Advertisement
Celeb Buzz By: Salma Syahbuddin Fri, 8 Feb 2019 @ 10:15 am

12 Hari Di ICU, Mamat Khalid Mula Buka Mata Buat Kali Pertama

Pengarah dan penerbit terkenal dengan elemen komedi di dalam filem-filemnya ini dikhabarkan sudah mula membuka matanya buat kali pertama sejak ditempatkan di ICU di Petaling Jaya.

Menurut anak keempat beliau, Mohd Khalid Amen, 23 doktor memaklumkan ayahnya semakin menunjukkan kemajuan walaupun dos ubat dikurangkan dan walaupun hanya membuka mata sekejap dan kemudian tidur semula, namun itu adalah tindak balas fizikal yang baik. Tetapi, keadaan beliau masih belum mengizinkan Mamat Khalid dipindahkan ke wad biasa.

” Alhamdulillah, walaupun tempoh kali ini paling lama ayah berada di ICU, paling penting kesihatannya kembali seperti sedia kala. Sekarang ayah sudah boleh bernafas sendiri, cuma doktor mahu jantungnya terus stabil selain enggan tergesa-gesa membuka alat bantuan pernafasan”

” Kami sekeluarga mahu dia berehat dulu dan berdoa semoga dia betul-betul sembuh” Katanya

Sebelum ini, Mamat Khalid, 56, dilaporkan berada dalam keadaan kritikal pada 25 Januari lalu akibat masalah jantung dan paru-paru.

| ARTIKEL Xtra

FEATURED Wed, 11 Mar 2020

“Tak Sabar Nak Tengok!”- Netizen Teruja Shukri Yahaya Kongsi Babak Drama 7 Hari Mencintaiku 2

JIKA korang masih ingat sekitar 4 tahun yang lepas, drama rantaian 7 Hari Mencintaiku pernah disiarkan di slot Akasia TV3. Pada masa itu drama adaptasi daripada novel karya Siti Rosmizah ini telah menjadi fenomena. Pergi […]

Celeb Buzz Sat, 21 Dec 2019
Celeb Buzz Thu, 17 May 2018

Janna Nick Makin ‘Membawang’ Lepas Jadi Hos Melodi

Amboi dah boleh join makcik makcik bawang lah kalau macam nie

Celeb Buzz Mon, 25 Nov 2019

Tiara Tertekan, Harap Puteri Gunung Ledang The Musical (PGL 2020) Dapat Sambutan

Pernah menonton pementasan PGL yang dahulu…set dan lakonan sangat mantap!

Celeb Buzz Mon, 26 Feb 2018

Kilafairy dilabel Penari Tiang? Bikin Orang Ramai Naik Ghairah

Ada pihak yang turut mengecam beliau kerana penampilannya yang dilabel sebagai Penari Tiang sekaligus ada yang menjadikan beliau sebagai simbol seks kerana bentuk tubuhnya itu.

Celeb Buzz Thu, 7 Mar 2019

Aduh! 15 Tahun Berlalu, Faizal Tahir Seakan Tak Percaya Bila…

Tak ada seorang pun yang pernah mengatakan begitu kepada saya. Dia insan pertama yang percaya dengan bakat saya sewaktu itu…

Celeb Buzz Wed, 9 Oct 2019

Neeta and Hanbyul Hugging Made Netizens Uncomfortable

Netizens got weird out by Neeta and Hanbyul hugging, but didn’t bat an eye when Muslim actors and actresses do so in dramas.

Celeb Buzz Sat, 19 Oct 2019

古天乐对她17年如一日!宣萱:很开心走在一起

网民积极撮合,48岁古天乐坦承对宣萱17年情未变? !

Celeb Buzz Wed, 12 Feb 2020

[VIDEO] “Kau Tiada Pengganti” – Lihat Anta Permana Versi Vokal Penuh Tok Ti!

Aura Dato’ Siti ni memang tak boleh nak cakap. Memang tiada pengganti.

Celeb Buzz Wed, 4 Sep 2019

Amukan Che Ta..Jangan Main-Main!

Pasai apa marah sangat ni??

| Live TV

Advertisement

| TRENDING

| DRAMA

| FILEM

| APLIKASI COOL