

“Tapi, disamping terlibat dalam shooting saya juga akan fokus pada muzik, sebab dalam perancangan saya plan on Januari akan release memandangkan ramai yang tanya kenapa tak keluar lagu baru,” katanya.

Sementara itu, Aliff atau nama sebenarnya, Muhammd Aliff Aziz, 32 berkongsi, sejak beberap dekad yang lalu peminat sering disajikan dengan lagu-lagu stereotaipnya seperti Sayang Sayang namun kali ini single yang bakal dikeluarkan pada tahun hadapan lebih intimate kerana dia juga terlibat sebagai penulis bersama.

“Untuk Aliff for many years orang stereotypes saya dengan lagu Sayang -Sayang. Tapi bila masuk GV dia neutralised kan… So now Aliff nak keluarkan lagu sound yang saya sangat suka dan  yang dekat dengan hati Aliff insyaAllah, semoga berhasil.

“Saya akan buat single by single dulu. Sebab this is the first time yang saya co writing dengan writers sebab nak dibandingkan dulu 100 peratus saya nyanyi hasil karya dari penulis lain dan kali ni saya nak tahu directions saya dan sebab itu saya kena co write. Macam kita share idea, cerita, lirik dan ia lebih dekat dihati bila yang kita rakam itu adalah cerita kita.

“Lagipun, saya dah buat benda tu untuk 4 album saya yang lepas. So, now Aliff fokus terhadap co write supaya saya nak puas hati lah dari hasil tangan saya sendiri,” jelasnya.

 

Dalam pada itu, Aliff berkata, dia tidak mahu tergesa-gesa untuk melakukan sesuatu perkara termasuklah dalam penghasilan singlenya nanti kerana apa yang penting adalah kepuasan peminat dan dirinya sendiri apatah lagi dia percaya rezeki itu telah ditetapkan oleh Allah.

“Semua dah planning tinggal nak execute. Walaupun saya seorang pelakon tapi pada masa yang sama saya  tak nak lupakan yang saya  ada juga tanggungjawab pada  bahagian nyanyian yang orang ramai tunggu buah tangan terbaharu. So, bagi Aliff… i am doing my best to get the best. Saya tak nak rush,  it’ s okay to release later sebab ultimately rezeki tu Allah yang susun.

“Kalau kita release awal pun tapi benda tu tak menjadi, jadi untuk saya as long i know, before release saya puas hati. Selebihnya kita tawakkal… saya rancang on 2023 comeback untuk Aliff dalam bidang nyanyian,” ujarnya.

 

Ketika ditanya sama ada dia lebih memilih untuk terlibat dalam bidang nyanyian atau lakonan, Aliff bagaimanapun menyifatkan kedua-duanya mempunyai kepuasan tersendiri dan sama sekali tidak bersikap bias.

“Seni adalah satu perkataan yang luas. tetater pun seni, berlakon seni dan sebagainya. Tapi untuk compare, kedua-duanya mempunayi satisfaction berbeza. Macam shooting ambil masa yang lama tapi bila nampak hasil dia satisfaction berbeza. So untuk saya kedua-duanya sama sebab saya suka kedua-duanya. I love both alhamdulillah.

“Started with music, now saya mendapat peluang menceburi bidang lakonan dan tanggungjawab saya untuk lakukan yang terbaik untuk kedua-duanya jadi tak ada istilah berat sebelah insya-Allah,” katanya ketika ditemui pada sesi penggambaran drama Ku Akad Kau Dengan Bismillah yang akan disiarkan di slot Akasia, TV3.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 12 Jul 2018

Ziana- Armin Bercerai Talak Satu

20 tahun berkongsi kasih, saya tidak berdendam kerana saya bukan orang begitu. Saya sudah lama maafkan dia. Untuk Kak Ziana, semoga terus kuat untuk anak-anak…

Featured Fri, 7 Dec 2018

Pusat Hiburan Tidak Dibenarkan Beroperasi Melabihi Jam 1 Pagi bermula 2019. Ini Berita Baik!

Pada si kaki clubbing, tiba masanya untuk anda mencari hobi yang lebih berfaedah!

Hiburan Thu, 13 Sep 2018

Kerjaya Makin Lancar Lepas Bertudung, Fouziah Gous Mohon Netizen Doakan Sesuatu?

Ibu kepada Muhammad Zeeshan dan Zaheen Yusof ini meminta agar para peminat mendoakan agar dia terus istiqamah.

Hiburan Mon, 26 Feb 2018

独具一格的Gegaria嘉年华

你有多久没有参与户外活动?周末是不是都宅在家、逛购物商场,又或只是看电影呢?小编上周六就去到了关丹达鲁尔马克穆尔体育场参与“Gegaria嘉年华”,从早到晚可说是节目不间断,无论是吃喝玩乐,都可在这里找到,绝对适合一家大小。

Featured Tue, 18 Jul 2023

“Pentingnya Guna Tanda Baca” – Terkejut Bila Ditanya Tips Memikat Lelaki, Ini Respons Syifa Melvin

Haa, ingat tu pentingnya tanda baca, kang lain pulak jadinya🤣🤣🤣

Featured Tue, 1 Nov 2022

“Kalau Arwah Siti Sarah Ada, Dia Lagi Sweet…” – Netizen Sebak Tengok Shuib ‘Suap Diri Sendiri’

Baru-baru ini, pelawak Shuib Sepahtu, memuat naik satu video yang memaparkan rakannya, Ajak Shiro sedang bermesra dengan isteri, Nur Afifah Amin. Menerusi perkongsian tersebut, Ajak menyuap makan kepada Afifah yang berada di sebelah, manakala Shuib […]

#BabyXTRA Fri, 24 Mar 2023

#BabyXTRA: Mommy Blues Is Real! Uyaina Arshad Tertekan Susu Tak Keluar… Terima DM Ramai Kata Bersalin Cara Bedah Kurang Pahala?

Tak kisah la bersalin cara normal atau czer, yang penting baby sihat walafiat kan 🫶🏻

Hiburan Fri, 20 Oct 2023
Featured Wed, 9 Nov 2022

“Motif Saya Nak Cari Jodoh Kat Situ?” – Idris Khan Nafi Main Aplikasi Tinder & Bumble

Pelakon Idris Khan didakwa menggunakan aplikasi dating selepas fotonya tersebar di Bumble. Memetik laporan Boom!, pelakon drama Tuan Danial ini berkata ia bukan pertama kali dia mendapat mesej daripada warganet yang bertanyakan perkara sebegitu.   […]

error: Content is protected !!