Advertisement
Celeb Buzz By: Salma Syahbuddin 04 April 2020 (19:07)

#BEST WISHES MAWARAF

Menggunakan hashtag #mawaraf, Raf Yaakob dan Mawar Rashid telah diraikan oleh keluarga terdekat semasa majlis bersiram dan berinai yang telah dijalankan disalah sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur.

Majlis bersiram Raf (dari kiri) dan mawar ditemani oleh kedua-dua ibu mereka.

Raf yang turut berkongsi detik-detik bahagianya itu dilaman sosial, turut mendapat perhatian dan ucapan tahniah daripada netizen. Bagi Netizen, mereka berdua kelihatan begitu gembira dan bahagia.

Persalinan ketika majlis berinai

Selepas upacara bersiram, kedua pasangan ini turut diraikan dengan majlis berinai pula. Apa yang menariknya, busana yang dikenakan oleh Mawar cukup menjadi tumpuan. Simple dan Anggun. Ala-ala thai gitu!

Harini, tepat pukul 3.20 petang, dengan sekali lafaz sahaja #mawaraf selamat menjadi suami isteri . Pada majlis yang dihadiri 300 tetamu itu, pasangan ini tampil mengenakan busana jawa.

Raf kelihatan tenang semasa upacara akad nikah

Pada Upacara itu, Raf telah menyerahkan mas kahwin sebanyak RM900. Manakala wang hantaran telah dirahsiakan jumlahnya. Selain itu, pengantin perempuan turut membalas dengan 9 dulang hantaran dan dibalas 7 dulang oleh pihak lelaki.

Pihak pengantin juga turut menyatakan rasa syukur kerana segala persiapan sehinggalah majlis pernikahan ini semuanya berjalan dengan baik dan lancar.

Pasangan ini dalam upaca membatalkan air sembahyang

 

“Syukur Alhamdulillah semuanya dipermudahkan dan ia hari paling bahagia buat kami berdua. “Doa saya agar perkahwinan ini diberkati dan akan kekal sehingga akhir hayat,” katanya.

 

Apa yang penting, doa dan harapan semua peminat dan sahabat kepada Mawar dan Raff adalah melihat pasangan ini sentiasa bahagia sehingga ke akhir hayat. Tahniah diucapkan!

| ARTIKEL Xtra

Events Thu, 13 Dec 2018

邓智彰黑发做到白发!12张贺岁专辑成集体回忆

大马贺岁歌曲金牌制作人邓智彰自嘲黑发做到白发,连续12张贺岁专辑成集体回忆。

Celeb Buzz Fri, 30 Aug 2019

国庆感受「冰」乐趣!全民同庆国庆及马来西亚日

为庆祝我国独立62周年,全球最大的连锁冰淇淋专卖店要让你在这两个月天天「揪团」吃冰淇淋!

Celeb Buzz Wed, 4 Dec 2019

Da’i Farhan Ceraikan Isteri Pertama

Laporan polis telah dibuat oleh ahli keluarga.

Celeb Buzz Tue, 15 Jan 2019

Hero Muzik Video Semakin Terjawab, Bukan Remy Tapi Syafiq Kyle!

Sarah juga tidak menolak seandainya tontonan muzik video ini berjaya menarik perhatian penonton, Syafiq adalah ‘pelarisnya’.

Celeb Buzz Wed, 3 Jul 2019

Nana Kesian Dengan Khai Bahar?

Kalau dah jodoh, why not kan?

Celeb Buzz Wed, 8 Jan 2020

‘Demam’ Kampung People Bakal Berakhir?

Oh Tidakkkkk! Mungkin akan ada Kampung People versi 2.0??

Celeb Buzz Wed, 9 Oct 2019

Kongsi Wajah Tahan Kontraksi, Elfira Tetap ‘Cute’

Tahan kontraksi pun comel. Macam mana tu?

Celeb Buzz Wed, 12 Dec 2018

‘ OK Kan Tengok Kat Mamak, Tak Dosa Kan?’, Tindakan Rita Rudaini Dipuji Netizen

Nama pelakon Rita Rudaini terus hangat diperkatakan di sosial media apabila sering memuatnaik gambar dan kapsyen ‘mengusik’ individu tertentu. Sebelum ini, Rita ada memaklumkan akan mempertimbangkan membawa dua anaknya Rayyan dan Arjuna ke stadium Bukit […]

Hiburan Tue, 21 Aug 2018

林慧玲《The Bridge》来马拍摄 打斗戏全亲自上阵

「视后」林慧玲为全新电视剧《The Bridge》来马拍摄;剧中饰演侦探员的她坦言,这是她从影以来最挑战的角色,且所有动作全部亲自上阵,绝无替身!

| Live TV

Advertisement

| TRENDING

| DRAMA

| FILEM

| APLIKASI COOL