Euforia Bola 2026
Hiburan By: Del14 September 18, 2019 @ 10:39pm

Dikutuk Kerana Tinggal Anak, Datin Vivy Tak Mudah Melatah

Selalu tak dengar kawan-kawan kita cakap “I need another holiday to recover from this holiday” lepas bercuti dengan anak-anak? Sebab bila dah melancong dengan anak-anak tu, panjang cerita dia. Dari lah ‘packing‘ baju anak beranak sebelum percutian…sampai lah balik dari bercuti dan nak mengadap baju kotor berbakul-bakul!

Jadi, bila sesetengah orang pergi melancong dengan teman-teman rapat, tanpa anak, tanpa suami..hey, I feel ya! Kalau orang ‘bishe-bishe’ (biasa-biasa) pun perlukan an all girls trip, inikan pula selebriti dan usahawan yang sibuk 24 jam macam Datin Vivy Yusof. Tapi tak sangka, dalam perkongsiannya pegi berlibur di Kepulauan Bali, Indonesia dengan teman-teman, ada yang ambil masa nak mesejnya secara peribadi hanya untuk membidas percutiannya itu.

 
 
 
View this post on Instagram

During this Bali trip I got a few DMs from followers asking me how I could leave my kids and have fun and what kind of a mother I am etc etc. I wasn’t annoyed with that, because honestly my mom says the same thing ? And I get it, because in her generation this is unheard of. But I thought I’d share this in case you deal with mom guilt and your friends don’t invite you out anymore ? Truth is, I personally don’t see anything wrong with a mom enjoying her other times – husband/wife only time, girlfriends time, her work time, her alone time. In fact, I think it’s pretty healthy especially in this stressful fast-paced environment we live in now, we need to destress. As long as it’s not excessive, your husband is cool with it and your kids are well taken care of, it doesn’t make you a bad mom if you’re not with them 24/7. During the trip, we videocalled constantly and when out, I’m just buying stuff that I think they’d like. I think this is the same for every mom – a mom will still be a mom wherever she is! I came back from this trip missing them so much and vice versa, that we had an awesome day together cuddling non stop and sharing stories of what we did this weekend. You may not agree with me but that’s totally fine too, because motherhood is something very sensitive and personal to every mom. We shouldn’t judge one another because it’s hard enough raising kids but even worse to be judged for it by other moms. All of us are trying our best! So you do you, girlfriend, and I’ll be supporting you however you decide to raise your kids! Just have to manage your own mom, good luck with that… ? #motherhood

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof) on

“Semasa percutian ini saya terima beberapa mesej dari pengikut saya bertanya bagaimana saya boleh tinggalkan anak untuk bergembira dan ibu jenis apakah saya ni.

“Saya tidak ambil hati dengan pertanyaan tersebut kerana ibu saya juga bertanyakan benda yang sama. Tetapi saya faham, kerana benda sebegini asing bagi generasinya.

“Sejujurnya, saya tidak rasa ia adalah satu kesalahan bagi seorang ibu untuk menikmati waktunya berasingan – waktu khas untuk suami/isteri sahaja, waktu untuk teman-teman, waktu untuk kerja, termasuklah waktu untuk menyendiri. 

“Saya rasa ia adalah sesuatu yang sihat terutama sekali kerana kita hidup di persekitaran yang mencabar dan perlu menghilangkan stress. Asalkan tidak keterlaluan dan mendapat kebenaran suami, dan anak-anak juga di bawah jagaan yang baik, bukan bermaksud kita adalah seorang ibu yang teruk hanya kerana tidak bersama mereka 24 jam.” kata Vivy. 

Menurutnya lagi, dia kerap membuat panggilan video untuk bercakap dengan anak-anaknya Daniel, Mariam dan Sarah dan juga membeli ole-ole yang mungkin mereka sukai.  Pulangnya dari percutian itu, Vivy berkata dia amat merindui anak-anaknya dan mereka juga begitu, jadi mereka meluangkan masa berpelukkan seharian dan bercerita tentang aktiviti masing-masing. 

Tambah Datin Vivy, dia tidak memaksa sesiapa pun untuk bersetuju dengan pendapatnya, tetapi sebagai ibu kita tidak sepatutnya menilai dan menghukum satu sama lain atau mempertikaikan cara seseorang ibu mendidik dan menjaga anak masing-masing kerana menjadi seorang ibu itu adalah sesuatu yang sensitif dan bersifat peribadi. You Go Girl!

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 23 Mar 2018

Hubungan Dua Tahun Bermasalah? Intan Terkejut Kenyataan Ude

Sekiranya benar Ude tidak bahagia dengan saya, adakah selama ini dia sekadar berlakon?

Featured Tue, 29 Apr 2025

“Tak Pernah Plan Tu Tipulah…” – Amira Othman ‘Pecah’ Rahsia, Rancang Pakai Baju Sedondon Dengan Fattah Amin

Amira tampil memberikan penjelasan ringkas namun mencuit hati mengenai penampilan sedondon tersebut

Events Sun, 13 Jan 2019

演唱会零冷场!张韶涵不惧高海拔「用生命」飙高音

距离上次的《纯粹》巡演仅半年时间,Angela张韶涵又展开了新的巡演!首次登上云顶舞台的她,完全没有被高达1865公尺的海拔影响,从第一首到最后一首歌都在「用生命」飙高音演唱。

Hiburan Wed, 6 Jun 2018

Hilang 20 Kg, Apa Rahsia Ramlah Ram?

Sebelum ini berat badan saya 70 kilogram dan ada juga kawan-kawan ‘membawang’ pasal saya tetapi itulah orang kata buat kita semangat. Terbaiklah kak!

Hiburan Wed, 3 Jan 2018

Masih Setia Bersama Dengan Afifah Nasir

 Walaupun dilanda kontroversi isu karaoke bersama Aliff Aziz  Ogos lalu tidak mematahkan hubungan mereka berdua

Drama Tue, 3 Feb 2026
error: Content is protected !!